Strona 1 z 3

Różnice w przełożeniach skrzyni biegów – GD/GC

PostNapisane: 16 lut 2009, 19:06
przez avangarda
witam, może ktoś wie czy skrzynia biegów z sedana GD z silnikiem 1.8 będzie pasowała do GD coupe 2.0?? nie chodzi mi o całą skrzynię, ale poszczególne elementy czy mogą sie nadawać?

PostNapisane: 17 lut 2009, 18:14
przez steven
od 2.0i 8V 90KM z hatchbacka pasuje do 2.0 DOHC coupe, więc teraz tylko się dowiedz czy w 1.8 i 2.0 były te same ;)

PostNapisane: 17 lut 2009, 18:43
przez Waluś
wymieniając sprzęgło każdą założysz :p pytanie ile wytrzyma taka z 90 konnego silnika w silniku 140 konnym <lol> ostrożnie z tymi modami :P

PostNapisane: 17 lut 2009, 20:26
przez avangarda
skoro wymieniając sprzęgło założę każdą to ta będzie pasowała w takim razie, a co do tej mocy, tamta ma 90, ale moja madzia jest dwólitrówką 12v więc koników ma mniej niż 140 bo 109 ;) więc nie wielka to różnica w mocy ;)

PostNapisane: 18 lut 2009, 01:40
przez Waluś
nie każdą :p w każdej jest podobna obudowa. Ale niektóre mają sterowanie jeszcze na lince a nie hydrauliczne. Między 1,8 a 2,0 8 V może nawet nie być różnicy w wałku, więc i sprzęgło może być takie samo. Zapytaj w sklepie do jakiego jeszcze modelu pasuje twoje sprzęgło i się dowiesz :P

PostNapisane: 18 lut 2009, 02:19
przez steven
Mi w każdym bądź razie wymieniali sprzęgło i silnik, mimo, że miałem skrzynię od 148KM zostawiłem swoją od 8V jest na pewno bardzo długa... na 3 wg gpsu przy 6800 obrotów miała ok. 155-160km/h...

Skrzynia biegów – przełożenia

PostNapisane: 9 mar 2009, 19:14
przez vip1012
Witam mam pytanie w jakich wersjach silnikowych Mazdy 626 GC
była najkrótsza skrzynia? Bo tą co posiadam to jest baaaardzo
długa 1 około 80km/h, 2 około 120-130km/h i jest bardzo
irytująca i chciałbym założyć jakąś krótszą skrzynie.
Wie ktoś coś na ten temat?

Pozdrawiam vip1012

PostNapisane: 9 mar 2009, 23:00
przez PLaster
vip1012 napisał(a):1 około 80km/h, 2 około 120-130km/h

no to ładnie ;)

PostNapisane: 9 mar 2009, 23:32
przez steven
podoba mi się twój prędkościomierz ;)

PostNapisane: 10 mar 2009, 00:06
przez Waluś
hmmm bardzo ciekawe osiągi, rzekłbym troszkę nierealne ;) a nawet jeśli byś miał inna skrzynię to jak będziesz ciągnął do odcinki to też będa pewnie podobne :P

PostNapisane: 10 mar 2009, 00:11
przez Adam626GD
jak w żuku, 3 biegi i finito:)

ja tez mam długa skrzynie ale raczej jedynka 55kmh, dwójka 100kmh a trójka to koło 130 ale tu już raczej taka predkosc na 3 sie nie przydaje.
GC ma taki sam silnik jak GD nie wiem co ze skrzynia

PostNapisane: 10 mar 2009, 08:00
przez vip1012
nie ciągnę do odcinki :D raz tylko chciałem sprawdzić jak to wygląda :D
na 5 przy 6tys jest jakieś 220-230km/h a trójka 160 to nie problem....
kręcąc ją nawet do tych 5600obr./min. to i tak duże prędkości wychodzą

PostNapisane: 10 mar 2009, 08:03
przez vip1012
z silnika 1.6 była by krótsza? Czy może dłuższa?
Bo wcześniej był silnik 1600ccm mogła zostać skrzynia z 1.6?

PostNapisane: 10 mar 2009, 11:59
przez steven
w dalszym ciągu proponowałbym wymienić licznik ;) ewentualnie sprawdzić gpsem <faja>
ja mam wg gpsu na 3 150km/h przy 6900... i uważam, że i tak za dużo, ale jak miałem stary prędkościomierz to i 180 pokazywał ;)

Swoją drogą jeżeli wg gpsu Mazda pojedzie Ci ponad 210km/h to szacunek ;)

PostNapisane: 10 mar 2009, 18:56
przez vip1012
Nie jechałem tyle Madzią :D nawet gdyby tyle pojechała to i tak nie maiłbym gdzie sprawdzić...
jutro sobie sprawdzę te prędkości z gpsem. A później dopiero wymienię licznik.

PostNapisane: 12 mar 2009, 22:13
przez vip1012
No i sprawdziłem z gps prędkość licznik zawyża jakieś 5-10km/h.
Ale tez może być tak bo mam opony o 185x70 a letnie 185x65
więc możne będzie lepiej jak opony zmienię.
Ale to i tak długa skrzynia się wydaje...

PostNapisane: 12 mar 2009, 22:38
przez steven
no to jest wprost proporcjonalne, jeżeli prędkość masz zawyżoną i jadąc 70 pokazuje 85 to jak będziesz jechał 140 pokaże 170 ;) skrzynie w GC były dosyć długie, ale bez przesady, średnio 1.do 50, 2-95, 3-140, 4-190, 5-210 mówię o silniku 2.0 GTi ;) mniamcie ;D

jeszcze lepszy był automat ;) ale cukiereczków raczej już brak ;)

PostNapisane: 12 mar 2009, 22:43
przez vip1012
czemu automat był lepszy? Powiedziałbym że będzie wolniejszy od manuala.

PostNapisane: 12 mar 2009, 23:32
przez steven
no mi po 1. chodziło, że będzie dłuższa ;) po 2. jest wygodniejsza, po 3. mam manuala i z wielką przyjemnością zaminiłbym na automat! ;) a czy wolniejszy? na pewno trochę, chociaż pewnie mniej więcej tyle samo zajmuje redukcja biegu w manualu co kick-down ;)

PostNapisane: 13 mar 2009, 09:30
przez vip1012
Ale w automacie nie ma tej przyjemności wachlowania lewarkiem :D

czyli że skrzynia nic nie zrobię? Musi być taka długa...