626 GD Rozstaw śrub i ET – pytania o felgi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Sruba » 17 lut 2004, 16:28

dwa dni temu kupilem Mazde 626 GD, 2.0 diesla, interesuje mnie rozstaw srub (jest ich 4), wielkosc et i ewentualnie otworu centralnego w feldze. autko jezdzi teraz na stalowkach, a chetnie wstawilbym aluski tylko nie wiem czego szukac.
na stronce klubowej podane sa wartosci dla 626 sprzed 87 roku
(626 sprzed '87, 929 sprzed '87 6 JJ x 14" (ET 38), 7 JJ x 15" (ET 38 i 35) 4 x 114,3 mm)
i dla 88 roku wzwyz... (626 '88, RX-7 '86 6 JJ x 14" (ET 42), 7 JJ x 15", 7,5 JJ x 16" (ET 35) 5 x 114,3 mm)

drugi wariant odpada ze wzgledu na ilosc sruba w kole, pierwszy ze wzgledu na rocznik, zreszta zeby bylo smieszniej samochod zaopatrzony jest w felgi 13'...
moze ktos bylby tak dobry i mnie uswiadomil :P


BTW. witam wszystkich i przesylam pozdrowienia znad morza ;)
Sruba
 

Postprzez Globy » 17 lut 2004, 17:39

Witamy, witamy,

ja na poczatku pozdrawiam z Podlasia :) Jesli chodzi o Twoj problem, model sprzed '87 oznacza GC, '88 i wzwyż – GD. Wersje benzynowe wyposazano w co najmniej 14-calowe kolka z 5. srubami, Diesle zas w 13-tki na 4 sruby (zarowno GC, jak i GD). Obstawialbym 4x100 mm (ET 35 i 38), ewentualnie ktorys Kolega dysponujacy danymi/instrukcja obslugi ww. modelu moze pomoc.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez adam626 » 19 lut 2004, 15:02

rozstaw 114.3, et dla felg 13 jest zadaje się 42
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez RBS » 19 lut 2004, 15:22

5 1/2 JJx14
dla diesla 4x114,3x59,5 ET42
benzyna 5x114,3x59,5 ET42
RBS
 

Postprzez krzysiek626 » 28 mar 2005, 10:33

Jaka jest średnica otworu centrycznego w 626? Czy jest ona oznaczona et? Bo przeważnie są spotykane et38 czy to oznacza 38 mm średnicę? Bo nie wiem jakie alu kupować jaka będzie dobra średnica tego otworu osadzenia?
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez tomekrvf » 28 mar 2005, 19:35

ET oznacza offset a otwor centrujacy zdaje sie ma wymiar 47mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Woytaz » 13 mar 2006, 17:08

To jaki jest w koncu ten wymiar otworu centrujacego? czy ktos moze mi potwierdzic ze jest to 67,1 bo musze pierscionki kupic i nie chce w ciemno walic, nie bedac pewnym.
Woytaz
 

Postprzez Overkill » 13 mar 2006, 20:06

67,1 jest napewno w Mazdach 626 GF i nowszych na 5 śrub.
Ty masz GD w którym otwór ma 59,5 w felgach na 5 śrub.
Ale są też wersje (chyba właśnie Diesel) na 4 śruby i musiałbys wtedy spytać kogoś kto ma takie felgi.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez Woytaz » 13 mar 2006, 20:15

No wlasnie ja mam GD Diesel'a na 4 sruby z tym ze jak zalozylem felgi z pierscieniami co tam juz byly 70.4/66.1 to byly gdzies tak o milimetr na srednicy za male, wiec pomyslalem ze piasta ma 67.1 Dlatego ale chce sie upewnic.
Woytaz
 

Postprzez Overkill » 13 mar 2006, 20:25

Jeżeli była taka mała różnica to masz na pewno 67,1, bo innych piast (z tego co się orientuję) w Mazdach 626 nie było.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez Woytaz » 13 mar 2006, 20:40

Ok dzieki tyle mi wystarczy zeby sie upewnic... to zamawiam 67,1 .
Pozdrawiam
Woytaz
 

Postprzez Woytaz » 15 mar 2006, 20:00

Overkill jednak miales racje ze 59.5 :)
Woytaz
 

Postprzez Tomash » 16 mar 2006, 11:15

Panowie, mam ten sam problem. Jaka powinna byc srednica otworu centrycznego w modelu 323 BG HTB z 89 roku? Namierzam sie na alu i nie wiem czy beda mi pasowaly...
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Overkill » 16 mar 2006, 20:53

Wszystkie BG miały piastę 54mm i rozstaw 4 x 100.
Jest to o tyle dobre, że możesz założyć alusy od np. Opli, Renault, Toyoty, Volkswagena. Wszystkie mają większą piastę od Mazdy (tylko Toyota ma taką samą, co jeszczce ułatwia) i dobiera się tylko odpowiedni pierścień centrujący.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez martinez » 16 mar 2006, 21:34

Overkill napisał(a):Wszystkie BG miały piastę 54mm i rozstaw 4 x 100.

Będac ścisłym to 54,1 mm :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez Overkill » 16 mar 2006, 21:48

martinez napisał(a):Będac ścisłym to 54,1 mm

Biorąc pod uwagę wiek samochodu i utlenianie się żelastwa to 0,1 mm nie robi różnicy.
martinez napisał(a):Będac ścisłym

mówimy o róznicy w średnicy piasty, faktycznie jest to 0,05mm na promieniu, co jest już dosyć abstrakcyjne <lol>
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez martinez » 17 mar 2006, 00:04

ale ścisłe :P
p.s. Overkill kierunek kupiłeś??
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez Overkill » 17 mar 2006, 08:32

martinez napisał(a):Overkill kierunek kupiłeś

Nistety nie mieli :(
Ale dzięki za pamięć :)
Może uda mi się jednak ściągnąć ze Stanów, bo i tak będzie do mnie szła paczka z drugą turbosprężarką :D
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez Waluś » 17 mar 2006, 12:02

Potem tu posprzatam
Overkill ty masz amerykańskie lampy, z tymi dzyndzelkami na kolszach :D:D ??

A turbine czemu kupiłeśnową ?? Ile dałeś ?? Chłopaki od Probe wiedzą gdzie dobrze regenerują :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Overkill » 17 mar 2006, 19:05

Waluś napisał(a):Overkill ty masz amerykańskie lampy, z tymi dzyndzelkami na kolszach

Dokładnie tak :D


Waluś napisał(a):A turbine czemu kupiłeśnową Ile dałeś Chłopaki od Probe wiedzą gdzie dobrze regenerują

Po pierwsze nie nową ale w idealnym stanie.
Po drugie turbinę mam za darmo :D .
Po trzecie moja się raczej nie nadaje do regeneracji bo jest pęknięty od wewnątrz korpus.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6