Auto wpada w drgania i bicie kierownicy przy hamowaniu – krzywe tarcze hamulcowe

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez magicadm » 22 gru 2005, 15:46

Briareos napisał(a): ponieważ nie mam klucza dynamometrycznego, boję się sam zmieniać koła...



A 99% warsztatów nie ma tego problemu <lol>

Nawet jak coś spier... to i tak dowiesz się o tym w trasie....
Tylko w jednym widziałem klucz dynamometryczny w użyciu.

Ja już mam na koncie dwie ukręcone szpilki (za mocno dokręcone)i raz mi prawie koło odpadło (za słabo) – zgubiłem jedną nakrętkę, a pozostałym niewiele brakowało... <killer>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez fachura » 24 gru 2005, 20:27

witam kup sobie tarcze firmy BREMBO i problem zniknie i nie kupuj gówna za 20 zł pozdrawiam i posłuchaj mnie.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 20:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez badolog » 26 gru 2005, 10:16

hhhhhhhhhhhhm ;) co do zestawu hamujacego to mam tarcze z JC x4 i klocki tyż z JC smigam na nich juz z 10 tys i jeszcze hamują ale fakt ze piszczą zaje...cie no może teraz już nie ale pierwsze 5 tys to był horor .a tak na koniec co ile powinno sie klocuszki wymieniac???? <jelen> <jelen> <jelen>
Tanz Der Teufel
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2005, 16:39
Posty: 101
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 26 gru 2005, 13:16

Kontrolujesz stan okladzin na biezaco i wiesz wszystko .. :D Ale moim zdaniem to tez zalezy od stylu jazdy .. Sa tacy co klocki wymieniaja po 50 tys km ... zapewne ori :D
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez sołtys » 26 gru 2005, 14:04

badolog napisał(a):co ile powinno sie klocuszki wymieniac?pytajnik?


nie wiej jak w gf ale podejrzewam że jest tak samo jak w w GE są takie blaszki pod klockiem które zaczynają dzwonić (dptykać tarczy podczas hamowania) gdy okładzina jest bliska końca wiec spokojnie usłyszysz je jak będą się kończyć.


Marcin ( Pycia ) napisał(a):tacy co klocki wymieniaja po 50 tys km ... zapewne ori zeby


u ojca w kii klocki fabryka wytrzymały 70 tyś drugie teraz powoli się kończą (kasziyamy) a przebiech 116 tyś wiec wiec 50 tyś to żadna tam rewelacja.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez hazell » 26 gru 2005, 14:05

Ja też mam tarcze 4XJC i klocki to samo.
Niestety wichrują się a przetoczenie pomaga na 2kkm :(
Co do zużycia to klocki po 20kkm wyglądają u mnie jak nowe, tarcze to samo (nie mają żadnego progu).
Ja potrafiłem w bravie na klockach przejechać 45kkm (nie wiem ile poprzedni właścicel na nich przejechał) i klocki były takie jak ją kupowałem a tarcze były prawie jak nowe... Tak więc wszystko zależy od stylu jazdy. Na tarczach ori przejechałbym pewnie 300 a na klockach 150 letko :]
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez brii » 6 kwi 2006, 16:51

magicadm napisał(a):Nawet jak coś spier... to i tak dowiesz się o tym w trasie....
Tylko w jednym widziałem klucz dynamometryczny w użyciu.

Mi dokręcali kluczem dynamometrycznym i mi się dwie śruby podczas jazdy zaczęło odkręcać :|
Dobrze, że się skapnąłem, że to stukanie i drgania na kierownicy to od tego bo bym mało co lawetę wzywał <killer>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Kristoph17 » 22 kwi 2006, 20:53

Witam szukałem już na forum ale nie umiałem znaleźć mam taki problem zmieniłem klocki Hamulcowe przód i auto zaczło czepać w trakcie naciskania na pedał hamulca, myślałem cały czas że musą się dotrzeć bo tarcza jest od środka troszczke taka nierówna ma parę brzuszków jeździłem tak aż do teraz teraz już kocki dotarte bo już sprawdzilem idealnie dopasowały się do tarczy auto hamuje super tylko że trzepie jak powalone nie mam pojęcia co to może być nigdzie takiego przypadku nie było , przynajmniej nie znalazłem proszę o pomoc pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 17:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez Łukasz » 22 kwi 2006, 20:55

Kristoph17 napisał(a): bo tarcza jest od środka troszczke taka nierówna ma parę brzuszków

Może się mylę ,ale myślę ,że odpowiedziałeś sobie na pytanie.Czy było wcześniej bicie na starych klockach?? Jeśli nie to coś jest żle założone....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez bajer0 » 22 kwi 2006, 20:58

obstawiam na krzywa tarcze hamulcowa.
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Łukasz » 22 kwi 2006, 21:00

Poczekajmy z obstawianiem aż wypowie się Kristoph17 czy było bicie na starych klockach ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Kristoph17 » 22 kwi 2006, 21:52

powiem tak tą mazdą do tej pory jeździł ojciec więc nie mam pojęcia jak on jeździł podejżewam że też i na starych mu drgało ale jego nic nie ruszało ;) dodam że jak nacisne hamulec mocno to zalancza sie abs i tego trzepania nie ma tylko jedynie jak naprzykłaz z 100KM/h zacznę hamować delikatnie i tak naciskam coraz mocniej to im nacisne mocniej tym mniej drga niewiem co jest grane tarcza zaciekawa nie jest w Poniedziałek mogę porobić zdjęcia i dodać może wtedy coś więcej pomożecie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 17:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez xlink » 24 kwi 2006, 09:06

tarcze do przetoczenia albo wymiany
mialem to samo, wymienilem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez Grzyby » 24 kwi 2006, 10:59

Kristoph17 napisał(a):szukałem już na forum ale nie umiałem znaleźć

Ciekawe, ja znalazłem bez problemu. Masz dwa podobne tematy:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=drga%2A
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a*&start=0

Dla chcącego nic trudnego. Dołączę twój post do istniejącego tematu.
Na przyszłość nazywaj tematy zgodnie z regulaminem. Inaczej kosz
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krysztof_66M » 10 lis 2006, 11:23

Może mi ktoś powiedzieć gdzie można przetoczyć tarcze? Mieszkam w Jarocinie. Interesują mnie okolice Poznania, Kalisza. Przy hamowaniu bicie. Powyżej setki nie da się normalnie zahamować. Układ jezdny sprawdzony, opony nowe, koła wywazone. W czassie jazdy wszystko ok. Kierownica nie drży. Tylko to paskudne hamowanie. Już mnie to wnerwia
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2006, 17:15
Posty: 29
Skąd: Wielkopolska
Auto: MAZDA 3 Sky Energy + Led. 120 km sedan. Lift 2017

Postprzez Krysztof_66M » 10 lis 2006, 11:25

Aha moje autko to mazda 626 2,0 ditd, 99 r kombi.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2006, 17:15
Posty: 29
Skąd: Wielkopolska
Auto: MAZDA 3 Sky Energy + Led. 120 km sedan. Lift 2017

Postprzez Krysztof_66M » 13 lis 2006, 13:48

I co nikt mi nie doradzi? To zapytam inaczej. Czy w opisanej wyżej wadzie, "bicie" usunie wymiana klocków, czy trzeba też wymienić tarcze. Dodam, że mój mechanik oglądał je i stwierdził, że są ok.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2006, 17:15
Posty: 29
Skąd: Wielkopolska
Auto: MAZDA 3 Sky Energy + Led. 120 km sedan. Lift 2017

Postprzez hazell » 13 lis 2006, 13:55

Ja mam bardzo gowniane tarcze ale po przetoczeniu na samochodzie i zastosowaniu klockow lucas bicie jest na poziomie 1/20 tego co bylo – prawie niewyczuwalne.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Grzyby » 13 lis 2006, 13:56

Krysztof_66M napisał(a):Czy w opisanej wyżej wadzie, "bicie" usunie wymiana klocków

nie

Krysztof_66M napisał(a):czy trzeba też wymienić tarcze

to byłoby najlepsze.


Krysztof_66M napisał(a):mój mechanik oglądał je i stwierdził, że są ok.

na oko??
Zmień mechanika.

A o polecane zakłady/serwisy w twojej okolicy zapytaj w dziale Opinie (jest tam taki temat)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez magicadm » 13 lis 2006, 14:01

Krysztof_66M napisał(a):To zapytam inaczej. Czy w opisanej wyżej wadzie, "bicie" usunie wymiana klocków, czy trzeba też wymienić tarcze.


Na początek NIC nie wymieniaj !!!!!!!!!! Zostaw i tarcze i klocki!!!
Przede wszystkim rozruszaj i przesmaruj tłoczek w zacisku (smar silikonowy np:firmy ATE) i prowadnice – smar miedziany (cooper paste).

Krysztof_66M napisał(a):, że mój mechanik oglądał je i stwierdził, że są ok.


Np właśnie...
Wydaj 5zł na smar, a dopiero jak to nie pomoże cuduj z tarczami...
Stan tarcz może zweryfikowac byle tokarz...Lub mechanik z czujnikiem zegarowym bicia..ale wydaje mi isę to niepotrzebne. Rozruszaj i przesmaruj zaciski.

Miałęm identyczne objawy w swoich dwóch samochodach i w obydwu ten zabieg pomógł w 100%.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6