Wyskakiwanie IV i V biegu

W mojej pełnoletniej Madzi zaczęło się od tego iż na wybojach wyskakiwał IV bieg. W tej chwili właściwie bez trzymania go na siłę nie trzyma się w ogóle. Zrezygnowałem z używania go, przechodząc od razu na V. Widzę że to samo zaczyna się robić i z tym biegiem. Np. wyskakuje po odjęciu "gazu".
Nie znam konstrukcji skrzynki, nie wiem jak jest sterowana. Szukam porady od czego zacząć? Poduszki pod skrzynką (może silnikiem)? Jakieś wodziki czy cięgła od lewarka zmiany biegów (regulacja)?? Nie wiem jak to jest zbudowane, a nie chcę niepotrzebnie zadawać sobie za dużo roboty i wyciągać skrzynkę.
Proszę uprzejmie o radę w którym kierunku pójść?
Nie znam konstrukcji skrzynki, nie wiem jak jest sterowana. Szukam porady od czego zacząć? Poduszki pod skrzynką (może silnikiem)? Jakieś wodziki czy cięgła od lewarka zmiany biegów (regulacja)?? Nie wiem jak to jest zbudowane, a nie chcę niepotrzebnie zadawać sobie za dużo roboty i wyciągać skrzynkę.
Proszę uprzejmie o radę w którym kierunku pójść?