Luz na przekładni

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wodzu » 30 maja 2007, 00:23

Witam
Pojawił mi się ostatnio luz na przekładni kierowniczej :| doszło do tego ze auto lubi sobie samo pomyszkować po drodze, jak doda się dużo gazu na 2 biegu auto ucieka z toru jazdy mimo trzymania kierownicy w niezmienionej pozycji dodatkowo przy krótkich ruchach kierownica słychać uderzenia przekładni odczuwalne na podłodze. Dowiedziałem się ze wiele aut posiada regulację luzu przekładni czy Mazda tez takie coś posiada??

Obrazek
Podobno wystarczy podziałać coś z tą śrubą zna się ktoś na tym wystarczy ja wkręcić aby skasować luz??
proszę o pomoc inaczej 200 zł pochłonie przekładnia niewiadomego stanu. :(
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez fazi » 30 maja 2007, 20:31

Witam, a przy spokojnej,jednostajnej jeździe też jedzie gdzie chce?Bo mam chyba ten sam problem co Ty,przez te ciąganie autem po drodze po trochu wymieniałem części i w tej chwili mam całe nowe zawieszenie z przodu a dalej jeżdzi jak autobus przegubowy <lol> Może masz rację z tą śrubą,w Golfie zdało egzamin to może i w Madzi też pomoże?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2006, 23:54
Posty: 50
Skąd: Nowinka
Auto: 626GD 2.0 8V,Probe 2.0 16v FS

Postprzez fazi » 31 maja 2007, 21:37

Może Jaksa wie coć na ten temat,zawsze to opinia specjalisty?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2006, 23:54
Posty: 50
Skąd: Nowinka
Auto: 626GD 2.0 8V,Probe 2.0 16v FS

Postprzez Wodzu » 31 maja 2007, 22:18

Może Jaksa wie coć na ten temat,zawsze to opinia specjalisty?

JAKSA JAKSA JAKSA powiedz co o tym sądzisz!!

fazi napisał(a):Witam, a przy spokojnej,jednostajnej jeździe też jedzie gdzie chce?

Mi przy spokojne raczej nie plywa tylko jak ostro dam po gazie, a w zawieche tez mam cala nowa drazki i koncowki kierownicze nowe :/
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez kierownik » 31 maja 2007, 23:31

a swożnie w wahaczach macie dobre? ja miałem do wymiany przy takich samych objawach i przynajmniej mi pomogło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez kierownik » 31 maja 2007, 23:32

sorki – pisze się sworzeń, a nie swożeń :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Wodzu » 31 maja 2007, 23:40

k.kierownik napisał(a):a swożnie w wahaczach macie dobre? ja miałem do wymiany przy takich samych objawach i przynajmniej mi pomogło.


Wodzu napisał(a):dużo gazu na 2 biegu auto ucieka z toru jazdy mimo trzymania kierownicy w niezmienionej pozycji

Plus na postoju mozna machac kiera a kola nie drgna
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Redoo » 1 cze 2007, 08:36

no niestety z tymi przekładniami to droga zabawa :| a moze wyczaisz jakaś po regeneracji
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Inte » 28 kwi 2008, 22:17

i co nikt nie wie po co jest ta śruba? u mnie też pojawił się lekki luz na kierownicy i chciałbym jakos siego pozbyć,
o ile w ogóle można coś z tym zrobić.
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Hugo » 28 kwi 2008, 23:38

Mam identyczne objawy w swojej Madzi, tyle, że prowadzi się bajecznie. Występują stuki tylko i wyłącznie jak zaczynam kręcić kierownicą. Nieważne czy na postoju czy podczas jazdy. Jak jadę prosto i nie ruszam kierownicą to jest cisza absolutna.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Pendziwiatr » 29 kwi 2008, 20:08

Niepolecam kręcic ta sruba,podkrec a zrobisz moze okolo 1000 km bez luzu.Pozniej najprawnopodobniej zacznie ci np.juz nieodbijac do srodka.Znajomy zrobił podobny numer w niemieckim aucie i wylondował na przestanku,przyblokowało mu kierownice.Regenerowanych niepolecam,a przynajmniej z firmy auto rage z kożuchowa.W ciagu 6miesiecy miałem juz 4 reklamacje,przy czwartej oddali mi pieniądze dobrowolnie i poddali się jeżeli chodzi o mazde.W jednej aż uszczelniacze miwywaliło.Obecnie jezdze na regenerowanej z niewielkim pukaniem,niewiem jak długo,ale mam już dosc szukania fachowców co mi zlikwiduja to pukanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 20:41
Posty: 49
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: MAZDA 626GE ROK96 1.8 16V

Postprzez Hugo » 30 kwi 2008, 15:19

Pendziwiatr napisał(a):Niepolecam kręcic ta sruba,podkrec a zrobisz moze okolo 1000 km bez luzu.Pozniej najprawnopodobniej zacznie ci np.juz nieodbijac do srodka.
Dziwne to co piszesz. To niby po co jest ta śruba? Jeśli oczywiście jest w Maździe, bo jeszcze tam nie zaglądałem, ale mechanik stwierdził, ze mogę mieć luz na listwie kierowniczej (czyli zostałby zlikwidowany tą śrubą).
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Pendziwiatr » 30 kwi 2008, 19:33

To jedz do tego mechanika i napisz pare słów za kilka tygodni,a moze miesiecy.W zaleznosci ile jezdzisz.W mojej mazdzie jest taka sruba i niespotkałem sie z mechanikiem by polecił mi to podkrecic.A uwierz ze wielu ich odwiedzalem z moja przekladnia.Kzady twierdzi ze stosuje sie to tylko by dojechac do warsztatu.Powodzenia :) i daj znac co wyszło za jakis czas .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 20:41
Posty: 49
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: MAZDA 626GE ROK96 1.8 16V

Postprzez es » 30 kwi 2008, 20:23

Ta sruba dociska listwe do walka "napedowego". Wykrec te srube, obejrzyj stan sprezyny, zapewne plastikowego slizgacza. Wyczysc dokladnie wszysto i skrec do kupy.

Ja jednak zaczalbym od dokladnej kontroli przegubow krzyzakowych na wale kierownicy i wewnetrznych koncowek drazkow kierowniczych. Ostatnio walczylem z podobnymi objawami w moim pontiacu. Skonczylo sie na wymianie krzyzakow i jednek koncowki. Naturalnie jako amerykanski van nadal nie prowadzi sie dobrze, ale choc luzow nie ma. Dokladna kontrola wewnetrznych koncowek wymaga zdjecia oslon. Przy okazji zobaczysz czy plyn nie podcieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Hugo » 1 maja 2008, 08:44

es Tzn., że tam są wymienne końcówki wewnętrzne a nie całe drążki? Tak jak mówisz najpierw sprawdzę krzyżaki na kolumnie kierowniczej. Już patrzyłem, ale jak było wszystko zmontowane to nie czułem żadnego luzu. Muszę rozebrać i wtedy obadać. W sklepie internetowym znalazłem nawet taki krzyżak do kupienia nowy :)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez es » 1 maja 2008, 11:21

Do wymiany sa cale drazki bez zewnetrznych koncowek. Piszac o wewnetrznej koncowce mialem na mysli przegub kulowy, ktory tam wystepuje.

Ja w pontiacu przez rok probowalem dokladnie okreslic zrodlo luzu i dopiero demontaz maglownicy i zdjecie oslon pozwolilo na dokladne ocenienie stanu tak krzyzakow jak i wewnetrznych koncowek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6