Nakrętka bębnów – lewy gwint?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Adam626GD » 5 lip 2007, 22:28

Witka

Nie wiecie, czy nakrętka bębna z tyłu ma lewy czy prawy gwint?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez adam626 » 6 lip 2007, 12:44

nakrętka ma normalny gwint
jest taka sama jak z przodu
klucz 32
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Adam626GD » 6 lip 2007, 13:32

adam626 napisał(a):nakrętka ma normalny gwint
jest taka sama jak z przodu
klucz 32


A na pewno nie jest tak ze lewe koło lewy gwint a prawe koło prawy?

Probowałem odkrecic a nie udało mi sie, a teraz mi stuka... wiec boje sie ze dokrecilem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez es » 6 lip 2007, 13:44

Obie sa jednakowe, zakuwane na czopie. Moment dokrecania 98-177 Nm.

Po latach eksloatacji odkrecenie bywa trudne. Z kumplem zlozylismy sie na pokretne 3/4 cala i kilka duzych koncowek na ten "kolejowy" wymiar kwadratu. Do tego dokladamy rure hydrauliczna 1/2 cala ocynkowana o dlugosci okolo 1,5 m. Potezna pokretka i profesjonalne koncowki wytrzymuja takie traktowanie. Na szczescie wymiar nakretek eliminuje powazniejsze ryzyko ukrecenia jej. Gwint puszcza.

Zainwestuj w porzadna nasadke (koniecznie), skombinuj rure i modl sie, aby wytrzymala pokretka. Warunkiem koniecznym w tego typu opornych tematach jest rozwijanie mozliwie wielkiej sily bez szarpania. Cala operacja musi odbywac sie plynnie i powoli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez adam626 » 6 lip 2007, 13:45

napewno nie
nie słyszałem o takiej wersji
w GC było łozysko otwarte w GD jest to zespolone łożysko zamknięte mocowane pierscieniem w bębnie i tylko trzeba mocno dokręcić
u mnie wszystkie cztery koła mają taką samą nakrętkę zabezpieczaną kołnierzem zaklepanym na osi
ja to odkręcam kluczem z pokrętką 3/4'' i rurką ponad metrowej długosci
dokręcam tak samo
często w bebnach chrupie korozja tarczy kotwiczącej hamulca
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Adam626GD » 6 lip 2007, 14:06

Hej.Dzieki za info.
Probowałem solidnym kluczem, ale 1/2" a nasadkę mam ok. Załozyłem ramię 1m, niestety klucz się wygiął:(

Najważniejsze, ze jak mówicie – nie ma tam lewego gwintu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Waluś » 6 lip 2007, 16:18

es napisał(a):1/2 cala ocynkowana

hyhy troszkę mała. Taka to byś zakręcił na kluczu <lol> minimum 3/4, ja zwykle robię to calówką. Nie ma mocnych <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez es » 6 lip 2007, 18:24

Waluś napisał(a):
es napisał(a):1/2 cala ocynkowana

hyhy troszkę mała. Taka to byś zakręcił na kluczu <lol> minimum 3/4, ja zwykle robię to calówką. Nie ma mocnych <lol>


Ech, zamotalem sie w pracy i pisze glupoty. Oczywiscie 1 cal. Ale z ocynkiem to nic nie przesadzilem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Adam626GD » 6 lip 2007, 18:47

BYlem u mechaniora, za 20 zeta odkrecił mi – poszło kluczem pneumatycznym.
teraz bede rzezbił – i prawdopodobnie zaspawam na sztywno samoregulator...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez waldii » 6 lip 2007, 22:03

Adam626GD napisał(a):BYlem u mechaniora, za 20 zeta odkrecił mi

Na przyszlosc.Jedziesz do wulkanizacji gdzie robia kola do ciezarowek.Tam maja klucze elektryczne duzej mocy,ktore bez problemu daja rade.Koszt operacji 5zl :P
waldii
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6