Sprzęgło do F2 turbo – ciężka praca (strona 2)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Waluś » 2 lut 2006, 13:47

Mam do kupienia za prawie grosze prawie nówke kompletne sprzęgło.
I mam prośbę, bo nie wiem czy to sprzęgło będziie pasować, bo pochodzi od Probe I GT. Może mi ktoś to sprawdzić czy oby sprzęgło od Probe 2,2 F@ turbo będzie pasować do MX6 2,2 turbo.??
Moja wątpliwość wynika z tąd, że oni mają chłodnice oleju w skrzyni, a ja nie i się tak zastanawiam czy oby mamy te same skrzynie :|
Ostatnio edytowano 17 lut 2006, 18:04 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez es » 2 lut 2006, 14:06

W moim manualu jest rozroznienie tylko na turbo i non-turbo. Dla pewnosci podam Ci wymiary.

Srednica zewnetrzna tarczy sprzegla – 240 mm, wewnetrzna – 160 mm. Grubosc okladziny jest w odroznieniu od non-turbo rowna z obu stron i wynosi 3,5 mm.

Tak na marginesie sily: docisk do kola zamachowego – 18-26 Nm, kolo do walu (gdybys szlifowal) – 96-103 Nm, wysprzegnik – 19-21 Nm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Długi » 2 lut 2006, 14:11

sprzęgło jest takie samo
ważne aby było od turbo!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Wodzu » 2 lut 2006, 17:12

Waluś a jaka jest cena tego sprzęgła??
Bo zaczeło mi brać dość wysoko, ewentualnie czy da się regulować?
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Overkill » 2 lut 2006, 20:36

Waluś
Też się nad tym zastanawiałem
Jak już zmienisz i wszystko będzie pasowało, to daj znać bo moje może też niedługo będzie do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez Waluś » 2 lut 2006, 20:38

Overkill napisał(a):Jak już zmienisz i wszystko będzie pasowało

hehe no tak królik doświadczalny hahaha
ale nie ma sprawy <spoko> jak znam siebie to będzie obszerna fotorelacja <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Grzyby » 2 lut 2006, 20:39

Waluś napisał(a):jak znam siebie to będzie obszerna fotorelacja


i bardzo dobrze !
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Achemenid » 2 lut 2006, 21:46

To chyba ci wszyscy F2 postawia piwo przy okazji bo kazdy ma do wymiany .
es podaj wymiary do non- turbo czym ono sie rozni .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez Jaksa » 3 lut 2006, 00:44

Achemenid napisał(a):es podaj wymiary do non- turbo czym ono sie rozni
Nie pasi do zwykłego 2,2 ( rozni sie gruboscią wałka sprzęgłowego – wielowypustu tarczy )
Długi napisał(a):sprzęgło jest takie samo
ważne aby było od turbo!
do turbo.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 3 lut 2006, 11:51

Jaksa napisał(a):ważne aby było od turbo!


Jaksa napisał(a):do turbo.....

to zależy :D
Jak kupuje używke to od
Jak kupuje nowe to do <lol>
Już wiem o co biega więc zamówiłem :P
Dzięki panowie za pomoc. A wiecie że mialem kupić nowe i najpewniej kupiłbym zwykłe od F2 hahaha Dobrze mieć takich kolegów <jupi>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Overkill » 3 lut 2006, 20:10

Waluś napisał(a):Mam do kupienia za prawie grosze prawie nówke kompletne sprzęgło


A konkretnie jakie to grosze Waluś?
W Wawie w serwisie amerykańców, za nowe, kompletne, oryginalne sprzęgło krzyknęli 1300 zł. :(
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez Jaksa » 3 lut 2006, 20:28

Waluś napisał(a):Jak kupuje używke to od
Jak kupuje nowe to do
Trochę to pokręcone <lol> ale najwazniejsze ze wiesz co i jak :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 3 lut 2006, 20:51

Overkill napisał(a):oryginalne sprzęgło krzyknęli 1300

powiedzmy że 10 % tej ceny <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Waluś » 17 lut 2006, 18:02

Wracam do tematu ale z innym bajerem
Strona 2
Ostatnio edytowano 17 lut 2006, 18:06 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Waluś » 17 lut 2006, 18:03

Wracam do tematu ale z innym bajerem
Zastanawiam się czy to aby sprzęgło jest przyczyną moich kłopotów. Chodzi o to że pośrednio napewno. Pracuje bardzo ciężko, czasem mam wrażenie że w firmowym Lublinku lżej jest wcisnąć pedał niż u mnie. Zastanawiam się czy rzecz leży napewno w docisku czy łożysku. Samo sprzęgło jako takie spełnia swoją rolę i wciśnięte do końca nie powoduje żadnych zgrzytów, nie ślizga się. A cały problem dotyczy jedynie ciężkiej jego pracy. A może przyczyną nie jest jednak docisk czy co tam jeszcze siedzi na tej skrzuni język tylko wysprzęglik lub pompa pytajnik Co wy ba to
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Waluś » 17 lut 2006, 18:03

Wracam do tematu ale z innym bajerem
Zastanawiam się czy to aby sprzęgło jest przyczyną moich kłopotów. Chodzi o to że pośrednio napewno. Pracuje bardzo ciężko, czasem mam wrażenie że w firmowym Lublinku lżej jest wcisnąć pedał niż u mnie. Zastanawiam się czy rzecz leży napewno w docisku czy łożysku. Samo sprzęgło jako takie spełnia swoją rolę i wciśnięte do końca nie powoduje żadnych zgrzytów, nie ślizga się. A cały problem dotyczy jedynie ciężkiej jego pracy. A może przyczyną nie jest jednak docisk czy co tam jeszcze siedzi na tej skrzuni język tylko wysprzęglik lub pompa pytajnik Co wy ba to


PS; Grzyby, celowo powieliłem posty na pierwszej stronie, aby zacząć od drugiej (czytelniej), więc nie wyrzucaj z łaski swojej :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez es » 17 lut 2006, 18:10

Sam sobie odpowiedziales. Obawiam sie, ze i tak bez rozebrania sie nie obejdzie. Moglo sie np. zatrzec lozysko lub tarcza na walku. Wydaje mi sie, ze gdyby wysprzeglik czy pompa mialy jakies wady, to blyskawicznie padlyby wszystkie gumy wewnatrz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Waluś » 17 lut 2006, 18:28

es napisał(a):wszystkie gumy wewnatrz

Ke ?? jakie gumy ?? a co tam są za gumy ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Wodzu » 17 lut 2006, 19:40

Skoro się nie ślizga tylko ciężko chodzi wg mnie to wspomaganie wysprzęglania padło, tylko jak to działa to nie mam pojęcia.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez adam626 » 17 lut 2006, 21:48

jestem dopiero co po wymianie sprzęgła
przy czym do mojego GD 1.8 Załozyłem komplet od 2.2
różnią się średnice docisku i tarczy ale większy od 2.2 miesci się w kole zamachowym, łożyska sa te same i wielowpust na wałku też.
Napewno nie wiem jak to jest w turbo.
Na cieżką pracę sprzegła nie bardzo ma co wpływać w samym docisku.
stawiałbym na tulejkę na której chodzi łożysko i ewentualnie samo zawieszenie pedału sprzęgła. W układzie hydralicznym nie ma co powodować oporów, chyba że zostało zalane złym płynem i popuchły uszczelniacze.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6