Hamulce 626 GD – przód/tył, wymianan, naprawa, pytania.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Manio_77 » 24 mar 2004, 12:42

Ja u siebie zdjąłem i wszystko poszło gładko. Gorzej jak zobaczyłem ten zdjęty bęben od środka:)
Manio
Początkujący
 
Od: 22 mar 2004, 12:41
Posty: 4
Skąd: Maków Mazowiecki
Auto: Mazda 626 2.0D (GD)

Postprzez JACU626 » 25 mar 2004, 00:14

A tak z ciekawości – jakie macie klocki w GD, ja kupowałem zawsze zielone ze znaczkiem mitsubishi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Waluś » 25 mar 2004, 11:07

Wiesz że nigdy nie zwróciłem uwagi, ale zawsze robie w tym samym warsztacie i zawsze płace 110 zł + wymiana (pewnie JC)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez panstasio » 25 mar 2004, 14:44

ja kupilem na przod jakies tansze 86 zeta ale i tak ladnie narazie chamujcuja:)
Wiesz że nigdy nie zwróciłem uwagi, ale zawsze robie w tym samym warsztacie i zawsze płace 110 zł + wymiana (pewnie JC)

a ja bylem twardy i se sam wymienilem................
buahahhahaha teraz mi kola bija jak jade hehehehe
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez adam626 » 25 mar 2004, 15:36

nie od tego biją :))
szczęki można poluzować zwalniając samoregulator
jak się zajży od tyłu na osłonę to jest taka blaszka ze sprężyną jak się ta blaszkę wcisnie to jedno ramię samoregulatora powinno odskoczyć. Czesto jak jest zapoieczone to nie odskakuje wtedy trzeba je podważyć(w odwrotnym kierunku niz ciągnie linka od recznego). Gorzej jak trzyma łożysko na piaście. U mnie tak się zrobiło z prawej strony i łożysko się rozchodzi a nie puszcza.
Mam więc duże szanse na zakup nowego, ale ponieważ z drugiej strony szczęk jest jeszcze dużo to poczekam.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez panstasio » 25 mar 2004, 16:05

ale mowisz o przodzie czy o tyle?? bo jam z przodu wymienial i jakis takich blazek ni [tiiit] nie widzial......:(
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez adam626 » 26 mar 2004, 16:10

szczęki to tył
z przodu nie ma samoregulatorów, nie potrzeba
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez adam626 » 29 mar 2004, 13:03

W temacie samoregulatorów.
Same mi się rozregulowały stając zupełnie.
Myslałem że mi się linka urwała i dlatego nie mam ręcznego. Dźwignia zaciąga się do końca bez żadnego oporu.
A tu po ostatnim zajżeniu do tyłu luz się nie skasował bo samoregulatory stoja po obu stronach.
Po recznym ustawieniu dźwigienek w prawidłowej pozycji hamulec podstawowy działa bez zarzutu.
Reczny te działa ale po zwolnieniu dźwigni zostaje w pozycji zaciagniętej.
Musze jednak zrzucić bębny.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 29 mar 2004, 14:58

mi wczoraj stanęły na dobre na parkingu w mieście, tak, że ruszyć nie mogłem i w niedziele w centrum lewarek, koło, i dawaj odblokować
Kwas na całego....
A nie mam klucza, aby śrube odkręcić, a nowy kompletny to prawie 40 PLN (klucz 32 + jakaś wajch do niego), to pewnie tyle co mechanik weźmie, więc chyba pojade, przynajmniej się nie pobrudze :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez xXx » 29 mar 2004, 23:07

Szalało się w Rykach Waluisiu, szalało!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Gość » 11 maja 2006, 07:50

Jestem nowym użytkownikiem , na początku POZDRAWIAM WSZYSTKICH SERDECZNIE :))
Mam gorącą prośbę, nie chcę zaczynać nowego tematu dlatego piszę w już zaczętym – czy jesteście w stanie mi opisać wygląd samoregulatorów i ich działanie ? Mój problem polega na tym że jak wciskam pedał hamulca podczas jazdy to słyszę metaliczne uderzenie w prawym tylnym kole , wszystko zaczęło się po remocie tylnych hamulców ( wymiana cylinderków, okładzin , czyszczenie dźwigienki ręcznego). Kiedy samochód stoi nie ma tego objawu. Moim zdaniem szczęka jest za luźna i może stać samoregulator. Wiem że jest coś takiego ze sprężynką zaraz okok przyłączenia linki ręcznego ( czy to o to chodzi ?)Czytałem wasze wypowiedzi, próbowałem z poluzowaniem linki ręcznego ( podpompowałem , dokręciłem) ale to nic nie dało. Opiszcie proszę samoregulator i jak ew. wyregulować hamulec ? Proszę o poradę. MAZDA 626 GD 2.0 D
Gość
 

Postprzez Adam626GD » 11 maja 2006, 15:36

Najprawdopodobniej samoregulator nie działa – tzn zabki są zjechane i przeskakuje. Pedał stoi głęboko – tylne koła prawie nie hamują, przód hamuje gorzej.

Ogolnie samoregulator mozesz sprobowac wyczyscic, ale jak juz przeskakuje – to do wymiany. Slyszalem ze ktos naszlifowywał zabki, ale nie wiem czy to mioze działac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez stonoga » 2 lis 2006, 20:15

Witam jedną linkę miałem dorabianą działa ok ale jest dłuższa..."tak wyszło" w związku z tym Po zaciągnięciu ręcznego jedno koło słabo bierze. Czy jest mozliwość wyregulowania tej linki srubą przy zacisku? Ustawiałem samoregulacze wdł. opisu Jaksy ale nie pomogło.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Mak » 26 gru 2006, 02:01

Panowie, zabieram się w środę za wymianę klocków w GD 2.0D i chciałem Was zapytać co powinienem kupić razem z klockami – może jakieś sprężynki/spinki/prowadnice które okażą się niezbędne przy wymianie? Z doświadczenia wiem, że razem z klockami nie są dołączane żadne elementy montażowe.

Pytanie może i głupie, ale chciałbym przeprowadzić wymianę sprawnie i szybko "pod blokiem" – nie chcę 15 razy biegać do sklepu i opuszczać auto z podnośnika....

Ps. Czy wymiana klocków w GD kryje jakieś niespodzianki? Do tej pory wymieniałem tylko w BG i było banalnie... Jeśli w GD jest inaczej – proszę o przestrogę ;)
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 02:05
Posty: 68 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Opel Corsa C

Postprzez Jaksa » 26 gru 2006, 13:31

Mak napisał(a):Do tej pory wymieniałem tylko w BG i było banalnie
W GD jest jeszcze łatwiej <lol> zasada podobna jak w BG ( musisz oczyscic prowadnice ) Jak bedziesz miał pytania to zadzwon :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Mak » 26 gru 2006, 14:15

Jaksa napisał(a):Jak bedziesz miał pytania to zadzwon :P


Ok – będę dociekliwy tak jak jej poprzedni właściciel <lol> ;)

Na "dzień dobry" sprawdzę jak wygląda sytuacja z tarczami, być może nie obejdzie się bez ich wymiany, czyli wizyty w jedynym słusznym serwisie ;) (najmniej miły jest spory koszt – tarcze wraz z łożyskami...)
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 02:05
Posty: 68 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Opel Corsa C

Postprzez Jaksa » 26 gru 2006, 21:22

Mak napisał(a): będę dociekliwy tak jak jej poprzedni właściciel
Teraz juz wiem o kogo chodzi <glupek2> hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez fazi » 4 sty 2007, 20:30

Jaksa napisał(a):Jak wszystko jest dobrze to musisz wykonać następujące ruchy: na dzwigni hamulca " ręcznego " jest śruba do regulacji którą musisz odkręcić troszkę (wyluzować linki ) następnie odpalić silnik i naciskaj energicznie pedał hamulca ok 5-7 razy ( w tej chwili szczęki powinny się przeregulować ) przy 7 razie przytrzymaj wciśnięty pedał do deski i dokręć śrubę regulacyjną dzwigni ręcznego praktycznie do oporu
ostatnią pozycją jest sama już regulacja dzwigni


Jaksa napisał(a):Wszystkie wskazowki dotyczą 626 GD 2,0 Diesel Pozdrawiam .

Czy taki sposób regulacji dotyczy tylko diesla?Czy w 2.0 8V(gaźnik)jest tak samo?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2006, 23:54
Posty: 50
Skąd: Nowinka
Auto: 626GD 2.0 8V,Probe 2.0 16v FS

Postprzez org10 » 19 mar 2011, 18:37

Witam,

podepne sie pod temat:

problem z hamulcami w 626 GD:

dopoki nie zadziala ABS wszystko jest ok. Kiedy uruchamia sie ABS pedal staje sie twardy, a auto slabo hamuje.
Po odlaczeniu ABS-u hamulce dzialaja.

Mechanik twierdzi, ze wine ponosi pompa ABS. Ma racje? Wie ktos gdzie szukac pompy?
Początkujący
 
Od: 8 maja 2007, 23:33
Posty: 10
Auto: xedos 6 2.0 V6, 626 GD 2.0i 16V GT hatchback

Postprzez Szyna » 21 mar 2011, 01:26

Pompa powinna być pod serwo, na dole gdzieś w prawym górnym rogu patrząc od przodu.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6