Strona 1 z 1

Wyskakiwanie IV i V biegu

PostNapisane: 17 sie 2010, 10:00
przez jarpod
W mojej pełnoletniej Madzi zaczęło się od tego iż na wybojach wyskakiwał IV bieg. W tej chwili właściwie bez trzymania go na siłę nie trzyma się w ogóle. Zrezygnowałem z używania go, przechodząc od razu na V. Widzę że to samo zaczyna się robić i z tym biegiem. Np. wyskakuje po odjęciu "gazu".
Nie znam konstrukcji skrzynki, nie wiem jak jest sterowana. Szukam porady od czego zacząć? Poduszki pod skrzynką (może silnikiem)? Jakieś wodziki czy cięgła od lewarka zmiany biegów (regulacja)?? Nie wiem jak to jest zbudowane, a nie chcę niepotrzebnie zadawać sobie za dużo roboty i wyciągać skrzynkę.
Proszę uprzejmie o radę w którym kierunku pójść?

Re: Wyskakiwanie IV i V biegu

PostNapisane: 18 sie 2010, 09:09
przez adam626
czy biegi wchodzą lekko czy ciężko
sprawdź czy nie chodzi zbyt ciężko na tulejkach dźwigni zmiany biegów i czy zespół napędowy nie ma luzu na poduszkach zawieszenia
kiwający się zespół napędowy i zatarte tulejki mogą dawać taki efekt
jeżeli to wszystko będzie sprawne to powodem będzie zużycie skrzyni biegów i tu bez rozebrania żaden wróż Ci nie pomoże
czasem wystarczy wymienić sprężynkę od zapadki wodzików, a czasem lepiej całą skrzynię

Re: Wyskakiwanie IV i V biegu

PostNapisane: 18 sie 2010, 10:18
przez jarpod
Dzięki za radę. Biegi wchodzą leciutko dwoma paluszkami. Podejrzewam poduszki (kiwa się zespół napędowy) widać to po lewarku na wybojach i odjęciu gazu. Oby sie obyło bez wyciagania skrzynki.:)