Strona 1 z 1

Pytanie o regulowane zawieszenie.

PostNapisane: 19 kwi 2005, 16:26
przez daneex
Znalazłem w opisie modelu 626 z osiemdziesiątych lat tak --"W niektórych modelach Mazdy 626, na przykład w wersji coupe, są stosowane seryjnie amortyzatory teleskopowe z regulowaną siłą tłumienia. Mamy do wyboru trzy różne wielkości tłumienia amortyzatorów. Amortyzatory takie nazywane są EVSA – electronic Variable Shock Absorber, czyli amortyzatory o zmniejszonej sile tłumienia sterowane elektronicznie. W górnej części amortyzatora jest elektromagnes, który po włączeniu powoduje obrót tłoczyska amortyzatora, a tłoczysko z kolei przymyka kanaliki przepływu oleju w cylindrze roboczym, czyli zmniejsza przepływ oleju, tym samym zwiększa tak zwaną twardość amortyzatora. W pozycji podstawowej, do normalnej jazdy, kanaliki są otwarte – ciecz przepływa swobodnie – otrzymuje się maksymalny efekt amortyzacji. Po naciśnięciu przycisku na tablicy rozdzielczej następuje automatyczne przysłonięcie kanalików w przednich amortyzatorach, gdy tylko samochód przekroczy prędkość 80 km/h. Trzeci stopień regulacji następuje po włączeniu innego przycisku. Wówczas zamykamy kanaliki przepływu cieczy w 4 amortyzatorach, otrzymujemy największą twardość amortyzatorów – charakterystykę sportową. Mazda 626 jest samochodem bardzo stabilnym w ruchu, łatwym w prowadzeniu. i oto opis zawieszenia "
i ja właśnie posiadam mazde 626Coupe 89r i czasami mam wrażenie jak jadę po naszych drogach dziurawych iż jest ona bardzo twarda (można pogubić koła) a czasami jadąc tą samą drogą z tą samą prędkością mam wrażenie że jest ona bardziej komfortowa -mniej twarda. Z opisu powyższego wynika iż powinny być na desce jakieś przyciski od regulacji twardości amortyzatorów ale u mnie niczego takiego nie zauważyłem ---może ktoś z was mających wiekszae doświadczenie z tą marką jest mi w stanie pomóc .W miarę możliwości proszę o pomoc na forum lub na GG i tlena dan71@tlen.pl <jupi>

PostNapisane: 19 kwi 2005, 17:48
przez JACU626
Witam nowego na forum, użyj przycisku szukaj bo temat omawiany był a takie zawieszenie ma waluś i ma przyciski przejzyj opis i fotki autka.

PostNapisane: 19 kwi 2005, 20:13
przez Waluś
OO hihi coś dla mnie. Już ci tłumacze, bo posiadam takowe zawieszenie.
Ale po kolei przyciski te znajdują się po lewej stronie kokpitu, nad głośnikiem, ty masz w tym miejscu taką malutką kieszonke.
Patrz foto:
Obrazek
Widzisz ?? Trzy przyciski nad głośnikiem z lewej strony, obok sterowania lusterkiem.
Druga sprawa. Amory działaja na tej zasadzie jak zacytowałeś, z tym, że regulują je silniki krokowe zamontowane na amortyzatorach, u góry na kielichach.
Trzecia sprawa, to to, ż jak byś je miał, to miałbyś pot fotelem pasażera jeszcze komputer sterujący charakterystyka tego zawieszenia, tak jak w cytacie.
Regulacja ta była montowana niestety tylko w wersjach "hamerykańckich" :D mazdy (MX6 GD) i Forda Probe. Więc jeśli masz europejke to nie posiadasz tego bajeru :|
Jest to bardzo fajna i praktyczna rzecz, ale z drugiej strony ma swoją wielką wade. W polsce praktycznie nie można kupić regulowanych amortyzatorów (np. KYB wogóle nie produkuje !! ), są łatwo dostępne tylko w stanach !! a u nas nawet jeśli są to ich cena przekracza dwukrotność ceny normalnego gazowego amortyzatora !!!! więc raczej nie polecam tęsknoty za tym gadgetem <lol>

PostNapisane: 19 kwi 2005, 21:37
przez daneex
oki serdeczne dzięki za odpowiedż niestety nie mam tych przełączników na desce a samym amorkom tak dokładnie się nie przyglądałem a pod siedzeniem pasażera mam szufladę i patrząc na twoją mazdę to z wyglądu mam podobną w tym kolorze nara.....i jeszcze raz dzięki <3m się>