Jakie przeguby/półosie do GV ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Waluś » 29 lip 2010, 22:54

ale cały czas jest mowa o długiej półosi czyli od skrzyni do podpory i przegubu wewnętrznego. Nie ma mowy o piaście. Z piastą będzie problem jeśli wymieni właśnie całość, tak jak zrobiłeś to ty
Ale fakt faktem, że rzeczywiście najlepiej jest rozebrać i policzyć ząbki na wieloklinie wtedy mamy pewność. Ja tak zawsze zamawiałem elementy napędu po pierwszej wpadce, kiedy zamówiłem przegub do F2 2,2 Na półoś pasował tylko, że piasta była wieksza i zonk, wtedy szybkie liczonko i okazało sie że trzeba było zamawiać do KL, tak to juz jest :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez dan » 14 sie 2010, 18:55

Markmas ma rację półosie GE/GV diesel nie są wymienne (różne średnice).mnie się udało dostać używkę wziąłem całą półoś może ten zewn. przegub się jeszcze przyda? :) Nowe części wychodziły 3 razy drożej i 5razy dłużej a tu miałem część po 1 dniu .W końcu nie musi mi starczyć na kolejne 17 lat :)
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2007, 00:02
Posty: 7
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: `93 626 kombi 2.0 D Comprex

Postprzez userrr86 » 2 kwi 2011, 19:33

Witam,
Prawa półoś (25 zębów) z 1986 roku w miejscu łączenia z przegubem zewnętrznym (przegub ma gwint M20, a mocowanie do bloku silnika jest w romb) nie przenosi obrotów i przypomina walec.
Na szrocie dostałem prawy komplet do wersji diesel (nie rozebrałem go), ale ma on inne mocowanie do bloku silnika i był trochę cieńszy (wały i przeguby) i dłuższy, a przegub zewnętrzny miał gwint M22, więc nie wziąłem.
Spróbuję teraz zamontować półoś z III generacji, czyli GV / GD , która jest 5 mm dłuższa od 2,0L FE GC, natomiast jej zakończenia są takie same jak w GC (a przegub zewnętrzny ma gwint M22).

Mam nadzieję, że dam radę to złożyć, a przy okazji chcę zapytać czy ktoś już robił swap starej półosi na dłuższą i co może się szybciej od tego zużyć, na co uważać?
Pozdrawiam.

===================
Dziękuję za wyjaśnienie, na razie jeździ, oby długo wytrzymało.

Montaż robiłem w oparciu o niebieską książkę Naprawa samochodu Mazda 626 oraz zieloną Sam naprawiam (bardzo ogólna) i skan wydawnictwa AUTO (-dużo cennych rad i rysunków), ale wszędzie proponowali wybicie przegubu kulowego wahacza ze zwrotnicy, co okazało się niewykonalne :(
Dużo prościej jest odkręcić zwrotnicę od amortyzatora: http://nf.swift.webpark.pl/przeguby.htm
viewtopic.php?f=128&t=53577&start=0 -tu głosy przeciwko temu.

Do zdjęcia przegubu wewnętrznego z półosi trzeba mieć szczypce segera do pierścieni osadczych (bez nich żadne tabletki ani płacze nie pomogą). Przyda się smar z dwusiarczkiem molibdenu MoS2 i opaski do osłon przegubu. Od strony koła umieszczamy zabezpieczenie przegubu zewnętrznego ( KROUZEK POJISTNY ) w głębokim rowku półosi; przy pomocy imadła, młotka, wkrętaków wbijamy na to przegub zewnętrzny (założyłem przegub GC na półoś GD ), który zatrzyma się gdy pierścień zabezpieczający wskoczy do płytkiego rowka przegubu.
Być może da się rozciągnąć pierścień ze Skody 6U0407297A/O -ma 25 mm (półoś 22zęby) lub jakiegoś Forda (mondeo 23,6 mm , drut 1,15 mm) do około 28 mm Mazdy (drut o średnicy 1,8 mm , rozstaw końcówek około 11,6 mm), ale lepiej go nie zniszczyć i nie szukać.

Gdy mamy gotowy podzespół od skrzyni do koła to potrzeba:
Obrazek
olej
wd40
gumowy młotek -do umieszczenia podzespołu w skrzyni (właściwie nie zastosowałem go)
klucz 14 (może być z grzechotką) -do 4 śrub mocujących łapę do silnika (tu wzór w romb)
2x klucz 13 -do łącznika stabilizatora, którego część może się ukręcić :)
2x klucz 17 + młotek -do mocowania amortyzatora, może przydać się łom do odkręconej zwrotnicy
2x klucz 14 -gdy ruszamy śrubę przegubu kulowego
1x klucz 30 -do nakrętki na przegubie
wkrętak i różne wynalazki to wybijania odkręconych śrub i zapunktowania nakrętki przegubu
klucz 10 -do śrub osłony wnęki koła
wyczucie -aby przykręcić śruby z zadanym momentem ;)
2x lewarek -pod auto i wahacz (do skręcenia łącznika stabilizatora)
Dodatkowo przy montażu trzeba koła trochę wyprostować, aby przegub przeszedł przez zwrotnicę.
Ostatnio edytowano 28 kwi 2011, 15:58 przez userrr86, łącznie edytowano 1 raz
http://chomikuj.pl/E.N.D/manual/Mazda
http://www.imagebam.com/gallery/c3uxth9apd32x1tn0ledh5rsaembeplr/
... gdybym byl bogaty ... to kupuje FSO Polski do '81 :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2009, 18:00
Posty: 11
Skąd: EL ;)
Auto: Lancer CS Wagon 4G63 2L '07
PN C+ GSI 1.6L '98
626 II GC GLX FE 2.0L hback '86

Postprzez adam626 » 5 kwi 2011, 09:59

Półoś pracuje w trakcie pracy zawieszenia
punkt mocowania wahacza jest w innym miejscu niż punkt zgięcia półosi
w czasie tej pracy oba punkty mają zmienną odległość dlatego przegub wewnętrzny ma pewien zakres
pracy w którym półoś może się wydłużać i skracać.
może się zdarzyć że będzie wszystko działało ok
a może być tak że przy jakimś dobiciu zawieszenia rozerwie Ci obudowę przegubu i uwolniona półoś zrobi dziurę w bloku silnika lub zmasakruje inny element samochodu
znam taki przypadek
musisz bardzo dokładnie pomierzyć sobie zakres prac przegubów obu półosi
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6