Rozdzielacz hamulca tył mazda 626 GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jarek_Jarecki » 15 kwi 2011, 08:34

Witam,
Jak w temacie.
Potrzebuję takiego trójnika, który znajduje się na tylnej belce. Wchodzi do niego przewód hamulcowy i rozdzielony jest na koła.
Ma ktoś coś takiego?
Nie moge znaleźć na Allegro :(
Dzieki za pomoc :)
Tell it without small garden – powiedz to bez ogródek

Obrazek – Zobacz mnie na GoldenLine
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2011, 18:55
Posty: 8
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 GD 2.0 12V Hatchback 91'

Postprzez adam626 » 15 kwi 2011, 15:47

w GD nie ma rozdzielacza
na oba tylne koła idą oddzielne przewody
to co jest na belce to technologiczny łącznik
bo belka ze swoim przewodem prawego koła
jest składana oddzielnie a nadwozie oddzielnie
możesz to zastąpić jednym przewodem o długości 410-430cm
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Szyna » 28 lut 2013, 08:19

Witam, czyli jak będę chciał wymienić tylne przewody hamulcowe to każdy jest osobno i wychodzi bezpośrednio z pompy ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Paweł » 28 lut 2013, 08:35

Szyna napisał(a):Witam, czyli jak będę chciał wymienić tylne przewody hamulcowe to każdy jest osobno i wychodzi bezpośrednio z pompy ?

Nie, sztywne przewody od pompy sięgają do tylnego zawieszenia i tam jeden jest połączony w/w łącznikiem z przedłużeniem do prawego koła, a drugi od razu przychodzi w przewód elastyczny.

Tak, każde koło jest osobno. Dwuobwodowy, trójdrożny układ hamulcowy z podziałem przód/tył był w starszych modelach. W GD układ jest już diagonalny (LP+PT/PP+LT). Jeśli będzie komuś potrzebny, to ten łącznik można zamówić w klubowym sklepie – 75 zł. Zastąpić dłuższym przewodem chyba ciężko, bo musiałby sięgnąć od tylnego koła do pompy...?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Szyna » 28 lut 2013, 22:11

Tylko ze ja mam z tylu bębny i nie mam elastycznych przewodów :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 1 mar 2013, 00:47

Bębny czy nie przewód elastyczny jest
łączy się ze sztywnym z tłoczka na amortyzatorze
i na nadwoziu ze sztywnym idącym wzdłuż do przodu z lewej strony
jak pisałem prawa strona ma coś w rodzaju trójnika
ale jest to tylko technologiczny łącznik sztywnego przewodu
umożliwiający w fabryce montaż całej belki z kompletnym zawieszeniem i układem hamulcowym tylnej osi
na belce jest sztywny przewód około 80cm łączący się z elastycznym prawego koła i poprzez ten łącznik z wzdłużnym na nadwoziu
oba przewody tylnych kół idą do komory silnika do bezwładnoiściowego korektora hamowania tylnej osi
który spełnia jednocześnię rolę rozdzielacza sekcji pompy hamulcowej na krzyż koła przednie i tylne
Ten element jest często odpowiedzialny za słabe hamowanie tylnej osi, jak tłoczek stanie na dobre.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Szyna » 1 mar 2013, 22:57

No właśnie o to chodzi ze z tyłu mam bardzo słabe hamulce, jutro będę wymieniał szczęki wiec zobaczę jak to wszystko tam wygląda ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 4 mar 2013, 14:47

W bębnach z tyłu największy problem sprawiają samoregulatory luzu szczęk
albo się zapiekają i blokują koła albo zużyte nie kasują luzu i tył słabo hamuje
musisz to rozruszać wyczyścić i obejżeć czy są jeszcze ząbki umożliwiające regulatorowi
zapinanie się w kolejnych pozycjach
oczywiście stan i rozmiar bębna też ma znaczenie, oraz czy chodzą wszystkie tłoczki i czy nie jest zapowietrzony układ
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6