Stuki w McPersonie ? – luźna sruba karoserii

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Waluś » 27 sie 2005, 09:57

Witka.
Właśnie wróciłem z jazdy próbnej po wczorajszym remoncie mojej maszynki.
Otóż wczorajszego popołudnia wymieniłem łożysko w prawym kole (huczało i miało luzy) i górne mocowanie kolumny zawiasu (stukało).
Efekt : krew mnie zalała
Huczenie nie ustało, McPerson dalej nap...a
A więc od początku.
1. Koło:
Coś mi zaczeło huczeć. Więc szybki test łożysk i okazało sie że prawe lata jak żyd po pustum sklepie. Więk na zakupy i rozbiórka, wymiana, poskładanko, ręczny test luzów nie ma – wszystko cacy.
Jazda próbna: huczenie jak było tak jest, ani sie nie zmniejszyło, ani nie powiększyło, ustały tylko te odgłosy toważyszące uszkodzonemu łożysku przy skręcie.
Pytanie : Gdzie jeszcze szukać i czego szukać ?? łożysko na podporze ?? tylne koła (nie czuć luzów) ?? a może coś jeszcze ??
[b]2. Amortyzator :[/b]
Zaczeło sie od delikatnego popukiwania, potem było już duże stukanie. Ale tylko i wyłacznie na wyjeździe z głębokiej nierówności, często słyszalne w czasie jazdy po drogach polnych. To jest coś jakby amortyzator rozkładał sie do końca i brakowało mu sprężyny, a potem gwałtownie się składałi ta sprężynaudeżała by o którąś z półek (górna lub golna). Podobne dźwięki wydaje złamana sprężyna.
Myślałem że to mocowanie lub łożysko oporowe. Więc załatwiłem używane ori od Probaka (regulacja zawieszenia). Po rozebraniu okazało sie że te które było napewno nie jest ori, bo jest zupełnie inne od tego które dostałem. Było plastikowe łożysko – ja dostałem stalowe igiełkowe – większe i inne, mocowanie też nieco sie różniło – inny otwór. Dokonałem porównania z tym które siedzi po lewej stronie i faktycznie były różne, a to które dostałem było takie jak tamto lewe. Więc poprzednik już coś dłubał i kupił nie takie przy wymianie sprężyn.
Poskłądalem na tym co dostałem iii..... dupa nic sie nie zmieniło dalej wali.
Tak wyglądają łożyska – to z lewej orginalne do mego zawiasu, to z prawej plastikowe od zwykłej GD :
Obrazek
Pytanie : Co tak wali ?? i czemu mi to robi ??<lol>
Acha i jeszcze coś, chodzi o górny "tależ oporowy" sprężyny troszke mi nie pasuje do gego kompletu co zamontowałem, jakiś duży ma otwór i jakoś nie pasi mi do łożyska, do tamtego pasiło, więc wykluczam tu przyczyne bo nic sie nie zmieniło.
Czy może być tak że jest źle ustawiony ten "tależ" wzgldem sprężyny (bo on jest taki jakiś pochyły :) )i topowoduje takie stki ?? Ja założyłem tak jak był bo nie wiem jak powinien być <lol> Siedzi tak, że najbardziej jego płaska część jest na końcu zwoju sprężyny.
To jest ten tależ :
Obrazek
Jak ktoś sie przypatrzy obydwu zdjęciom to zobaczy że to stalowe łożysko jakoś tu nie leży :) a ja dodam że ten element, który jest przymocowany do tego żelaza (ten z 4 niepełnymi otworkami) jest zamocowany w mocowaniu które dostałem, tylko z większym otworem , do którego pasuje łożysko.
Sorki za drętwe zdjęcia, ale źle sie robi dobre brudnymi łapami <lol>
UFFF ale dałem hehe Czekam na siakieś pomysły.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 27 sie 2005, 21:48

Waluś napisał(a):Czekam na siakieś pomysły.
No...sporo tych pomysłów <lol> ;) Waluś zostaje Ci serwis :D <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 27 sie 2005, 22:02

Jaksa napisał(a):Waluś zostaje Ci serwis

A wirtualny serwis ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 27 sie 2005, 22:03

Waluś napisał(a):A wirtualny serwis
Czemu nie , zrob jakies lepsze fotki zawiechy to pomyslimy . Te łozyska to od Twojego furaka? ( kazde inne )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 27 sie 2005, 22:09

Jaksa napisał(a):Te łozyska to od Twojego furaka?


Które kółczy kolumny ??
do koła kupiłem do 626 GD F2 (fordprobe GT) innych nie było. Wpasowało sie idealnie pomierzyłem suwmiarką profilaktycznie było idento (średnica i wysokość ta sama, dzielone wewnątrz, te same zaokrąglenia, nuwka sztuka NTN)
A wkolumnie to siedziało plastikowe, a od probasa dostałem stalowe igiełkowe (piękna sztuka)

Zapodaje:
To jest to co zostało z poprzedniego. Jak wziąłem piaste do rąk to prawie rącznie dała sie już wyjąć <lol> porażka, starego prawie nie było :|
Obrazek
To nowe.Co prawda już w zwrotnicy ale leży idealnie i segerek zmieścił się idealnie beż żadnych kłoporów.
Obrazek
A to kolumna, troszke słabe foto, ale tak wychodż zdjęcia brudnymi łapami.
Obrazek
Jakieś nieprawidłowości ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Waluś » 27 sie 2005, 22:24

już
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 27 sie 2005, 22:26

Waluś napisał(a):do koła kupiłem do 626 GD F2
Wszystkie GD mają te same łozyska ( 13006 ) Tu powinno byc ok.

Waluś napisał(a):A wkolumnie to siedziało plastikowe, a od probasa dostałem stalowe igiełkowe
Po lewej stronie ( na fotce ) jest plastykowe a po prawej metalowe tak? I jak ma to pasowac jak one są inne...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 27 sie 2005, 22:33

Jaksa napisał(a):I jak ma to pasowac jak one są inne...

Otóz to. Wymieniłem całe mocowanie. Tamto które dostałem było z łożyskiem (igiełkowym) ono do niego pasuje, tyle że zakłada sie je odwrotnie (płaskim do dołu)
Tylko ten dół mocowania jakoś mi nie leży, ale na oko, to było widać że sie ułożył, ale przeważnie to chgw.
Czyli twoim zdaniem musze jeszcze poszukać tego dołu, bo może rzeczywiście jest inny. Szkoda że nie zrobiłem mocowań od spodu. Bym powiedział w czym rzecz Ale skoro to jest skręcone i to porządnie to by mi to tak stukało ??
To czemu stukało poprzednio, kiedy było spasowane na starych ?? tamto plastikowe w sumie źle nie wyglądało. a może je posmarować i spowrotem wrzućić, w sumie to 2 godz. norboty.
A co z kołem podpora czy może jakieś inne pomysły ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 27 sie 2005, 22:44

Waluś napisał(a):Czyli twoim zdaniem musze jeszcze poszukać tego dołu,
Poskładaj to na swoje oryginalne i oblukaj dokładnie zawiechę ( moze to nie amorek stuka )
Waluś napisał(a):A co z kołem podpora czy może jakieś inne pomysły
Po wymianie łozyska nadal wyje? moze to inne łozysko co?Waluś ,sprawdz raz jeszcze dokładsnie ktore to ,podpora musi byc zdrowo rozpierniczona abys słyszał wycie( głównie przy przyspieszaniu – noga z gazu powinna cichnąc )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 27 sie 2005, 22:47

Jaksa napisał(a):głównie przy przyspieszaniu – noga z gazu powinna cichnąc

Zonk. Non stop mam wycie.
Najbardziej mnie niepokoi to że po wymianie nic sie nie zmieniło, ani ciszej ani głośniej, poza spokojem na zakrętach. Dlatego szukam innego czegoś. Kuźwa, musze dygnąć fure i oblukać jeszcze tył, bo to może tył mi daje. Przód sie zamknął a może tył nagina dalej, temu nic sie nie zmieniło.
A tak przy okazji, to zdaje sie że w rytm wycia czuje delikatne mrówki na pedałach. Może to pomoże ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 27 sie 2005, 22:51

Waluś napisał(a):Non stop mam wycie.
Jak masz wycie to łozysko w kole lub wyrezane oponki ( wyząbkowane ) Chyba skrzynia się nie sypie <lol> :P

P.S. Jutro raz jeszcze przeanalizujemy temat .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 27 sie 2005, 22:55

oki
ja też ide spać. Dobranoc
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 27 sie 2005, 22:59

Waluś napisał(a):Dobranoc
Czesc
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 29 sie 2005, 21:36

A jednak sprawa poczęści sie rozwiązała. Szumu z pod kół okazały się wyząbkowanymi oponami. Przednia jest jeszcze jako tak, tylna to już przeszłość <lol> MATADOR RULEZZ hahaha
Pozostałtylko to stukanie w zawieszeniu
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 29 sie 2005, 21:59

Jaksa napisał(a):Jak masz wycie to łozysko w kole lub wyrezane oponki


Waluś napisał(a):Szumu z pod kół okazały się wyząbkowanymi oponami
No widzisz?!
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez hazell » 30 sie 2005, 10:10

Życie mnie nauczyło, że zanim zabiorę się za jakieś łożyska czy coś w tym stylu – zamieniam opony ew od kogoś pożyczam koła i testuję. Już raz w Cronosie się wydymałem z łożyskiem – wymieniłem i wyło dalej (jeszcze bardziej bo chyba uszkodziłem to nowe łożysko przy zakładaniu) a winowajcą była opona. Dlatego jeśli ktoś ma wycie i podejrzewa łożysko niech pożyczy od kolegi na 10 minut koła i sprawdzi.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Waluś » 30 sie 2005, 20:44

hehe
S tą tylko różnicą że łożysko naprawde było uszkodzone i to do tego stopnia że po wybiciu się rozleciało :) Ja nie oceniałem łożyska po wyciu tylko ręcznie sprawdziłemluzy na lewarku. A poprostu myślałem że wycie to efekt uboczny uszkodzenia.
Tak wyglądało porozbiciu piasty i zwrotnicy :
Obrazek
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez hazell » 31 sie 2005, 08:49

A jak wkładałeś nowe łożysko? Prasą czy młotkiem?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Waluś » 31 sie 2005, 16:32

Młotkiem, używając do tego starego (czyli po obwodzie), żeby nie zepsuć i przez polano, powoli i bez pośpiechu. Robiłem to już 2 razy i nie było problemów.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez hazell » 31 sie 2005, 16:36

ja zrobilem raz i juz nigdy wiecej. <lol>
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6