Strona 1 z 1

Stukanie na dziurach i przy ruszaniu kierownicą na wyłączynym silniku

PostNapisane: 16 gru 2015, 23:10
przez Payorez
Witam!

W mojej 626 GD na niektórych dziurach ( bardziej na kostce brukowej takiej mega nierównej) stuka mi coś z okolicy prawego koła. Jak wyłączę silnik to po ruszaniu lewo prawo słychać lekkie pukanie.
Co to może być? czytałem, że w GD padały maglownice. Ale żadnego luzu podczas jazdy nie czuje. Łożysko poduszki amorka chyba by nie stykało przy kręceniu kierownica na postoju. Może jakiś luz na stabilizatorze lub drążku kierowniczym? sworznie i tuleje wahacza były robione niedawno.
Jakie są objawy padniętej maglownicy? Proszę o ew porady jak to zdiagnozować.

Edit: Pudzian potwierdził, że u niego też stuka na wyłączonym. ( w sumie racja, wspomaganie na sucho się rusza wtedy).

Re: Stukanie na dziurach i przy ruszaniu kierownicą na wyłączynym silniku

PostNapisane: 17 gru 2015, 00:37
przez Adoz
Jak kręcisz kierownicą to używasz ciągle takiej samej siły ? czy może jest jeden taki moment gdzie ciut jakby ciężej ? W seacie kiedyś padała mi maglownica to miałem właśnie takie objawy że był jeden moment w którym był większy opór na kierownicy. Jeszcze polecałbym sprawdzić pół osie czy nie mają luzów.

PostNapisane: 17 gru 2015, 01:49
przez Payorez
Stuka tak samo przy różnej sile ruchu kierownicą, więc to pewnie normalne. Za jakiś czas udam się na szarpak to będzie wiadomo...

Re: Stukanie na dziurach i przy ruszaniu kierownicą na wyłączynym silniku

PostNapisane: 17 gru 2015, 12:33
przez Adoz
Ale nie chodziło mi o to czy tak samo stuka tylko o to czy ciągle jest taki sam opór kierownicy. Jeśli w pewnym momencie stawia większy opór to maglownica.

PostNapisane: 17 gru 2015, 23:51
przez Payorez
Opór taki sam cały czas. Coś czuje, że to łożysko poduszki. Czy jak wymienie całą poduchę to będzie git? Bo nie wiem czy ono jest razem, czy osobno.

Re: Stukanie na dziurach i przy ruszaniu kierownicą na wyłączynym silniku

PostNapisane: 18 gru 2015, 11:17
przez Adoz
To maglownice masz ok a co do tej poduszki to nie mam pojęcia co i jak.

PostNapisane: 18 gru 2015, 18:08
przez Szyna
Ja tez obstawiam łożysko Mcphersona ;)

Re: Stukanie na dziurach i przy ruszaniu kierownicą na wyłączynym silniku

PostNapisane: 19 gru 2015, 19:39
przez Adoz
Jeszcze mi się przypomniał taki przypadek w Audi miałem że właśnie stukało coś z prawej strony i też myślałem że poduszka czy coś ale okazało się że maglownica poluzowała się, dokręciłem i było git. I właśnie były identyko objawy że delikatnie kierownicą lewo prawo i słychać stukanie.

PostNapisane: 20 gru 2015, 14:37
przez Payorez
Tylko, że na włączonym silniku nic nie stuka :D tylko na dziurach i to nie wszystkich. Po nowym roku się temu przyjże bo póki co w niczym to nie przeszkadza.

PostNapisane: 20 gru 2015, 21:56
przez Szyna
Może mieć jeszcze luz półoś i uderzać o przegub :P Ja tak kiedyś miałem jak złożyłem przegub bez zawleczki xD

PostNapisane: 22 gru 2015, 19:03
przez Payorez
wyczuje ten luz na kanale? szarpiąc ręką?

PostNapisane: 22 gru 2015, 19:15
przez Szyna
Jak ja jeździłem na szarpaki to niby nic nie widzieli :P

PostNapisane: 29 gru 2015, 17:32
przez Payorez
Prawa pół oś ma luz, który czuć szarpiąc za nią od strony koła. Że aż wali przy skrzyni. lewa tez ma ale mniejszy. To co? przeguby wewnętrzne się skończyły?

Luz góra dół i od skrzyni do przegubu też lekko pyka.

PostNapisane: 30 gru 2015, 11:32
przez Szyna
Ja kiedyś też zacząłem wymieniać przeguby wewnętrzne i zewnętrzne, a się okazało że były dobre ;) Potem wymieniłem prawie całe zawieszenie sworznie, końcówki drążków, tuleje na trochę był spokój, ale teraz znowu na dobrej dziurze czasami też mi coś puknie :P Wiec stwierdziłem że puki się coś nie rozleci całkiem to nie wymieniam xD

PostNapisane: 30 gru 2015, 20:21
przez Payorez
Widocznie źle szukałeś :p u ojca w 626GW bylo to samo, coś pukało. Wymieniono poduszki, drążki, łączniki itd itp. a Okazalo się, że to albo magiel albo półosie ( już nie pamiętam).

Jak jest luz na półosi to raczej sam nie zniknie :D na wiosnę się za to wezmę, na razie nie ma czasu, warunków i funduszy.

Re: Stukanie na dziurach i przy ruszaniu kierownicą na wyłączynym silniku

PostNapisane: 30 mar 2016, 00:01
przez Pudzian84
kiedyś mi pukały zawiasy drzwi zobacz czy nie masz luzów