Fotorelacja – Wymiana uszczelniacza wybieraka skrzyni biegów 626

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Szyna » 22 lip 2010, 21:44

Podrzucam moja fotonaprawe :)

Witam
No to w końcu znalazłem jeden dzień wolny i zabrałem się za ten nieszczęsny uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów ;) I postanowiłem zrobić fotorelacje, może się komuś przyda :D

A wiec na początek będzie na potrzebne wiaderko bądź jakiś pojemnik do spuszczenia oleju ze skrzyni biegów, klucz oczkowy bądź nasadowy 10, 14, 23, szwedki nastawne albo jakieś większe kombinerki, młotek, metalowa tuleja, lejek, ;) Oczywiście nie zrobimy niczego bez kanału :P

W pierwszym kroku szykujemy sobie wiaderko i odkręcamy kluczem 23 śrubę od
spuszczania oleju.
DSCN4182.JPG


W międzyczasie jak olej sobie zlatuje zabieramy klucz 14 i odkręcamy wajchę od zmiany biegów. Śrubę bez problemu wyciągniemy w gore
DSCN4183.JPG


Potem w pierwszej kolejności ściągamy gumowa osłonkę ze śruby. Następnie bierzemy klucz 10 (koniecznie nasadowy albo oczkowy, bo łatwo ukręcić) odkręcamy nakrętkę, śrubę wyciągamy w dol. I jednocześnie jak wyciągniemy śrubę to zejdzie nam ten metalowy uchwyt i gumowa osłonka.
DSCN4184.JPG


Każdy może mieć inny sposób na wyciągniecie tego uszczelniacza, ja wybrałem chyba ten najłatwiejszy. Biorę szwedki nastawne ustawiam odpowiednia wielkość łapie uszczelniacz i kręcę do góry i na dół :P oczywiście się on pokrzywi ale i tak jest do wywalenia u mnie bez problemu wyszedł ;)
DSCN4185.JPG


Bierzemy nowy uszczelniacz smarujemy go trochę olejem no i wkładamy w otwór po starym ;) Ja żeby go odpowiednio ulokować na miejscu wykorzystałem do tego celu tuleje tego samego rozmiaru co uszczelniacz i po prostu go tam wbiłem młotkiem :D Tez nie było większych oporów, tylko trzeba uważać żeby go prosto wbic :)
DSCN4187.JPG


Jeszcze mam zdjecie gdzie wlewać olej ja wykorzystałem trochę starego i dokupiłem jeszcze litr nowego 75W90, według instrukcji wchodzi 3,5 L oleju.
Tak wiec odkręcamy kluczem 10 śrubę mocującą ślimaka od linki, i wyciągamy całość. W powstały otwór ja włożyłem zwykły plastikowy lejek i przez niego wlewałem olej. Ewentualnie można jakiś grubszy wężyk wykorzystać i tak wlewać olej bo jest to trochę utrudnione z powodu braku miejsca :P
DSCN4192.JPG


No i na koniec składamy wszystko w odwrotnej kolejności :D

Pozdrawiam i milej zabawy życzę ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6