Wymiana przegubu zewnętrznego – GD
Wczoraj wymieniałem przegub prawy zewnętrzny w mojej Madzi u zaprzyjaźnionego mechanika (czyli pod jego czujnym okiem, co potem przerodziło się w odwrotnba sytuację – czujnym okiem obserwowałem co robi ). Porozkręcałem wszystko jak trzeba, łapiemy za półośkę, próbujemy wybić przegub a tu nic Próbowaliśmy przez 10 minut (z zachowaniem odpowiedniej ostrożności – tak aby nie uszkodzic półośki i żeby nie uszkodzić niczego przy podporze środkowej). No i zostały nam dwa rozwiązania – wyciągnąć całą półośkę (czyli spuszczenie oleju ze skrzyni itd.) lub opcja druga – pociąć przegub... I tą opcja wygrała – z maksymalnym skupieniem obserwowałem jak mechanik nacina z dwóch stron przebub . W końcu po nacięciu udało się go rozbić – połowa odpadła a druga....dalej siedzi na miejscu. Znów przecięcie – znów połówka odpada (czyli ćwiartka się ostała) i nie wiem co to za system ale z tą ostatnią ćwiartką też były problemy! – musileśmy ją zbijąć... I stąd moje pytanie – czy jest jakiś patent aby ten pierścień zabezpieczający jakoś poluzować (niestety znajduje się on w środku przegubu, więc chyba nie ma na to rady?). Bo jak mam się w przyszłości zabierać za następny tak samo to już mi się odechciewa...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Huano napisał(a): I stąd moje pytanie – czy jest jakiś patent aby ten pierścień zabezpieczający jakoś poluzować (niestety znajduje się on w środku przegubu, więc chyba nie ma na to rady?). Bo jak mam się w przyszłości zabierać za następny tak samo to już mi się odechciewa...
Witam!
Nie tak dawno robilem to samo w mojej Mazdzie (GE) 626 Cronos 2.5 tylko z automatem. Problem byl identyczny jednak fachowiec wyjal cala polos na imadlo (praktycznie tylko kilka kropel oleju sie wylalo) i probowal wybic wlasnie na imadle. No coz z rowna trwoga ogladalem i bylem obecny przy calym zajsciu. Z opowiadan tego goscia wynika jednak ze jest to jedyny sposob – probowac zbic, moze sie uda? Jak sie nie uda to trzeba ciac
Jednak nie dawalo mi to spokoju – roboty co niemiara bo i z prawej strony trzeba bylo wymienic komplet oj troche schudlem finansowo.
Tak sobie pomyslalem, ze jak zdejmuje sie oslone i oczysci miejsce przy polosi z przegubem jest taki pierscien zabezpieczajacy, ktory i tak musielismy przesunac po przecieciu zewnetrznego pierscienia aby zdjac pierscien wewnetrzny, wiec tak sobie pomyslalem ze jak bede robil to po raz kolejny (oby nie) to najpierw sprobuje zsunac nieznacznie na polos piescien ustalajacy a pozniej bede wbijal przegob aby pierscien wewnatrz wyszedl poza przegub i wowczas go zbijal – moze sie uda a moze nie?
Jak do tej pory ciecie to jedyna mi znana mozliwosc usuniecia starego przegubu.
pozdrawiam
--
Wacek
- Od: 28 sie 2004, 12:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
Mi jak koleś wymieniał to samo przyszedłem jak stukał i nie zauważyłem żeby za moćno nap... tym młotkiem> chyba ze 3 razy puknął i wyjął. I mam przegób stary w całości i nie ma na nim ingerencji flexa.
Myśmy napierd.... coraz cięższymi młotkami i nic. Zresztą pisałem że nawet po przecięciu na pół druga połówka za chorobę nei chciała zejść przy uderzaniu młotem i nawet jak została ćwiartka to też trzeba było ładne parę razy ją walnąć...
...Czyli na przyszłość do wymiany przegubu podstawowe narzędzie to szlifiera dziękuję za pomoc
...Czyli na przyszłość do wymiany przegubu podstawowe narzędzie to szlifiera dziękuję za pomoc
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
W GD to norma tylko diax zas w GE to juz pryszczMyśmy napierd.... coraz cięższymi młotkami i nic
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
co prawda ja mam cusik podobnego do GD tylko z turbo więc przeguby mogą być troche inne ale jek chcesz to ci podam adres do faceta który robi tylko i wyłącznie przeguby. Nie patrzyłem jak on to robi ale zrobił oba w jakieś 4h. Mówie tu cały czas o regeneracji. Stwierdziłem że nie bede nowych zakładał bo teco mam to są hi hi orginały i zregenreował. Drugą zaskoczką jest to że dał mi na nie rok gwarancji. Ciekawe jak to jest jeśli kotoś trzaska 100tysi rocznie.
Freak speed is all I need
- Od: 22 sie 2004, 23:40
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: 13B-MSP Renesis 6-port
A ten silnik 2.2 ma dwa wałki czy jeden – bo inetresuje mnie to Turbo z Probe i ewentualnia kwestia przerzucenia do mojej GD (najlepiej łącznie z kolektorem stąd moje pytanie). A co do przegubów – kupiłem nowe (niestety zamienniki – mam nadzieję że troszke pojeżdżą – mają niby certyfikat Lloyd's Register – a spotykam się z tą firmą na co dzień w branży statkowej i jeśli to prawda to powinna być porządna robota – pożyjemy zobaczymy
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Jak dobrze pamietam to jeden ale 12 ventyli.A ten silnik 2.2 ma dwa wałki czy jeden
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Chyba zrezygnuje z opcji sprowadzania polosi z USA. Niejasnosci dotyczace dlugosci tego elementu na razie mnie odstraszaja.
Zanabywam wiec w drodze kupna detalicznego w firmie FOTA sam przegub. Rekawy mam juz zakasane, mlotek i przecinak gotowy, garaz tez. Czy jakies powazniejsze przeszkody moge napotkac. Sam conieco wiem o samochodach, jako support mam kolege, ktory wymienial takie cudo w VW i Renaulcie. Czy wymiana moze wymagac narzedzi innych niz powszechnie uwazane za popularne? Przyznam, ze silnik wiem jak wyjmowac, a przegubu nigdy nie wymienialem.
Zanabywam wiec w drodze kupna detalicznego w firmie FOTA sam przegub. Rekawy mam juz zakasane, mlotek i przecinak gotowy, garaz tez. Czy jakies powazniejsze przeszkody moge napotkac. Sam conieco wiem o samochodach, jako support mam kolege, ktory wymienial takie cudo w VW i Renaulcie. Czy wymiana moze wymagac narzedzi innych niz powszechnie uwazane za popularne? Przyznam, ze silnik wiem jak wyjmowac, a przegubu nigdy nie wymienialem.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Operacja na 20 minut. Dasz sobie radę. Praktycznie musisz miec nasadkę 17 do śrub Mcphersona oraz 32 do polosi ...... czasami przydaję się gumówka do cięcia przegubu ale moze będziesz miał fart i zejdzie jednym stuknięciem młotka....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Przewidziany czas mnie cieszy, bo moja kobieta nie cierpi jak zaglebiam sie w czelusci garazu
Czy piszac o McPhersonie masz na mysli wypiecie swoznia wahacza ze zwrotnicy czy powazniejsza demolke? Rozumiem, ze bywa ze przegub nie chce zejsc z polosi i nalezy go rozciac. Czy do montazu nie bedzie wiec potrzebna nadludzka sila? Czy sa jakies magiczne zabezpieczenia, ktore trzeba rozpiac?
Dzieki za szybki odzew.
Czy piszac o McPhersonie masz na mysli wypiecie swoznia wahacza ze zwrotnicy czy powazniejsza demolke? Rozumiem, ze bywa ze przegub nie chce zejsc z polosi i nalezy go rozciac. Czy do montazu nie bedzie wiec potrzebna nadludzka sila? Czy sa jakies magiczne zabezpieczenia, ktore trzeba rozpiac?
Dzieki za szybki odzew.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Nie nie ...po zdemontowaniu koła zobaczysz 2 sruby od amortyzatora i zwrotnicy ( te odkręcasz ) oczywiscie przed operacją poluzuj sobię centralną nakrętkę od przegubu ...i tu musisz miec trochę siłyes napisał(a):Czy piszac o McPhersonie masz na mysli wypiecie swoznia wahacza ze zwrotnicy czy powazniejsza demolke?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Z mojej strony – ostatnio wymieniałem i ciąłem przegub w trzech miejscach zanim udało mis ię go zbić – z 20 minut roboty zrobiło sie 2 godziny Tak więc najgorsze co Cie może czekać to zdjęcie starego przegubu – tak więc mam nadzieje że ten na który wymieniasz jest wyposażony w gumowe osłony abyś wywalił stare – jak nie to kup bo lepiej od razu też wymienić
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Chyba wszystko juz wiem. Na szczescie doswiadczenia mam na tyle duzo, ze nie zapomne rowniez o poluzowaniu nakretek kola przed podlewarowaniem . O nakretke centralna sie nie martwie. Mam mianowicie dosc dlugi klucz oraz swietnie do niego pasujaca gazrurke na wszelki wypadek.
Dzieki
Dzieki
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Muszę wymienić przeguby zewnętrznne w Maździe 626 GD 2000D z 1991 roku. Znalazłam na Allegro ofertę – nówki za 40 zł podobno do wszystkich modeli 626 od 1985 do 1992. Czy faktycznie tak jest, że te przeguby bedą pasowały niezależnie od silnika i wersji?
-
Gość
XsiX napisał(a):nowe przeguby za 40 zł
też w to nie wierze, a pozatym zależnie odmodelu i silnikaprzegóby sie różnią .
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6