Luzy i stukanie w zawieszeniu (626 GD)
Wyjmij będziesz miał łatwiej , to tylko trzy śruby + łącznik stabilizatora
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
Wiem już kiedyś wymieniałem tuleje wahacza I męczyłem się z prasa Wiec myślałem ze może teraz się uda wymigać od tego wszystkiego
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
he he tez już kiedyś zmieniałem tuleje i powiem że sworznie łatwiej
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
max napisał(a):he he tez już kiedyś zmieniałem tuleje i powiem że sworznie łatwiej
Heh jedyne pocieszenie ze łatwiej Ale boje się tego ze nowe mogą nie pasować, albo tak jak piszecie wyżej jeszcze coś mi wyleci, urwie się i będzie dupa A spawarki nie mam
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
wymontowanie wahacza to konieczność
aby precyzyjnie ustawić i dobrze podeprzeć wahacz
do wymiany sworznia
tak naprawdę ustawienie i podparcie to 90% pracy
sama zmiana to Pan Pikuś
aby precyzyjnie ustawić i dobrze podeprzeć wahacz
do wymiany sworznia
tak naprawdę ustawienie i podparcie to 90% pracy
sama zmiana to Pan Pikuś
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
jazzzy napisał(a):czyli sugerujesz kupic jakis sworzen i jak sie rozwali gniazdo to wtedy lapnac to spawem ?
Z tym spawaniem to różnie. z 8 miesięcy temu wymieniałem sworznie wahacza dolnego i luźno wchodziły to przyspawałem lekko w paru miejscach. Parę dni temu jechałem do Olsztyna po tych dziurach masakrycznych i co się stało ? Właśnie zaczęło mi coś stukać w kole lewym. Na przeglądzie okazało się, że na sworzniu spaw puścił. Przyspawałem jeszcze raz, ale mechanik mówił, że najlepiej nowy wahacz kupić bo spawa się do 2 razy (później wyrobi się i marnie będzie). Używany kosztuje 50 zł, a nowy na allegro 150 zł z przesyłką co się całkiem opłaca. Używany kupić to raczej nie opłaca się bo tuleje pewnie trzeba będzie wymienić koszt 60-70 zł i sworzeń 45 zł co przewyższa koszt nowego wahacza razem . Także do wymiany mam wahacz niedługo.
Pozdero
- Od: 13 lut 2009, 18:44
- Posty: 20
- Skąd: Braniewo
- Auto: 626 GD 2.0i 8 v 1991r.
ja jednak wymieniłem tuleje i sworzeń – koszowo wyszło podobnie jak nowy zamiennik. Ale jednak boję się trochę tych tanich zamienników. Czy dobrze na tym wyszedłem nie wiem okaże się jak zrobię kolejne 30k km, ale na razie jest ok. Mowa o przednim oczywiście zawieszeniu.
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
w zamiennikach najsłabsze są sworznie, a nowe słabo się trzymają w zamiennikach
więc lepiej dobry wahacz oryginalny i dobry sworzeń z pierścieniem zabezpieczającym
spawanie ma tą wadę że uszkadza teflon czy inne tworzywo i smar wewnątrz sworznia
taki sworzeń ma znacznie mniejszą trwałość
niestety nie nagrzejesz nie pospawasz dobrze (spaw potem puszcza) a jak nagrzejesz to jest miejscowo o te kilkaset stopni za duzo
więc lepiej dobry wahacz oryginalny i dobry sworzeń z pierścieniem zabezpieczającym
spawanie ma tą wadę że uszkadza teflon czy inne tworzywo i smar wewnątrz sworznia
taki sworzeń ma znacznie mniejszą trwałość
niestety nie nagrzejesz nie pospawasz dobrze (spaw potem puszcza) a jak nagrzejesz to jest miejscowo o te kilkaset stopni za duzo
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
No i stało się Mnie tez czeka spawanie po jakiś 600km od wymiany pościł mi jeden sworzeń i teraz strzela na zakrętach drugi jeszcze się trzyma na miejscu
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Witam.
Miałem ostatnio ten sam dylemat z wymianą sworznia ,zależało mi bardzo na czasie wiec kupiłem na złomowisku kompletny wahacz za 50zł. i po sprawie wymiana poszła w miarę szybko auto chodzi jak należy.
Miałem ostatnio ten sam dylemat z wymianą sworznia ,zależało mi bardzo na czasie wiec kupiłem na złomowisku kompletny wahacz za 50zł. i po sprawie wymiana poszła w miarę szybko auto chodzi jak należy.
- Od: 16 cze 2011, 10:31
- Posty: 5
- Skąd: kujawsko-pomorskie
- Auto: Mazda 626 GD 1990 2,0i 12V
A co wiąże się ze zwlekaniem z wymiana sworznia?
Tzn co się stanie gdy sworzeń się urwie?
I tak na marginesie czy robicie geometrie po wymianie sworznia?
ile życzą sobie wasi mechanicy za geometrię ?
Czy po wymianie wahacza również należy zrobić geometrię?
Tzn co się stanie gdy sworzeń się urwie?
I tak na marginesie czy robicie geometrie po wymianie sworznia?
ile życzą sobie wasi mechanicy za geometrię ?
Czy po wymianie wahacza również należy zrobić geometrię?
-
mareek
Lepiej nie sprawdzać co się stanie bo może się to skończyć tragicznie. Sworzeń trzyma cała zwrotnice wiec jak się urwie to tracisz kontrole nad samochodem A objawia to się zazwyczaj stukaniem i luzem. Pojedziesz na stacje diagnostyczna to na szarpakach Ci to sprawdza Ja osobiście po wymianie sworzni i tulei na wahaczach nie ustawiałem zbieżności. I wszystko jest ok, ceny u mnie za ta przyjemność to ok 80 zł. Na pewno zbieżność trzeba ustawić po wymianie drążków kierowniczych.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
mareek napisał(a):Ile czasu mniej więcej zajmuje wymiana sworznia?
Mi to zajęło ok 2,5h 2 strony ale miałem dobre klucze i prase do dyspozycji. Bez tego ani rusz a jak nie masz prasy to możesz się tyle męczyć z jedna strona
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Chłopaki, sorry ze tak od czachy z pytaniem, ale powiecie mi może ile może kosztować komplet tulei kolejno przod i tył ?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
Dzieki max !
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Witam, od niedawna zmagam się ze stukaniem w lewym kole/zawieszeniu. Bylem na stacji diagnostycznej powiedzieli ze zawieszenie igła. Dzisiaj podniosłem lewe koło i ruszałem nim na boki, okazało się ze ma prawdopodobnie minimalny luz na łożysko. Co najlepsze łożysko nie szumi.
Innych propozycji stukania nie ma wiec raczej łożysko ?
Pozdrawiam.
Innych propozycji stukania nie ma wiec raczej łożysko ?
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Miałem taki problem z łożyskami CANACO chodziły cicho a dopiero na zbieżności wyszło że luz na kole.
Ale ta cichość im dosyć szybko przeszła.
Ze stukaniem w GD przy dobrej diagnozie zawieszenia na szarpakach spotkałem się już kilka razy i przyczyną był spuchnięty (rdza) w mocowaniu do nadwozia drążek stabilizatora. Z wierzchu wygląda wszystko dobrze a w środku guma jest przetarta na wylot i drążek stuka o obejmę. Koszt gumy 4 – 5 zł
wymiana dość łatwa choć z lewej strony ciężki dostęp jest. Oczywiści trzeba opukać tą opuchliznę z drążka przed założeniem nowej gumy.
Ale ta cichość im dosyć szybko przeszła.
Ze stukaniem w GD przy dobrej diagnozie zawieszenia na szarpakach spotkałem się już kilka razy i przyczyną był spuchnięty (rdza) w mocowaniu do nadwozia drążek stabilizatora. Z wierzchu wygląda wszystko dobrze a w środku guma jest przetarta na wylot i drążek stuka o obejmę. Koszt gumy 4 – 5 zł
wymiana dość łatwa choć z lewej strony ciężki dostęp jest. Oczywiści trzeba opukać tą opuchliznę z drążka przed założeniem nowej gumy.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Łączniki na pewno nie bo niedawno zostały wymienione Podejrzewam wahacze a dokładniej sworznie, niedawno wymieniane ale musiałem je lekko przyłapać bo gniazda się wyrobiły. Ale niby na szarpakach powinno wyjść. Poza tym to takie dość głuche stukanie w lewym rogu.
Na początek spróbuje z tym łożyskiem jak to nie będzie to, to wtedy wahacze wymienię całe
EDIT: 30.08
No i dupa łożysko za 130 zł wymienione i dalej stuka
Chyba teraz kolej na ta poduszkę silnika Stukanie najbardziej występuje przy skręcie w prawo i delikatnych dziurach. Może to coś w środku się odkręciło i wali ?
Na początek spróbuje z tym łożyskiem jak to nie będzie to, to wtedy wahacze wymienię całe
EDIT: 30.08
No i dupa łożysko za 130 zł wymienione i dalej stuka
Chyba teraz kolej na ta poduszkę silnika Stukanie najbardziej występuje przy skręcie w prawo i delikatnych dziurach. Może to coś w środku się odkręciło i wali ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6