Strona 1 z 3

626 GD Rozstaw śrub i ET – pytania o felgi

PostNapisane: 17 lut 2004, 16:28
przez Sruba
dwa dni temu kupilem Mazde 626 GD, 2.0 diesla, interesuje mnie rozstaw srub (jest ich 4), wielkosc et i ewentualnie otworu centralnego w feldze. autko jezdzi teraz na stalowkach, a chetnie wstawilbym aluski tylko nie wiem czego szukac.
na stronce klubowej podane sa wartosci dla 626 sprzed 87 roku
(626 sprzed '87, 929 sprzed '87 6 JJ x 14" (ET 38), 7 JJ x 15" (ET 38 i 35) 4 x 114,3 mm)
i dla 88 roku wzwyz... (626 '88, RX-7 '86 6 JJ x 14" (ET 42), 7 JJ x 15", 7,5 JJ x 16" (ET 35) 5 x 114,3 mm)

drugi wariant odpada ze wzgledu na ilosc sruba w kole, pierwszy ze wzgledu na rocznik, zreszta zeby bylo smieszniej samochod zaopatrzony jest w felgi 13'...
moze ktos bylby tak dobry i mnie uswiadomil :P


BTW. witam wszystkich i przesylam pozdrowienia znad morza ;)

PostNapisane: 17 lut 2004, 17:39
przez Globy
Witamy, witamy,

ja na poczatku pozdrawiam z Podlasia :) Jesli chodzi o Twoj problem, model sprzed '87 oznacza GC, '88 i wzwyż – GD. Wersje benzynowe wyposazano w co najmniej 14-calowe kolka z 5. srubami, Diesle zas w 13-tki na 4 sruby (zarowno GC, jak i GD). Obstawialbym 4x100 mm (ET 35 i 38), ewentualnie ktorys Kolega dysponujacy danymi/instrukcja obslugi ww. modelu moze pomoc.

PostNapisane: 19 lut 2004, 15:02
przez adam626
rozstaw 114.3, et dla felg 13 jest zadaje się 42

PostNapisane: 19 lut 2004, 15:22
przez RBS
5 1/2 JJx14
dla diesla 4x114,3x59,5 ET42
benzyna 5x114,3x59,5 ET42

Jaka średnica otworu centrującego w 626?

PostNapisane: 28 mar 2005, 10:33
przez krzysiek626
Jaka jest średnica otworu centrycznego w 626? Czy jest ona oznaczona et? Bo przeważnie są spotykane et38 czy to oznacza 38 mm średnicę? Bo nie wiem jakie alu kupować jaka będzie dobra średnica tego otworu osadzenia?

PostNapisane: 28 mar 2005, 19:35
przez tomekrvf
ET oznacza offset a otwor centrujacy zdaje sie ma wymiar 47mm

PostNapisane: 13 mar 2006, 17:08
przez Woytaz
To jaki jest w koncu ten wymiar otworu centrujacego? czy ktos moze mi potwierdzic ze jest to 67,1 bo musze pierscionki kupic i nie chce w ciemno walic, nie bedac pewnym.

PostNapisane: 13 mar 2006, 20:06
przez Overkill
67,1 jest napewno w Mazdach 626 GF i nowszych na 5 śrub.
Ty masz GD w którym otwór ma 59,5 w felgach na 5 śrub.
Ale są też wersje (chyba właśnie Diesel) na 4 śruby i musiałbys wtedy spytać kogoś kto ma takie felgi.

PostNapisane: 13 mar 2006, 20:15
przez Woytaz
No wlasnie ja mam GD Diesel'a na 4 sruby z tym ze jak zalozylem felgi z pierscieniami co tam juz byly 70.4/66.1 to byly gdzies tak o milimetr na srednicy za male, wiec pomyslalem ze piasta ma 67.1 Dlatego ale chce sie upewnic.

PostNapisane: 13 mar 2006, 20:25
przez Overkill
Jeżeli była taka mała różnica to masz na pewno 67,1, bo innych piast (z tego co się orientuję) w Mazdach 626 nie było.

PostNapisane: 13 mar 2006, 20:40
przez Woytaz
Ok dzieki tyle mi wystarczy zeby sie upewnic... to zamawiam 67,1 .
Pozdrawiam

PostNapisane: 15 mar 2006, 20:00
przez Woytaz
Overkill jednak miales racje ze 59.5 :)

PostNapisane: 16 mar 2006, 11:15
przez Tomash
Panowie, mam ten sam problem. Jaka powinna byc srednica otworu centrycznego w modelu 323 BG HTB z 89 roku? Namierzam sie na alu i nie wiem czy beda mi pasowaly...

PostNapisane: 16 mar 2006, 20:53
przez Overkill
Wszystkie BG miały piastę 54mm i rozstaw 4 x 100.
Jest to o tyle dobre, że możesz założyć alusy od np. Opli, Renault, Toyoty, Volkswagena. Wszystkie mają większą piastę od Mazdy (tylko Toyota ma taką samą, co jeszczce ułatwia) i dobiera się tylko odpowiedni pierścień centrujący.

PostNapisane: 16 mar 2006, 21:34
przez martinez
Overkill napisał(a):Wszystkie BG miały piastę 54mm i rozstaw 4 x 100.

Będac ścisłym to 54,1 mm :D

PostNapisane: 16 mar 2006, 21:48
przez Overkill
martinez napisał(a):Będac ścisłym to 54,1 mm

Biorąc pod uwagę wiek samochodu i utlenianie się żelastwa to 0,1 mm nie robi różnicy.
martinez napisał(a):Będac ścisłym

mówimy o róznicy w średnicy piasty, faktycznie jest to 0,05mm na promieniu, co jest już dosyć abstrakcyjne <lol>

PostNapisane: 17 mar 2006, 00:04
przez martinez
ale ścisłe :P
p.s. Overkill kierunek kupiłeś??
Pozdro

PostNapisane: 17 mar 2006, 08:32
przez Overkill
martinez napisał(a):Overkill kierunek kupiłeś

Nistety nie mieli :(
Ale dzięki za pamięć :)
Może uda mi się jednak ściągnąć ze Stanów, bo i tak będzie do mnie szła paczka z drugą turbosprężarką :D

PostNapisane: 17 mar 2006, 12:02
przez Waluś
Potem tu posprzatam
Overkill ty masz amerykańskie lampy, z tymi dzyndzelkami na kolszach :D:D ??

A turbine czemu kupiłeśnową ?? Ile dałeś ?? Chłopaki od Probe wiedzą gdzie dobrze regenerują :)

PostNapisane: 17 mar 2006, 19:05
przez Overkill
Waluś napisał(a):Overkill ty masz amerykańskie lampy, z tymi dzyndzelkami na kolszach

Dokładnie tak :D


Waluś napisał(a):A turbine czemu kupiłeśnową Ile dałeś Chłopaki od Probe wiedzą gdzie dobrze regenerują

Po pierwsze nie nową ale w idealnym stanie.
Po drugie turbinę mam za darmo :D .
Po trzecie moja się raczej nie nadaje do regeneracji bo jest pęknięty od wewnątrz korpus.