Luzy i stukanie w zawieszeniu (626 GD)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez JACU626 » 21 maja 2004, 17:35

Sfoti gumy które trzymaja stabilizator pasuja od poldka czy 125 bo takie same. A te małe gumki przy wachaczach od amortyzatorów z 126p. Troszke zabawy + nowe śruby i nic nie stuka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Jaksa » 21 maja 2004, 19:52

drążek kosztuje 33
Zdajesz sobie sprawe że to coś za 33 zł to szit JC ( taki drązek jest wstanie wytrzymac ok 5000 km na naszych drogach ) lepiej kup Japonski ( 555 ) za 80 zl szt.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez radnor » 22 maja 2004, 12:52

Jaksa napisał(a):
drążek kosztuje 33
Zdajesz sobie sprawe że to coś za 33 zł to szit JC ( taki drązek jest wstanie wytrzymac ok 5000 km na naszych drogach ) lepiej kup Japonski ( 555 ) za 80 zl szt.


Popieram 555, zmieniłem jakieś 5kkm temu i nic się nie dzieje. Końcowki mam z JC, zobaczymy ile to warte. Wymienić radzę obydwie od razu. Cena końcówki to 33zł, ale jak za pół roku druga padnie, za zbieżność trzeba 80 zapłacić..
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2004, 13:32
Posty: 103

Postprzez Bodek » 19 wrz 2006, 13:33

Witam. Założyłem ostatnio nowe tuleje wachacza, nowe swożnie, gałki. Myslałem, że po wymianie tych części stuki w przednim zawieszeniu znikną. Okazało się, że nie. Nadal coś stuka puka. Co jeszcze może tam pukac i jak to sprawdzić??
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez buba74 » 19 wrz 2006, 15:04

Heh...Przyczyn może być jeszcze kilka...nie wiem czy wymieniłeś łącznik stabilizatora.
Mogą stukać łożyska, amortyzator, zacisk hamulca... poprostu wszystko co jest związane z wahaczem. Jak sprawdzić? Z łożyskiem i amortyzatorem domowymi sposobami może być problem, resztą części trzeba poprostu poruszać, ręcznie lub użydźwigni w postaci rury lub łoma....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Wodzu » 19 wrz 2006, 21:33

Mogą stukać końcówki drążków kierowniczych
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez baton » 20 wrz 2006, 15:58

Mogą też byc gumy stabilizatora lub klocki poruszają się w zacisku.
Opisz czy to są stuki przy małych nierównościach czy dużych.
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2006, 21:23
Posty: 5
Skąd: Kraków
Auto: mazda 3 bk 1.6 mzcd

Postprzez Bodek » 20 wrz 2006, 16:37

Stuki są raczej przy małych nierównościach. Gumki łącznika stabilizatora są nowe i dokręcone dobrze. Zauwazyłem, że jak troche pojeżdże to stuki cichną, jakby ręką odjął. Zawsze rano jak jest jeszcze wszystko zimne to wali najmocnij. Potem ucicha. Na końcówkach drążków raczej nie ma luzów. Prznajmniej ja nie wyczuwam.
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez baton » 20 wrz 2006, 17:22

1.Spróbuj bardzo delikatnie przychamować w momencie stukania jeżeli przestanie to znaczy że albo zacisk albo klocki . Sprawdź jeszcze łożysko koła i dokręcenie np. amprtyzarora ze zwrotnicą .
2. U mnie kidyś stukał przegub jak był zimny po krótkim czasie przechodziło?
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2006, 21:23
Posty: 5
Skąd: Kraków
Auto: mazda 3 bk 1.6 mzcd

Postprzez JACU626 » 21 wrz 2006, 11:20

Końcówki drążków w maglownicy sprawdziłeś?? luz prawie niewyczuwalny a stukot jak sie patrzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Bodek » 21 wrz 2006, 14:16

Nie jestem jakimś super mechanikiem. Co to jest maglownica ?? i gdzie się znajduje??
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez adam626 » 21 wrz 2006, 15:09

miałem takie trudne do wykrycia zjawisko pukania z przodu
wszystko sztywne, na szarpakach nic nie widać, a na małych nierównosciach pukało i pukało

Okazało się że drażek stabilizatora w miejscu mocowania do nadwozia
skorodował, ta rdza napuchła wewnątrz gumy i ją przecieła.
Guma z zewnątrz wyglądała normalnie a pukało wewnatrz obejmy.
Koszt tej gumy w jc około 5zł za sztukę.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez buba74 » 21 wrz 2006, 15:14

Maglownica.... to takie ustrojstwo dzięki któremu możesz skręcać. Podstawowe podzespoły: kierownica, przekładnia, drążki kierownicze, końcówki kierownicze.
znajduje się (patrząc od przodu auta) na dole za silnikiem i umiejscowiona w poprzek samochodu. Możesz mieć mechaniczną lub mechaniczną ze wspomaganiem hydraulicznym. maglownica jest przykręcona na stałe do karoserii. Z kołami układ połączony jest przy pomocy drążków na których końcach są dobrze znane końcówki drążków. Pomiędzy samą maglownicą a drążkami są przeguby i one jak mają trochę luzu to stukają... i tyle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Bodek » 21 wrz 2006, 17:28

Dzięki za obszerne wytłumaczenie. Wystarczyłoby napisać – układ kierowniczy a zorientowałbym się. Mam podejrzenie co do jednej gałki. Wymienie ją jak najszybciej i napiszę jakie efekty to dało.
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez jb79 » 22 wrz 2006, 14:25

u mnie jest podobny problem. wszystkie tuleje, stabilizatory wymienione. przy skręcaniu na parkingu (obojętnie w którą stronę) słychać stuki. wg mnie to może być łożysko górne amorka. z zewnątrz tego nie słychać tylko w środku. czy mam rację?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2006, 09:01
Posty: 35
Skąd: Lubin
Auto: 626- 2,0- 16V- 94r.SGI

Postprzez Wodzu » 23 wrz 2006, 10:01

jb79 napisał(a):skręcaniu na parkingu

A może to nie stukot tylko klekot jeśli tak to przeguby
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez BENY626 » 23 wrz 2006, 11:06

Hmm, a nie prosciej podjechac na stacje kontroli? 20zl kosztuje sprawdzenie kompletne zawieszenia, czasami w cenie jest tez sprawnosc amorkow. I masz jak na dloni co robic trzeba. Zawsze to taniej niz wymianiac wszystko po kolei metoda prob i bledow :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:34
Posty: 37
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 626 GE Liftback 1840 '94

Postprzez jb79 » 25 wrz 2006, 07:10

do wodzu:
stuki są tylko w momencie kiedy kręce kierą. kiedy koła są skręcone i nie ruszam kierą to nic nie słychać. tak więc przegub jest chyba oki. na szarpakach też nic nie wyszło.
Obrazek
moja madzia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2006, 09:01
Posty: 35
Skąd: Lubin
Auto: 626- 2,0- 16V- 94r.SGI

Postprzez BENY626 » 25 wrz 2006, 09:27

ale jest to mocny, metaliczny dzwiek, czy raczej gluchy, stlumiony?
U mnie lekko jakby stuka przy kreceniu kierownica. Okazalo sie, ze na makpersonach jak sa te gumy, to przy skrecaniu tra o siebie i tak przeskakuja, co wydaje owy dzwiek. Niech ktos kreci Ci kierownica, a Ty przypatrz sie na gorna czesc przedniego amorka czy gladko sie slizga, czy przeskakuje stukajac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:34
Posty: 37
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 626 GE Liftback 1840 '94

Postprzez jb79 » 25 wrz 2006, 12:41

jest to raczej stłumiony (głychy) stuk. już zlokalizowałe, że to jest od amorka. koleś kręcił kierą w miejscu i przy podniesionej masce słychać go najlepiej w okolicy właśnie amortyzatora (kielich). tam jest chyba łożysko w gumie i to ono może stukać jak jest rozsypane.
Obrazek
moja madzia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2006, 09:01
Posty: 35
Skąd: Lubin
Auto: 626- 2,0- 16V- 94r.SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6