Strona 1 z 1

Stukanie przy skręcie – Przeguby zewnętrzne. GD

PostNapisane: 4 kwi 2004, 17:21
przez Waluś
WItajcie. Potrzebuje rady
:D
Ostatnio moim uszom dają się słyszeć niepszyjemne dźwięki dochodzące z prawego przedniego koła. A dokładniej sprawa wygląda następująco:

– przy skręcaniu w lewo z okolic koła dochodzą moich uszu
dzwięki "chrobotania" (to jest taki dźwięk jakby tam coś "mieliło"), ale tylko przy skręcie w lewo, i czym gwałtowniejsz, ostrzejszy i szybszy skręt tym głośniej, a najgłośniejsze w momencie ruszania ze skręconą kierownicą na maxa. Dodam, że koło na pewno o nic nie trze. Łożysko było robione jakieś 10 kkm temu i jest to JC z literkami na końcu kodu JC :|
– druga sprawa to przy chamowani słyszę z kolei "trzeszczenie" nie zbyt głośne, ale chyba coraz bardziej narastające, podobnie jak te objawy wyżej. Trzeszczenie to ma taką częstotliwość jak np. bicie na kierownice przy krzywych tarczach. Moje tarcze parę tygodni temu były toczone, ale menda założyła mi poprzednie klocki zamiast nowych, ale okładziny klocków są jeszcze dosyć gróbe i tłumaczył że dla tego nie wymienił. Dodam jeszcze że moja tarcza nie jest przykręcona, co zauważyłem przy wymianie opon, po prosty mechanik nie przykręcił tych dwóch śrób stożkowych tylko z sobie znanych powodów, o czym nie wiedziałem, <jelen> ale nie wiem czy to ma bezpośredni wpływ na te nazwijmy to trzaski.

W miarę możliwości proszę o pomoc szanowne grono czytelników o porady co może być przyczyną moik prawokołowych problemów i co i za ile musze wymienić... <głaszcze>
Pozdrawiam

PostNapisane: 4 kwi 2004, 17:49
przez Morder
ja stawiam na przegub.

PostNapisane: 4 kwi 2004, 18:07
przez Nazgulio
Przy skęcaniu jadąc czy stojąć ???
Jak jadąc to tak jak Morda powiedział pewnie przegub, jeżeli stojąc to może łożysko pod aortyzatorem.

PostNapisane: 4 kwi 2004, 18:12
przez Waluś
Pewnie że jadąc, jak bym stał to raczej nie wiele bym słyszał :D
Załamujecie mnie.... ide zobaczyć cene... :(

PostNapisane: 4 kwi 2004, 18:14
przez kaktus
Ja również stawiam na przegub

PostNapisane: 4 kwi 2004, 18:21
przez Darek_B
Ehhh... mam to samo :(
Przegub na 100%, 50 zeta na szrocie, w sklepie około 170-200.

PostNapisane: 4 kwi 2004, 18:30
przez Waluś
Dobra ,teraz moje pytanie laika. W sklepie zauważyłem dwie opcje : Przegub zewnętrzny i przegub wewnętrzny no i manszety do nich. Rozumiem że manszety to jakieś gumowe osłony (jak w mojej branży – uszczelki do teleskopów kanalizacyjnych hahaha), a przegub to który ?? bo rużnica w cenie jest niebagatelna :|

PostNapisane: 4 kwi 2004, 18:33
przez Jaksa
Myślę że wszyscy dobrze mowią że to przegub a co do trzaskow czasami takie dzwięki wydaje zacisk który jest zapieczony na prowadnicach ( klocki zostały które może są wycięte ) ale mechanik oczyścił prowadnice i piastę pod tarczą ?

PostNapisane: 4 kwi 2004, 18:36
przez Jaksa
W sklepie zauważyłem dwie opcje : Przegub zewnętrzny i przegub wewnętrzny
klekocze zewnętrzny czyli przy kole ( G13005 japoński -250 zł )

PostNapisane: 4 kwi 2004, 18:41
przez kaktus
Prawie zawsze zewnętrzny,wewnętrzny mniej pracuje przy skręcie koła więc sie rzadko psuje

PostNapisane: 4 kwi 2004, 18:57
przez Waluś
ale mechanik oczyścił prowadnice i piastę pod tarczą ?

Nie mam pojęcia, nie stałem nad nim i nie widziałem, a sam sie nie chwalił, ale pamietam że jak mieniałem klocki to zawsze czyścił zaciski. Tarcza obraca się swobodnie.

PostNapisane: 4 kwi 2004, 19:02
przez Waluś
W sklepie Eterna zauważyłem dwie opcje G13005: GLO za 213 i NKN za 365. Jaka jest między nimi różnica ??, oprócz ceny rzecz jasna <lol>

PostNapisane: 4 kwi 2004, 19:14
przez Morder
GLO powinien wytrzymać długo, no chyba, że jesteś katatorem. <lol>

PostNapisane: 4 kwi 2004, 19:22
przez Jaksa
Jeszcze HDK 260

PostNapisane: 4 kwi 2004, 21:19
przez JACU626
Waluś ładuj najtańszy z JC, koszt niewielki a zrobiłem kiedyś tak ze jak kupiłem mazdę to mi obydwa klekotały jeden poszedl za 340 zł drugi za 160 i oba przejechały 200 tkm.

PostNapisane: 4 kwi 2004, 21:47
przez Smirnoff
Taa, powiem Wam, że zachęcony wypowiedzią Nightcommera, wspominającego keidys o przegubach, sam kupiłem do swojej 2.5 przegub z JC – 170PLN (z wieńcem ABS). Jeszcze go nie zamontowałem, ale mam nadzieje, ze da rade, bo ostatecznie nie katuję mazdy, zwłaszcza na skręconych kołach. Tobie radze zrobić to samo – kup JC i sie luzuj. Z tego, co widze, to teraz JC dodaje gratis manszete z nawet niezłej gumy i smar oraz opaski. Jak kiedyś kupowałem do słuzbowej, to był golutki, w samym kartonie only i bez żadnych "dodatków". Może poprawili politykę jakości ?? :D Oby, czego sobie i Tobie oraz wszystkim innym w potrzebie życzę.
Pozdro
Smirnoff

PostNapisane: 4 kwi 2004, 22:10
przez panstasio
Dodam jeszcze że moja tarcza nie jest przykręcona, co zauważyłem przy wymianie opon, po prosty mechanik nie przykręcił tych dwóch śrób stożkowych

to je sie jakos przykreca czy tylko sie naklada na sruby i dociska kolem??
kurna jak wymienialem klocuszki to tarcze mialem luzno na kolach................zaczynam sie martwic
walus u mnie to samo sie dzieje trza bedzie przeguba wymieniac

PostNapisane: 5 kwi 2004, 10:55
przez Waluś
Tarcza jest dociśnięta kołem, ale przykręca się ją dwiema śróbami stożkowymi, poto, żeby nie latała, u mnie tych śrób nie ma i dociskam ją kołem
A co do przegubu to kupie tak jak mówicie JC
Dzienks

PostNapisane: 5 kwi 2004, 12:17
przez panstasio
hmmmmmm czyli brak tych srub u mnie moze byc przczyna drgania samochodu i kierownicy??
po wymianie klockow nagle mi sie zrobilo a przejechalem juz 1000 km wiec chyba klocek by sie dopasowal do tarczy jakbym mial krzywa...........

PostNapisane: 5 kwi 2004, 13:35
przez spec
Siemka raczej jak p[iszą chłopaki przegób, zakładaj ppierwszy lepszy, poprzedni wł mojej założył jc i ma już 60tkm i nic