Wymiana przegubu zewnętrznego – GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Huano » 17 wrz 2004, 11:29

Wczoraj wymieniałem przegub prawy zewnętrzny w mojej Madzi u zaprzyjaźnionego mechanika (czyli pod jego czujnym okiem, co potem przerodziło się w odwrotnba sytuację – czujnym okiem obserwowałem co robi :)). Porozkręcałem wszystko jak trzeba, łapiemy za półośkę, próbujemy wybić przegub a tu nic :( Próbowaliśmy przez 10 minut (z zachowaniem odpowiedniej ostrożności – tak aby nie uszkodzic półośki i żeby nie uszkodzić niczego przy podporze środkowej). No i zostały nam dwa rozwiązania – wyciągnąć całą półośkę (czyli spuszczenie oleju ze skrzyni itd.) lub opcja druga – pociąć przegub... I tą opcja wygrała – z maksymalnym skupieniem obserwowałem jak mechanik nacina z dwóch stron przebub ;). W końcu po nacięciu udało się go rozbić – połowa odpadła a druga....dalej siedzi na miejscu. Znów przecięcie – znów połówka odpada (czyli ćwiartka się ostała) i nie wiem co to za system ale z tą ostatnią ćwiartką też były problemy! – musileśmy ją zbijąć... I stąd moje pytanie – czy jest jakiś patent aby ten pierścień zabezpieczający jakoś poluzować (niestety znajduje się on w środku przegubu, więc chyba nie ma na to rady?). Bo jak mam się w przyszłości zabierać za następny tak samo to już mi się odechciewa... :(
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez VIP » 17 wrz 2004, 12:13

dziwne u mnie w xedosce wymienialem przegub to nie powiem ze bylo ciezko ale zeszedl wybyulem go z tego pierscienia mozliwe ze za malo sily uzyles :)

czasem moze rzeczywiscie wiekszy mlotek ehhe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez JACU626 » 17 wrz 2004, 12:14

Lepiej od razu ciąć, przerabiałem to wielokrotnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Waclaw_Szubert » 17 wrz 2004, 12:25

Huano napisał(a): I stąd moje pytanie – czy jest jakiś patent aby ten pierścień zabezpieczający jakoś poluzować (niestety znajduje się on w środku przegubu, więc chyba nie ma na to rady?). Bo jak mam się w przyszłości zabierać za następny tak samo to już mi się odechciewa... :(


Witam!
Nie tak dawno robilem to samo w mojej Mazdzie (GE) 626 Cronos 2.5 tylko z automatem. Problem byl identyczny jednak fachowiec wyjal cala polos na imadlo (praktycznie tylko kilka kropel oleju sie wylalo) i probowal wybic wlasnie na imadle. No coz z rowna trwoga ogladalem i bylem obecny przy calym zajsciu. Z opowiadan tego goscia wynika jednak ze jest to jedyny sposob – probowac zbic, moze sie uda? Jak sie nie uda to trzeba ciac :(
Jednak nie dawalo mi to spokoju – roboty co niemiara bo i z prawej strony trzeba bylo wymienic komplet :( oj troche schudlem :) finansowo.
Tak sobie pomyslalem, ze jak zdejmuje sie oslone i oczysci miejsce przy polosi z przegubem jest taki pierscien zabezpieczajacy, ktory i tak musielismy przesunac po przecieciu zewnetrznego pierscienia aby zdjac pierscien wewnetrzny, wiec tak sobie pomyslalem ze jak bede robil to po raz kolejny (oby nie) to najpierw sprobuje zsunac nieznacznie na polos piescien ustalajacy a pozniej bede wbijal przegob aby pierscien wewnatrz wyszedl poza przegub i wowczas go zbijal – moze sie uda a moze nie?
Jak do tej pory ciecie to jedyna mi znana mozliwosc usuniecia starego przegubu.
pozdrawiam
--
Wacek
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez VIP » 17 wrz 2004, 12:37

ale przeciesz ja wam pisze ze ja pierdolnolem mlotkiem i zeszlo ciezko ale zeszlo tylko uwaga z tym mlotkiem hehe :) zeby w nie wybic z drugiej strony ale :) poszlo bez ciecia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Waluś » 17 wrz 2004, 19:15

Mi jak koleś wymieniał to samo przyszedłem jak stukał i nie zauważyłem żeby za moćno nap... tym młotkiem> chyba ze 3 razy puknął i wyjął. I mam przegób stary w całości i nie ma na nim ingerencji flexa.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 17 wrz 2004, 20:41

Myśmy napierd.... coraz cięższymi młotkami i nic. Zresztą pisałem że nawet po przecięciu na pół druga połówka za chorobę nei chciała zejść przy uderzaniu młotem i nawet jak została ćwiartka to też trzeba było ładne parę razy ją walnąć...
...Czyli na przyszłość do wymiany przegubu podstawowe narzędzie to szlifiera :) dziękuję za pomoc <piwo>
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Jaksa » 17 wrz 2004, 21:40

Myśmy napierd.... coraz cięższymi młotkami i nic
W GD to norma tylko diax zas w GE to juz pryszcz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Sqad » 17 wrz 2004, 21:48

co prawda ja mam cusik podobnego do GD tylko z turbo więc przeguby mogą być troche inne ale jek chcesz to ci podam adres do faceta który robi tylko i wyłącznie przeguby. Nie patrzyłem jak on to robi ale zrobił oba w jakieś 4h. Mówie tu cały czas o regeneracji. Stwierdziłem że nie bede nowych zakładał bo teco mam to są hi hi orginały i zregenreował. Drugą zaskoczką jest to że dał mi na nie rok gwarancji. Ciekawe jak to jest jeśli kotoś trzaska 100tysi rocznie.
Freak speed is all I need
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 23:40
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: 13B-MSP Renesis 6-port

Postprzez Huano » 17 wrz 2004, 21:53

A ten silnik 2.2 ma dwa wałki czy jeden – bo inetresuje mnie to Turbo z Probe i ewentualnia kwestia przerzucenia do mojej GD (najlepiej łącznie z kolektorem stąd moje pytanie). A co do przegubów – kupiłem nowe (niestety zamienniki – mam nadzieję że troszke pojeżdżą – mają niby certyfikat Lloyd's Register – a spotykam się z tą firmą na co dzień w branży statkowej i jeśli to prawda to powinna być porządna robota – pożyjemy zobaczymy :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Jaksa » 17 wrz 2004, 22:39

A ten silnik 2.2 ma dwa wałki czy jeden
Jak dobrze pamietam to jeden ale 12 ventyli.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez es » 3 lis 2004, 16:15

Chyba zrezygnuje z opcji sprowadzania polosi z USA. Niejasnosci dotyczace dlugosci tego elementu na razie mnie odstraszaja.

Zanabywam wiec w drodze kupna detalicznego w firmie FOTA sam przegub. Rekawy mam juz zakasane, mlotek i przecinak gotowy, garaz tez. Czy jakies powazniejsze przeszkody moge napotkac. Sam conieco wiem o samochodach, jako support mam kolege, ktory wymienial takie cudo w VW i Renaulcie. Czy wymiana moze wymagac narzedzi innych niz powszechnie uwazane za popularne? Przyznam, ze silnik wiem jak wyjmowac, a przegubu nigdy nie wymienialem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Jaksa » 3 lis 2004, 16:34

Operacja na 20 minut. Dasz sobie radę. Praktycznie musisz miec nasadkę 17 do śrub Mcphersona oraz 32 do polosi ...... czasami przydaję się gumówka do cięcia przegubu ale moze będziesz miał fart i zejdzie jednym stuknięciem młotka.... ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez es » 3 lis 2004, 17:07

Przewidziany czas mnie cieszy, bo moja kobieta nie cierpi jak zaglebiam sie w czelusci garazu :)

Czy piszac o McPhersonie masz na mysli wypiecie swoznia wahacza ze zwrotnicy czy powazniejsza demolke? Rozumiem, ze bywa ze przegub nie chce zejsc z polosi i nalezy go rozciac. Czy do montazu nie bedzie wiec potrzebna nadludzka sila? Czy sa jakies magiczne zabezpieczenia, ktore trzeba rozpiac?

Dzieki za szybki odzew.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Jaksa » 3 lis 2004, 19:03

es napisał(a):Czy piszac o McPhersonie masz na mysli wypiecie swoznia wahacza ze zwrotnicy czy powazniejsza demolke?
Nie nie ...po zdemontowaniu koła zobaczysz 2 sruby od amortyzatora i zwrotnicy ( te odkręcasz ) oczywiscie przed operacją poluzuj sobię centralną nakrętkę od przegubu ...i tu musisz miec trochę siły <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Huano » 3 lis 2004, 19:05

Z mojej strony – ostatnio wymieniałem i ciąłem przegub w trzech miejscach zanim udało mis ię go zbić – z 20 minut roboty zrobiło sie 2 godziny :( Tak więc najgorsze co Cie może czekać to zdjęcie starego przegubu – tak więc mam nadzieje że ten na który wymieniasz jest wyposażony w gumowe osłony abyś wywalił stare – jak nie to kup bo lepiej od razu też wymienić :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez es » 5 lis 2004, 12:04

Chyba wszystko juz wiem. Na szczescie doswiadczenia mam na tyle duzo, ze nie zapomne rowniez o poluzowaniu nakretek kola przed podlewarowaniem :). O nakretke centralna sie nie martwie. Mam mianowicie dosc dlugi klucz oraz swietnie do niego pasujaca gazrurke na wszelki wypadek.

Dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Gość » 1 sie 2005, 13:50

Muszę wymienić przeguby zewnętrznne w Maździe 626 GD 2000D z 1991 roku. Znalazłam na Allegro ofertę – nówki za 40 zł podobno do wszystkich modeli 626 od 1985 do 1992. Czy faktycznie tak jest, że te przeguby bedą pasowały niezależnie od silnika i wersji?
Gość
 

Postprzez XsiX » 1 sie 2005, 13:54

nowe przeguby za 40 zł ?? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Waluś » 1 sie 2005, 13:57

XsiX napisał(a):nowe przeguby za 40 zł

też w to nie wierze, a pozatym zależnie odmodelu i silnikaprzegóby sie różnią .
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6