Samochód skacze gdy ruszam z poślizgiem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Zolak » 1 maja 2008, 00:51

Czy ktos cos poczynil w tym kierunku aby zlikwidowac ten efekt??

Probe 2,5 skacze jak cholera, wczesniej tylko na mokrym a teraz i na suchym i na morkym ;/

pozdro
Ford Probe 2,5 V6 24v 1996r. xD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 14:19
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Probe 2,5 96r.

Postprzez bazyl wspaniały » 1 maja 2008, 02:03

z tego co się orientuję ( a nieco doświadczenia mam bo miałem GE FP teraz GE KL) szfagger ma GE FS kolega GE FS następny kolega GE FS wcześniej w rodzinie też była GE jakaś tam, kolejny kolega ma GE KL... no jest tego trochę i wnioskuję że ten typ tak ma) ja bym stawiał na przeniesienie napędu. nie wiem jak ten efekt się nazywa ale mają na to wpływ luzy które występują na odcinku silnik-powieszchnia styku opony z asfaltem.
tak jak Grzyby napisał
Grzyby napisał(a):U mnie skakanie było kwestią kiepskich opon (Dębica 2000 czy jakoś tak).
Po wymianie na Klebery problem zniknął.

jeśli opona twarda to nie daje się napiąć ruchowi obrotowemu koła i od razu traci przyczepność lub ciągnie samochód, jeśli opona miękka to działa jak sprężyna, naciąga się i w pewnym momencie taci przyczepność żeby po chwili znowu ją łapać. wpływ na to ma również mech różnicowy który szarpie tym kołem które ma gorszą przyczepność. efekt zanika tym słabszy im szybsza prędkość obrotowa kół (to akurat sprawdzałem wielokrotnie na FP, FS i KL).
Nie wiem ile w wyżej wypisanym tekście jest prawdy <lol> , to tylko moja teoria poparta obserwacjami zachowań samochodów. na zimówkach mi skakał jak diabli. teraz mam letnie i skacze trochę w niskim zakresie obrotów silnika na 1 biegu, na 2biegu problem nie występuje zastąpiony dymem :]
to tyle, ciekaw jestem co wy na to

PS: najbardziej mnie wkurzało "automatyczne" załączanie wycieraczek podczas podskoków <lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Widelec » 1 maja 2008, 10:48

oj tam od razu skacze....
rusz normalnie z poślizgiem, i powiedz jej że masz hiva. wtedy ten samochód to dopiero zacznie skakać <lol>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez bazyl wspaniały » 1 maja 2008, 11:28

<lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Santana » 1 maja 2008, 12:53

U mnie się to zdarza raz na kilka szybkich ruszeń z poślizgiem , nie zawsze , ale zauważyłem że jak jest nierównośc nawierzchni to zawsze się tak dzieje. A że u nas jest więcej nierówno jak równo to i skutki sa ...
Sam Neptun jeździł Mazdą ...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2007, 19:17
Posty: 142
Skąd: Wałcz/Szczecin
Auto: mazda 626 GE FP 1993

Postprzez Zolak » 1 maja 2008, 16:26

U mnie niestety dzieje sie tak prawie caly czas, na starych oponach mialem tak tylko na mokrym , teraz gdy zalozylem pirelli p6000 dzieje sie to na suchym i mokrym

Calkiem mozliwe ze to jest w pewnym stopniu wina opon i nawierzchi ale wydaje mi sie ze musi tez cos bym nie tak mechanicznie, na 100% nowy tak nie mial

Pozdro
Ford Probe 2,5 V6 24v 1996r. xD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 14:19
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Probe 2,5 96r.

Postprzez slawek323 » 1 maja 2008, 19:21

ja myśle ze po prostu auto ma za słąbą moc i dlatego skacze jak by założyc jakies wąskie gumy to by miał siłe zeby nimi kręcic z piskime z dużymi obrotami, bo to najbardziej obroty za to odpowiadają
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez bazyl wspaniały » 1 maja 2008, 20:22

slawek323 napisał(a):ja myśle ze po prostu auto ma za słąbą moc

z pewnych przyczyn się z tą teorią nie zgodzę :]
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez martinezo » 1 maja 2008, 20:24

slawek323 napisał(a):ja myśle ze po prostu auto ma za słąbą moc i dlatego skacze jak by założyc jakies wąskie gumy to by miał siłe zeby nimi kręcic z piskime z dużymi obrotami, bo to najbardziej obroty za to odpowiadają


Dokładnie mówicie o skokach za to jest wszystko odpowiedzialn moc silnika nasze silniki osiągaja moment i moc przy duzych obrotach a kiedy się rusza z poślizgiem obroty spadają i moc słabie a później poprostu opony próbują złapać przyczepność i dlatego buda skacze wystaczy założyć wąskie opony i problem zniknie albo zmienić silnik (benzynowy) który ma max moment w dolnym zakresie obrotów np: 2,0 z opla calibry i ten problem wam zniknie <jupi>
martinezo
 

Postprzez arni0000 » 2 maja 2008, 08:47

u mnie też naparza aż się odechciewa ruszać ostro nie koniecznie z piskiem. Miałem mitsu eclips 150ps i też dawałem czadu i nic nie skałko nawet wtedy gdy padały amortyzatory i miałem luz na tulejach. Widocznie mazdy tak mają i nie zamierzam nic z tym robić.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez tosiek » 4 maja 2008, 16:13

nie łam się , ten typ tak ma. moja też skacze :)
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez andrewx85 » 5 maja 2008, 12:39

u mnie skacze jak jest mokro ale to normalne jak z jedynki szybko chcesz ruszyc,a na suchej nawierzchni to mi dopiero przy 6 tys obrotow ale smrod spalonej gumy jest ble, ale nie powiem taki pas długiej czarnej gumy ładnie sie prezentuje :D i nie kazdy moze na to sobie pozwolic bo w polo 1.3 mojej mamy to masakra do tego samochodu juz nie wsiade wiecej
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez adusja » 13 cze 2008, 01:23

ja mialem ten sam przypadek (dalej mam) przyczyną są !!!nierówne!!! opony. (na oponach akurat sie znam perfect). Opona albo nie siadła dobrze na feldze(jesli jest nowa) albo było gwałtowne hamowanie i jest dziura. Moze byc jeszcze przyczyną to, ze ktorys kord pekł, lub opona jest wyschodkowana dzieki padnietym amortyzatorom. U mnie od tego szarpania polecial mechanizm różnicowy. Szukam teraz satelitek do mojej madzi.. jesli ktos cos o tym slyszal to prosze o kontakt na PW, lub gg. Skrzynia oryginalna w madzi 626 GD 2,2 12V 89 rok.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 00:42
Posty: 6
Skąd: Krosno
Auto: 626 GD 2,2i liftback

Postprzez keczu » 13 cze 2008, 18:54

to typowa sprawa dla aut z przednim napedem,szczegolnie na nokrym,niektore autka z mechanizmem roznicowym o zawiekszonym tarciu(np focus rs)tak nie roba :) .Uszkodzona tarcza sprzegla szarpie nawet przy lagodniejszym ruszaniu i czasem halasuje,zdeformowana opone zwykle czuc na kole kierownicy.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez adusja » 15 cze 2008, 23:24

Wlasnie ze nie.. U mnie nawet przy predkosciach bliskich Vmax nie czuc drgan na kierownicy ale przy paleniu gumy cale auto skacze (zawieszenie bez luzów, amortyzatory gazowe) sprawdziłem nawet to na podniesionym samochodzie i faktycznie opony mają bicie ale podczas jazdy tego nie czuc.. Na kierownicy czuc jesli koło ma niewywazenie wieksze niz 20g na strone.. pzdr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 00:42
Posty: 6
Skąd: Krosno
Auto: 626 GD 2,2i liftback

Postprzez Zolak » 16 cze 2008, 00:09

Ja wam powiem ze jak jezdzilem na 215/55/16 w zime mi podskakiwal jak kangur, zmienilem na 225/50/16 i jak bylo do 10C to tez podskakiwal , teraz jak jest cieplo to jest tylko pisk .

Mysle ze przy wiekszych tempretaurach asfalt jest miekszy i opona lepiej sie klei do niego(takie jeste moje zdanie).

Ostatnio troszke przysmazylem opony i zauwazylem ze dopiero przy 6000RMP gdy juz jechalem auto delikatnie zaczelo podskakiwac

Czego to jest wina?! Naprawde nie mam pojecia, jest tyle zdan co egzemplarzy ktore podskakuja

Pozdro
Ford Probe 2,5 V6 24v 1996r. xD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 14:19
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Probe 2,5 96r.

Postprzez ogurrek » 16 cze 2008, 08:50

U mnie winne były oponki...
Były Bridgedstone (czy jak to sie pisze) jakieś Eco, saves fuel, itd.
Najgorsze to że bieżnik dobry a rok produkcji 2001.... porażka a nie jazda.
Na suchym dobrze, na mokrym podskoki.
Zmieniłem na jakieś Roadstony całoroczne, za przeproszeniem, dobrze ciągnie :D a nie ślizga sie :)
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 16:06
Posty: 135
Skąd: Sulechów
Auto: 626 GE 1.8 16V ==> 2.0 16V

Postprzez DamianMX6 » 25 lip 2008, 19:53

Stawiam no opony nierównomiernie zużyte i być może podczas wymiany zamienione miejscami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez modzik » 26 lip 2008, 10:40

Nie będę oryginalny, ale u mnie też skacze :D (GD Coupe).
Opony nowe Kleber 14/185/70

Aaaale jest na to jedna rada.
Trzeba piszczeć na skręconych kołach – WTEDY NIE SKACZE! <faja>
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 13:36
Posty: 73
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Postprzez keczu » 26 lip 2008, 11:08

modzik napisał(a):Trzeba piszczeć na skręconych kołach – WTEDY NIE SKACZE!

Tylko w tej sytuacji bardzo obciazasz przeguby.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6