Wyciek ze skrzyni biegow 626 GD 2.0 – uszkodzony uszczelniacz wybieraka
Wystarczył jeden tel. i wszystko jasne
Zadzwoniłem do sklepu i ściągną mi takie coś z serwisu mazdy bo oni już tego nie maja Tak jak mówiłem jest wciskane w ta cala obudowę i tak jak markmas mówiłeś jest to podwójny oring.
Zadzwoniłem do sklepu i ściągną mi takie coś z serwisu mazdy bo oni już tego nie maja Tak jak mówiłem jest wciskane w ta cala obudowę i tak jak markmas mówiłeś jest to podwójny oring.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
pytanie jak to wyjąć ze środka. Nie wydaje mi się aby wybierak dało się zdemontować bez rozpołowienia skrzyni. On jest zabezpieczony jakimś trzpieniem, a żeby go pewnie zdemontować to pewnie trzeba wyrwać i rozpołowić skrzynię. Chyba że uda ci się jakimś cudem to wydłubać, Bo to jest guma, ale po 20 latach moze być twarda jak metal, a raczej sprawiać takie wrażenie Ale swoją drogą to pewnie nie jest to guma, a raczej jakiś teflon lub elastometr czyli twarda guma przypominająca plastik
nigdy nie rozbierałem skrzyni w maździe, więc w tym temacie więcej nie jestem w stanie pomóc. Jeśli nie uda sie tego wydłubać możesz spróbować wbić to do środka, może się uda, a myślę że nie powinno się nic dziać, bo jeśli rysunek jest w jakiejś skali to wygląda na to że jest tam troszkę miejsca, pytanie tylko czy nie ma tam od wewnątrz jakiegoś zabezpieczenia w postaci frezu w obudowie zabezpieczającego wysunięcie bądź wsunięcie tego el. do środka bądź na zewnątrz, bo przecież wybierak nie dość że się obraca to jeszcze się suwa,więc albo to jest spasowane na bardzo ciasno wtedy powodzenia przy wydłubywaniu lub zabezpieczone w jakiś sposób przed wysunięciem
nigdy nie rozbierałem skrzyni w maździe, więc w tym temacie więcej nie jestem w stanie pomóc. Jeśli nie uda sie tego wydłubać możesz spróbować wbić to do środka, może się uda, a myślę że nie powinno się nic dziać, bo jeśli rysunek jest w jakiejś skali to wygląda na to że jest tam troszkę miejsca, pytanie tylko czy nie ma tam od wewnątrz jakiegoś zabezpieczenia w postaci frezu w obudowie zabezpieczającego wysunięcie bądź wsunięcie tego el. do środka bądź na zewnątrz, bo przecież wybierak nie dość że się obraca to jeszcze się suwa,więc albo to jest spasowane na bardzo ciasno wtedy powodzenia przy wydłubywaniu lub zabezpieczone w jakiś sposób przed wysunięciem
No i tego się obawiałem :/ ze trzeba będzie skrzynie rozbierać Ale poczekam aż przywiozą mi ta cześć oglądnę ja ze wszystkich stron i zobaczymy Ja bym to stare wyrwał na sile a nowe jakoś tam wcisnął Ci ze sklepu niby mi mówili ze to jest tam wprasowane czy wciśnięte Wiec może jest szansa
Pozdrawiam i dzięki za odp.
Pozdrawiam i dzięki za odp.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Z tym wbijaniem do środka bym uważał. Na 99.9% jest to wyfrezowany otwór z pierścieniem zabezpieczającym. Jedyną rzeczą jaką możesz zrobić w tej sytuacji to wyciąć go w cholerę ale na tyle delikatnie żeby nie uszkodzić ścianek skrzyni – to jest aluminium i w przypadku porysowania nowy oring będzie trzymał na wybieraku, a olej będzie zasuwał pod nim :/ I pomyśleć, że tyle kombinowania i pracy przed Tobą przez jedną uszkodzoną gumę...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Też jestem za wydłubaniem zdecydowanie.
Jeśli rzeczywiście jest to gumka to wydłubiesz jakimś ostrym cienkim bolcem. Ale obawiam się że może być problem z włożeniem. Raz że trzeba to przesunąć wzdłuż całego wybieraka, który nie koniecznie jest równomierny na całym obwodzie, dwa to na pewno trzeba go dobrze wyczyścić ze starej powłoki konserwacji, rdzy i tp bo inaczej zniszczysz nową gumkę
No i 3 najgorsze – wepchnąć to do środka. A to z prostej przyczyny. Zakładając na wybierak gumka na bank zwiększy on swoją średnicę zewnętrzną i będzie trzeba użyć ostrych narzędzi aby to wepchać jakoś do środka tak aby tego nie uszkodzić. Gdyby wybieraka nie było, to w gniazdo włożyłbyś łatwo a i włożenie do środka gumy wybieraka nie uszkodziło by uszczelki, odwrotnie może być różnie.
Na twoim miejscu zrobiłbym tak:
Najpierw wyczyść wszystko dokładnie (wybierak szczotką drucianą i papierem ściernym) potem nałóż tą gumkę na wybierak i zobacz o ile większa jest od gniazda, bo jeśli jest mocno większa, to zastanów się czy warto ją zakładać, bo jak wydłubiesz starą i nie uda ci się tam wścibić nowej to bida. Chyba że ten element jest na tyle twardy że się nie odkształca to wtedy nie będzie problemu z wbiciem, ale jakoś w to wątpię. Nie zapomnij spuścić oliwy ze skrzyni, bo wyleje ci się na głowę
Jeśli rzeczywiście jest to gumka to wydłubiesz jakimś ostrym cienkim bolcem. Ale obawiam się że może być problem z włożeniem. Raz że trzeba to przesunąć wzdłuż całego wybieraka, który nie koniecznie jest równomierny na całym obwodzie, dwa to na pewno trzeba go dobrze wyczyścić ze starej powłoki konserwacji, rdzy i tp bo inaczej zniszczysz nową gumkę
No i 3 najgorsze – wepchnąć to do środka. A to z prostej przyczyny. Zakładając na wybierak gumka na bank zwiększy on swoją średnicę zewnętrzną i będzie trzeba użyć ostrych narzędzi aby to wepchać jakoś do środka tak aby tego nie uszkodzić. Gdyby wybieraka nie było, to w gniazdo włożyłbyś łatwo a i włożenie do środka gumy wybieraka nie uszkodziło by uszczelki, odwrotnie może być różnie.
Na twoim miejscu zrobiłbym tak:
Najpierw wyczyść wszystko dokładnie (wybierak szczotką drucianą i papierem ściernym) potem nałóż tą gumkę na wybierak i zobacz o ile większa jest od gniazda, bo jeśli jest mocno większa, to zastanów się czy warto ją zakładać, bo jak wydłubiesz starą i nie uda ci się tam wścibić nowej to bida. Chyba że ten element jest na tyle twardy że się nie odkształca to wtedy nie będzie problemu z wbiciem, ale jakoś w to wątpię. Nie zapomnij spuścić oliwy ze skrzyni, bo wyleje ci się na głowę
Myślę ze z wybierakiem problemu nie będzie bo nie jest on zardzewiały (olej go zakonserwował ) A ta guma czy coś w środku to trzyma się tylko na obudowie od skrzyni bo wybierak normalnie w niej ma takie luzy ze chodzi na boki i góra dol Co do oleju to właśnie tak myślałem ze trzeba będzie to zrobić
Nic w nowym tyg myślę ze dojdzie ta nowa cześć do mnie i będę kombinował
Nic w nowym tyg myślę ze dojdzie ta nowa cześć do mnie i będę kombinował
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Witam
No to w końcu znalazłem jeden dzień wolny i zabrałem się za ten nieszczęsny uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów I postanowiłem zrobić fotorelacje, może się komuś przyda
A wiec na początek będzie na potrzebne wiaderko bądź jakiś pojemnik do spuszczenia oleju ze skrzyni biegów, klucz oczkowy bądź nasadowy 10, 14, 23, szwedki nastawne albo jakieś większe kombinerki, młotek, metalowa tuleja, lejek, Oczywiście nie zrobimy niczego bez kanału
1. W pierwszym kroku szykujemy sobie wiaderko i odkręcamy kluczem 23 śrubę od
spuszczania oleju.
2. W międzyczasie jak olej sobie zlatuje zabieramy klucz 14 i odkręcamy wajchę od zmiany biegów. Śrubę bez problemu wyciągniemy w gore
3. Potem w pierwszej kolejności ściągamy gumowa osłonkę ze śruby. Następnie bierzemy klucz 10 (koniecznie nasadowy albo oczkowy, bo łatwo ukręcić) odkręcamy nakrętkę, śrubę wyciągamy w dol. I jednocześnie jak wyciągniemy śrubę to zejdzie nam ten metalowy uchwyt i gumowa osłonka.
4. Każdy może mieć inny sposób na wyciągniecie tego uszczelniacza, ja wybrałem chyba ten najłatwiejszy. Biorę szwedki nastawne ustawiam odpowiednia wielkość łapie uszczelniacz i kręcę do góry i na dół oczywiście się on pokrzywi ale i tak jest do wywalenia u mnie bez problemu wyszedł
5. Bierzemy nowy uszczelniacz smarujemy go trochę olejem no i wkładamy w otwór po starym Ja żeby go odpowiednio ulokować na miejscu wykorzystałem do tego celu tuleje tego samego rozmiaru co uszczelniacz i po prostu go tam wbiłem młotkiem Tez nie było większych oporów, tylko trzeba uważać żeby go prosto wbic
6. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności. Nie zapomnijcie zakręcić korka od skrzyni zanim będziecie wlewać olej
Mam jeszcze zdjęcie gdzie wlewać olej ja wykorzystałem trochę starego i dokupiłem jeszcze litr nowego 75W90, według instrukcji wchodzi 3,5 L oleju.
Tak wiec odkręcamy kluczem 10 śrubę mocującą ślimaka od linki, i wyciągamy całość. W powstały otwór ja włożyłem zwykły plastikowy lejek i przez niego wlewałem olej. Ewentualnie można jakiś grubszy wężyk wykorzystać i tak wlewać olej bo jest to trochę utrudnione z powodu braku miejsca
Pozdrawiam i milej zabawy życzę
No to w końcu znalazłem jeden dzień wolny i zabrałem się za ten nieszczęsny uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów I postanowiłem zrobić fotorelacje, może się komuś przyda
A wiec na początek będzie na potrzebne wiaderko bądź jakiś pojemnik do spuszczenia oleju ze skrzyni biegów, klucz oczkowy bądź nasadowy 10, 14, 23, szwedki nastawne albo jakieś większe kombinerki, młotek, metalowa tuleja, lejek, Oczywiście nie zrobimy niczego bez kanału
1. W pierwszym kroku szykujemy sobie wiaderko i odkręcamy kluczem 23 śrubę od
spuszczania oleju.
2. W międzyczasie jak olej sobie zlatuje zabieramy klucz 14 i odkręcamy wajchę od zmiany biegów. Śrubę bez problemu wyciągniemy w gore
3. Potem w pierwszej kolejności ściągamy gumowa osłonkę ze śruby. Następnie bierzemy klucz 10 (koniecznie nasadowy albo oczkowy, bo łatwo ukręcić) odkręcamy nakrętkę, śrubę wyciągamy w dol. I jednocześnie jak wyciągniemy śrubę to zejdzie nam ten metalowy uchwyt i gumowa osłonka.
4. Każdy może mieć inny sposób na wyciągniecie tego uszczelniacza, ja wybrałem chyba ten najłatwiejszy. Biorę szwedki nastawne ustawiam odpowiednia wielkość łapie uszczelniacz i kręcę do góry i na dół oczywiście się on pokrzywi ale i tak jest do wywalenia u mnie bez problemu wyszedł
5. Bierzemy nowy uszczelniacz smarujemy go trochę olejem no i wkładamy w otwór po starym Ja żeby go odpowiednio ulokować na miejscu wykorzystałem do tego celu tuleje tego samego rozmiaru co uszczelniacz i po prostu go tam wbiłem młotkiem Tez nie było większych oporów, tylko trzeba uważać żeby go prosto wbic
6. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności. Nie zapomnijcie zakręcić korka od skrzyni zanim będziecie wlewać olej
Mam jeszcze zdjęcie gdzie wlewać olej ja wykorzystałem trochę starego i dokupiłem jeszcze litr nowego 75W90, według instrukcji wchodzi 3,5 L oleju.
Tak wiec odkręcamy kluczem 10 śrubę mocującą ślimaka od linki, i wyciągamy całość. W powstały otwór ja włożyłem zwykły plastikowy lejek i przez niego wlewałem olej. Ewentualnie można jakiś grubszy wężyk wykorzystać i tak wlewać olej bo jest to trochę utrudnione z powodu braku miejsca
Pozdrawiam i milej zabawy życzę
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
witam problem jest z wyświetlaniem obrazków
- Od: 11 lut 2010, 19:34
- Posty: 111
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GE '94 105KM Liftback, Mazda Premacy '1,8 2005 101KM,Mazda 5CR lift 2.0 2008,Mazda5 CW 2.0 150KM 2012r
Naprawione
viewtopic.php?p=1751016#p1751016
viewtopic.php?p=1751016#p1751016
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Fotorelacja I Klasa w zeszłym koku robiłem to samo według twoich wskazówek i wszystko poszło jak należy
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
Ja zamówiłem dzisiaj w normalnym motoryzacyjnymw szczecinie
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
markmas napisał(a):http://delta.markmas.net/mazda/626/
Panowie ściągnąć sobie to na dyski puki jeszcze jest dostępne
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Why
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
no to szukaj szukaj
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
Schematy nie tylko do 626 http://manuals.wibla.net/mazda/
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Szukajcie aż znajdziecie
Brawo
Brawo
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
Witam
Panowie mam podobny problem ze swoją skrzynią.Podcieka z uszczelniacza wybieraka.Co prawda mój samochód do Ford Probe ale jak wiadomo skrzynia,silnik jak i inne podzespoły to mazda.Tak więc według fotorelacji użytkownika Szyna aby wyciągnąć uszczelniacz należy odkręcić obejmę ze śrubą 10tką u mnie niestety pod tą gumką nie ma tej śruby z obejmą,cała ta końcówka jest jakoś inaczej przykręcona i teraz pytanie jak?Nie wyciągam póki co tego uszczelniacza bo to nie ma sensu(i tak ostatecznie go nie ściągnę)Czy ktoś może ma jakiś pomysł?Poniżej wrzucam 2zdjęcia.Pozdrawiam.
Panowie mam podobny problem ze swoją skrzynią.Podcieka z uszczelniacza wybieraka.Co prawda mój samochód do Ford Probe ale jak wiadomo skrzynia,silnik jak i inne podzespoły to mazda.Tak więc według fotorelacji użytkownika Szyna aby wyciągnąć uszczelniacz należy odkręcić obejmę ze śrubą 10tką u mnie niestety pod tą gumką nie ma tej śruby z obejmą,cała ta końcówka jest jakoś inaczej przykręcona i teraz pytanie jak?Nie wyciągam póki co tego uszczelniacza bo to nie ma sensu(i tak ostatecznie go nie ściągnę)Czy ktoś może ma jakiś pomysł?Poniżej wrzucam 2zdjęcia.Pozdrawiam.
-
Piotrek_88
Hymmm nie wiem czy dobrze rozumuje i widzę, ale może pójdzie wykręcić tą cała czarna cześć zaznaczona na czerwono z tego drążka co wchodzi do skrzyni. Powinno się rozkręcić na tym niebieskim. Ale pewności nie mam. Trzeba z tym delikatnie.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6