Strona 1 z 1

Rozdzielacz hamulca tył mazda 626 GD

PostNapisane: 15 kwi 2011, 08:34
przez Jarek_Jarecki
Witam,
Jak w temacie.
Potrzebuję takiego trójnika, który znajduje się na tylnej belce. Wchodzi do niego przewód hamulcowy i rozdzielony jest na koła.
Ma ktoś coś takiego?
Nie moge znaleźć na Allegro :(
Dzieki za pomoc :)

Re: Rozdzielacz hamulca tył mazda 626 GD

PostNapisane: 15 kwi 2011, 15:47
przez adam626
w GD nie ma rozdzielacza
na oba tylne koła idą oddzielne przewody
to co jest na belce to technologiczny łącznik
bo belka ze swoim przewodem prawego koła
jest składana oddzielnie a nadwozie oddzielnie
możesz to zastąpić jednym przewodem o długości 410-430cm

PostNapisane: 28 lut 2013, 08:19
przez Szyna
Witam, czyli jak będę chciał wymienić tylne przewody hamulcowe to każdy jest osobno i wychodzi bezpośrednio z pompy ?

PostNapisane: 28 lut 2013, 08:35
przez Paweł
Szyna napisał(a):Witam, czyli jak będę chciał wymienić tylne przewody hamulcowe to każdy jest osobno i wychodzi bezpośrednio z pompy ?

Nie, sztywne przewody od pompy sięgają do tylnego zawieszenia i tam jeden jest połączony w/w łącznikiem z przedłużeniem do prawego koła, a drugi od razu przychodzi w przewód elastyczny.

Tak, każde koło jest osobno. Dwuobwodowy, trójdrożny układ hamulcowy z podziałem przód/tył był w starszych modelach. W GD układ jest już diagonalny (LP+PT/PP+LT). Jeśli będzie komuś potrzebny, to ten łącznik można zamówić w klubowym sklepie – 75 zł. Zastąpić dłuższym przewodem chyba ciężko, bo musiałby sięgnąć od tylnego koła do pompy...?

PostNapisane: 28 lut 2013, 22:11
przez Szyna
Tylko ze ja mam z tylu bębny i nie mam elastycznych przewodów :P

Re: Rozdzielacz hamulca tył mazda 626 GD

PostNapisane: 1 mar 2013, 00:47
przez adam626
Bębny czy nie przewód elastyczny jest
łączy się ze sztywnym z tłoczka na amortyzatorze
i na nadwoziu ze sztywnym idącym wzdłuż do przodu z lewej strony
jak pisałem prawa strona ma coś w rodzaju trójnika
ale jest to tylko technologiczny łącznik sztywnego przewodu
umożliwiający w fabryce montaż całej belki z kompletnym zawieszeniem i układem hamulcowym tylnej osi
na belce jest sztywny przewód około 80cm łączący się z elastycznym prawego koła i poprzez ten łącznik z wzdłużnym na nadwoziu
oba przewody tylnych kół idą do komory silnika do bezwładnoiściowego korektora hamowania tylnej osi
który spełnia jednocześnię rolę rozdzielacza sekcji pompy hamulcowej na krzyż koła przednie i tylne
Ten element jest często odpowiedzialny za słabe hamowanie tylnej osi, jak tłoczek stanie na dobre.

PostNapisane: 1 mar 2013, 22:57
przez Szyna
No właśnie o to chodzi ze z tyłu mam bardzo słabe hamulce, jutro będę wymieniał szczęki wiec zobaczę jak to wszystko tam wygląda ;)

Re: Rozdzielacz hamulca tył mazda 626 GD

PostNapisane: 4 mar 2013, 14:47
przez adam626
W bębnach z tyłu największy problem sprawiają samoregulatory luzu szczęk
albo się zapiekają i blokują koła albo zużyte nie kasują luzu i tył słabo hamuje
musisz to rozruszać wyczyścić i obejżeć czy są jeszcze ząbki umożliwiające regulatorowi
zapinanie się w kolejnych pozycjach
oczywiście stan i rozmiar bębna też ma znaczenie, oraz czy chodzą wszystkie tłoczki i czy nie jest zapowietrzony układ