Wymiana przegubu zewnętrznego – GD
no dobra nie ważne juz znalazłem
czyli opcja nr 1 a więc mam dobrze złożone
to teraz dlaczego mimo nowego przegubu nadalmi strzyka przy skręcie
czyli opcja nr 1 a więc mam dobrze złożone
to teraz dlaczego mimo nowego przegubu nadalmi strzyka przy skręcie
Witam
Jak co niektórzy wiedzą od pewnego czasu borykam się z terkoczącymi przegubami. Byłem święcie przekonany że uszkodzene są przeguby wewnętrzne auta, ale moje zdziwienie budzi fakt, że sypnęły się oba naraz, więc stąd moje wątpliwości.
Powstał już nawet pomysł zakupu nowych, dla świętego spokoju, ale wczoraj wieczorem natknąłem się na innym forum na taki post:
"(...) mam problem z napedem, ale nikt niewie co to moze byc:((wymienili mi wewnetrzny przegub i nadal to samo:/jadac na wprost cos mi trajkocze:((wrzuce na luz jak sie toczy wszystko jest OK.Przeguby i lozyka podobno sa sprawne wiec co to moze byc?? cos w skrzynii??(...)"
i właśnie jest to dokładnie to co u mnie. Czyli terkotanie przy jeździe na wprost niejako po obu stronach napędu. Ba najciekawsze jest to, że wraz z rozgrzewaniem silnika, napędu terkotanie jest cichsze, ale nie zanika. jest Bardzo intensywne.
i teraz:
"obstawiam sworzen w ukladzie roznicowym, jesli sie troche wysunie to bedzie terkotal, jesli wyjdzie wiecej to niestety moze rozerwac obudowe skrzyni w miejscu ukladu roznicowego. Jedyna zaleta tego (jesli mozna mowic wogle o zaletach) jest taka ze to miejsce mozna potem pospawac bez obaw ze bedzie cos nietak z biegami czy ogolnie ze skrzynia. Dodam ze sam swozen bez problemu dorobi kazdy tokarz za niewielkie kilkanascie zl. "
i co sznowne grono na to
Jak co niektórzy wiedzą od pewnego czasu borykam się z terkoczącymi przegubami. Byłem święcie przekonany że uszkodzene są przeguby wewnętrzne auta, ale moje zdziwienie budzi fakt, że sypnęły się oba naraz, więc stąd moje wątpliwości.
Powstał już nawet pomysł zakupu nowych, dla świętego spokoju, ale wczoraj wieczorem natknąłem się na innym forum na taki post:
"(...) mam problem z napedem, ale nikt niewie co to moze byc:((wymienili mi wewnetrzny przegub i nadal to samo:/jadac na wprost cos mi trajkocze:((wrzuce na luz jak sie toczy wszystko jest OK.Przeguby i lozyka podobno sa sprawne wiec co to moze byc?? cos w skrzynii??(...)"
i właśnie jest to dokładnie to co u mnie. Czyli terkotanie przy jeździe na wprost niejako po obu stronach napędu. Ba najciekawsze jest to, że wraz z rozgrzewaniem silnika, napędu terkotanie jest cichsze, ale nie zanika. jest Bardzo intensywne.
i teraz:
"obstawiam sworzen w ukladzie roznicowym, jesli sie troche wysunie to bedzie terkotal, jesli wyjdzie wiecej to niestety moze rozerwac obudowe skrzyni w miejscu ukladu roznicowego. Jedyna zaleta tego (jesli mozna mowic wogle o zaletach) jest taka ze to miejsce mozna potem pospawac bez obaw ze bedzie cos nietak z biegami czy ogolnie ze skrzynia. Dodam ze sam swozen bez problemu dorobi kazdy tokarz za niewielkie kilkanascie zl. "
i co sznowne grono na to
Jeżeli wyeliminujesz tezę że to przeguby i np.wymienisz ten wyeksploatowany i dalej będzie wyło terkotało to trzeba zdemontować skrzynkę rospołowić ją i sprawdzić dwa miejsca zaznaczone strzałkami czyli łożyska mechanizmu różnicowego[jaki stan zużycia] i satelitki w jakim stanie są ich ręby i luzy.Pozdro.
[/i]
[/i]
- Od: 13 lip 2006, 16:28
- Posty: 16
Waluś napisał(a):mam problem z napedem, ale nikt niewie co to moze byc:((wymienili mi wewnetrzny przegub i nadal to samo:/jadac na wprost cos mi trajkocze:((wrzuce na luz jak sie toczy wszystko jest OK.Przeguby i lozyka podobno sa sprawne wiec co to moze byc?? cos w skrzynii??(...)"
Podłączę się niestety do tematu pomimo iż mam 323F, bo od wczoraj mam takie terkotanie od strony nóg pasażera....jednakże z tą różnicą, że słyszalny terkot jest wyłącznie podczas hamowania biegiem jak też przy jeździe na biegu jałowym. Podczas przyspieszania za to nie słyszę żadnych dziwnych dźwięków.
Kurcze...niedługo długa trasa...a u mnie się takie rzeczy dzieją....
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
U mnie były to jednak przeguby, a najśmieszniejsze to to że zewnętrzne
Waluś – wymieniłeś OBA? jakie wstawiłeś (i za jaką cenę)?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy firma zowie się Pascal, koszt w Carspeedzie to 123 PLN. Zmieniłem oba dla świętego spokoju Będe miał niedlugo NKN-a (nuwex) do KL-ki po przystępnej cenie hihi jak ktoś zainteresowany to polecam
Co moze stukac, grzechotac, terkotac bo nie wiem juz jak nazwac ten dzwiek, ale jest on podobny do uszkodzonego przegubu. Mianowicie podczas jazdy, powolnej, z delikatnie skreconymi kołami, praktycznie moze o poł obrotu kierownica w prawo wydobywa sie taki dźwiek z okolic lewego przedniego koła. Byłem przekonany ze to jest przegub zewn., ale po rozebraniu go okazało sie ze nie wykazuje on zuzycia praktycznie zadnego, przegub wewnetrzny nie ma luzów, pracuje sztywno tak jak powinien, łozysko koła po podniesieniu tez nie szumi, ani nie wydaje dźwieków. CO to jeszcze moze byc?
- Od: 17 lis 2006, 00:38
- Posty: 233
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 citd
a czy sprawdzałeś luzy układu różnicowego?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Eeeee – podnosisz auto do góry, koła muszą być "w powietrzu" (oba), i w dwie osoby na biegu (a potem i na luzie) sprawdzasz skąd dochodzi chrupanie, kręcąc kołem jednym, drugim i oboma na raz (lub trzymasz za jedno a drugim ruszasz i sprawdzasz gdzie pojawiają się luzy).
Masz niedaleko do Zaniemyśla.. zadzwoń do warsztatu do mnie to Ci sprawdzą. Dzisiaj był kolega Grendel i chyba był bardzo zadowolony. Już się umówił po czyszczeniu EGR'a na naprawę łożyska.
Masz niedaleko do Zaniemyśla.. zadzwoń do warsztatu do mnie to Ci sprawdzą. Dzisiaj był kolega Grendel i chyba był bardzo zadowolony. Już się umówił po czyszczeniu EGR'a na naprawę łożyska.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
nemi napisał(a):Mógłbym Ci pożyczyć dość sprawny przegub
hehehe pożyczyć
kurde, podpora półosi jest z drugiej strony to jest ewidentnie lewa strona, podnosiłem juz samochód sprawdzałem na odpalonym silniku i właczonej jedynce skad moze to dochodzic ale nic nie to nie dało, poprostu musi byc obciazenie, delikatnie hamowałem przy tym i nic.
- Od: 17 lis 2006, 00:38
- Posty: 233
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 citd
Tym razem ja potrzebuję porady
Będę się przymierzał do wymiany przegubów wewnętrznych. Niestety nie mam zielonego pojęcia jakie mam do Madzi kupić Oczywiście nie chodzi o firmę, ale o konkretne parametry, nawet ze wskazaniem sprzedawcy Wiem, że najlepiej jest pojechać do magika, rozebrać, policzyć zęby i tp, ale nie bardzo mogę sobie na to pozwolić – czas. Najlepiej by było gdybym zawiózł już na "gotowe". Miałbym zrobione tego samego dnia Może nie było przy tym modelu zbyt dużych kombinacji?
Mazda 626 GV '93, 2.2l, ABS, ewentualnie VIN na PW
Z góry i z dołu dzięki
PS. Jeśli jednak się okaże, że muszę to zrobić jak Bozia przykazała, to można temat wywalić do kosza
Pozdrawiam
Będę się przymierzał do wymiany przegubów wewnętrznych. Niestety nie mam zielonego pojęcia jakie mam do Madzi kupić Oczywiście nie chodzi o firmę, ale o konkretne parametry, nawet ze wskazaniem sprzedawcy Wiem, że najlepiej jest pojechać do magika, rozebrać, policzyć zęby i tp, ale nie bardzo mogę sobie na to pozwolić – czas. Najlepiej by było gdybym zawiózł już na "gotowe". Miałbym zrobione tego samego dnia Może nie było przy tym modelu zbyt dużych kombinacji?
Mazda 626 GV '93, 2.2l, ABS, ewentualnie VIN na PW
Z góry i z dołu dzięki
PS. Jeśli jednak się okaże, że muszę to zrobić jak Bozia przykazała, to można temat wywalić do kosza
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6