witam
potrzebuje wymienic wysprzeglik wraz ze sztywnym przewodem, ktory do niego dochodzi. wysprzeglik (zamiennik) juz mam. kosztowal 30pare zlotych. nie mam jeszcze przewodu – dedykowany zamiennik nie wystepuje, a oryginal kosztuje ok 100zl. czy ktos wymienial juz taki przewod? czy mozna go dopasowac od innego modelu? bede wdzieczny za porade, poniewaz takie przewody zamienniki kosztuja po kilkanascie zlotych, a problem lezy chyba tylko w koncowkach i dlugosci samego przewodu.
dzieki za info
sprzęgło –> wysprzęglik (626 GD 2.2i 12V coupe)
Strona 1 z 1
Przede wszystkim dlaczego chcesz wymienić sztywny przewód od sprzęgła? Pękł czy ot tak sobie?
Jeśli jesteś wstanie odkręcić beczkę od wysprzęglika to i ją spokojnie i dokładnie wkręcisz do nowego. Jeśli będziesz odrobinę uważał to ciężko jest uszkodzić ten przewód. Od sprzęgła nie pęka i nie koroduje tak szybko jak od (najczęściej) tylnych hamulców...
Odpowiadając na pytanie
Każdy warsztat samochodowy który posiada zaciskarkę do beczek jest wstanie obrobić Ci przewód. Przewód możesz kupić na metry. Jest to dokładnie taki sam przewód (miedziany) jak do hamulców. Bardziej (jeśli wymieniasz na zapas) zainteresował bym się miękkim przewodem łączącym zbiornik (pompę) ze sztywnym przewodem. To on najczęściej robi kuku. Tutaj stosuje się miękki przewód hamulcowy od cienko-cienko – koszt ok 20zł.
Pozdrawiam
Jeśli jesteś wstanie odkręcić beczkę od wysprzęglika to i ją spokojnie i dokładnie wkręcisz do nowego. Jeśli będziesz odrobinę uważał to ciężko jest uszkodzić ten przewód. Od sprzęgła nie pęka i nie koroduje tak szybko jak od (najczęściej) tylnych hamulców...
Odpowiadając na pytanie
Każdy warsztat samochodowy który posiada zaciskarkę do beczek jest wstanie obrobić Ci przewód. Przewód możesz kupić na metry. Jest to dokładnie taki sam przewód (miedziany) jak do hamulców. Bardziej (jeśli wymieniasz na zapas) zainteresował bym się miękkim przewodem łączącym zbiornik (pompę) ze sztywnym przewodem. To on najczęściej robi kuku. Tutaj stosuje się miękki przewód hamulcowy od cienko-cienko – koszt ok 20zł.
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
wymieniam przewod razem z wysprzeglikiem, poniewaznie nie chce sobie unieruchomic auta jesli ten przewod mi sie ukreci, a slyszalem ze dosc latwo to zrobic. w kazdym razie przewod juz kupilem temat zamykam
ps. przewod kupilem rowniez w aso i zaplacilem 30zl... tydzien temu uslyszalem 100zl (co prawda w innym salonie). myslalem ze czesci oryginalne sa w aso na podobnym poziomie cenowym...
ps. przewod kupilem rowniez w aso i zaplacilem 30zl... tydzien temu uslyszalem 100zl (co prawda w innym salonie). myslalem ze czesci oryginalne sa w aso na podobnym poziomie cenowym...
- Od: 12 lip 2009, 18:52
- Posty: 41
- Skąd: krakow/kielce
- Auto: mazda 626 gd coupe 2.2i 12V + stag4
Czyli jak się szuka to się znajdzie
Jednak będę się upierał i powtórzę – sztywny przewód jest ciężko ukręcić i/lub zepsuć przy wymienia wysprzęglika. Ponieważ jest osłonięty pod maską nie ulega tak korozji jak przewody hamulcowe które są praktycznie na zewnątrz. Zainteresuj się miękkim przewodem od sprzęgła (jak pisałem wcześniej). To one najczęściej ulegają degradacji... Wymiana sztywnego przewodu, gdzie miękki (stary) zostaje na miejscu wg mnie mija się z celem i prędzej czy później się o tym przekonasz – oby jednak później
Pozdrawiam
Jednak będę się upierał i powtórzę – sztywny przewód jest ciężko ukręcić i/lub zepsuć przy wymienia wysprzęglika. Ponieważ jest osłonięty pod maską nie ulega tak korozji jak przewody hamulcowe które są praktycznie na zewnątrz. Zainteresuj się miękkim przewodem od sprzęgła (jak pisałem wcześniej). To one najczęściej ulegają degradacji... Wymiana sztywnego przewodu, gdzie miękki (stary) zostaje na miejscu wg mnie mija się z celem i prędzej czy później się o tym przekonasz – oby jednak później
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
co do przewodu sztywnego tak jak pisalem – kupilem na wszelki wypadek jakby stary mial sie ukrecic (30zl nie pieniadze, wolalem kupic niz miec unieruchomione auto i turlac sie do sklepu pksem)
moge wiedziec czemu mam sie zainteresowac przewodem miekkim? ponad dwa miesiace temu wymienilem sprzeglo – wszystko dobrze po za tym ze lekko piszczy.. ponoc piszczy lozysko.. a panaceum na to ma byc wymiana wysprzeglika (w zasadzie sworznia, ktory znajduje sie wewnatrz wysprzeglika, a ktorego nie mozna kupic osobno). wiec kupilem wysprzeglik i przewod (asekuracyjnie, ale nawet jesli stary przezyje to i tak wstawie nowy skoro juz go mam:). przy wymianie sprzegla, wymieniane byly rowniez inne drobne elelemty i gdyby przewod miekki tez sie kwalifikowal do wymiany to zapewne mechanik wspomnial by mi o tym (mam nadzieje).
moge wiedziec czemu mam sie zainteresowac przewodem miekkim? ponad dwa miesiace temu wymienilem sprzeglo – wszystko dobrze po za tym ze lekko piszczy.. ponoc piszczy lozysko.. a panaceum na to ma byc wymiana wysprzeglika (w zasadzie sworznia, ktory znajduje sie wewnatrz wysprzeglika, a ktorego nie mozna kupic osobno). wiec kupilem wysprzeglik i przewod (asekuracyjnie, ale nawet jesli stary przezyje to i tak wstawie nowy skoro juz go mam:). przy wymianie sprzegla, wymieniane byly rowniez inne drobne elelemty i gdyby przewod miekki tez sie kwalifikowal do wymiany to zapewne mechanik wspomnial by mi o tym (mam nadzieje).
- Od: 12 lip 2009, 18:52
- Posty: 41
- Skąd: krakow/kielce
- Auto: mazda 626 gd coupe 2.2i 12V + stag4
Wysprzęglik lekarstwem na łożysko? hmmmmm.... No może – jak ściachany i nie wysprzęgla do końca... ale miałbyś problem z wrzucaniem biegów – takie jest moje zdanie.
Ale do rzeczy
Rzeczywiście 30zl to nie majątek i skoro masz okazję wymienić to czemu nie? Dowcip polega na tym, że przy wymianie wysprzęglika trzeba być super zdolnym, żeby upierniczyć sztywny przewód... Sztywny przewód jest łączony z pompą za pomocą miękkiego (gumowego) przewodu (zasada łączenia dokładnie taka sama jak przy hamulcach). W 99 przypadkach na 100 pęka właśnie miękki przewód (z reguły ze starości). Jeśli mechanik zapomniał Ci o tym wspomnieć to i tak będziesz musiał się turlać do sklepu pekaesem Przewód jest widoczny i łatwo go sprawdzić – Otwierasz maskę, przy servo masz dwa zbiorniki na płyn hamulcowy, ten bliżej środka do hamulce, ten bliżej błotnika i głębiej schowany to właśnie sprzęgło (w 2,2i są oddzielne zbiorniki do hamulców i sprzęgła), Jedna osoba macha pedałem sprzęgła, a druga obserwuje czy miękki przewód nigdzie nie puchnie itp.
To tyle w kwestii przewodów. Jak już coś robić, to zrobić to dobrze
Co do mechaników to się nie wypowiadam Jeden zwróci uwagę na najmniejszą pierdółkę tylko dlatego, że jest dobry i wie co robi, a drugi ma wszsytko w d... i najważniejsza jest tylko kasa za usługę.
Pozdrawiam
Ale do rzeczy
Rzeczywiście 30zl to nie majątek i skoro masz okazję wymienić to czemu nie? Dowcip polega na tym, że przy wymianie wysprzęglika trzeba być super zdolnym, żeby upierniczyć sztywny przewód... Sztywny przewód jest łączony z pompą za pomocą miękkiego (gumowego) przewodu (zasada łączenia dokładnie taka sama jak przy hamulcach). W 99 przypadkach na 100 pęka właśnie miękki przewód (z reguły ze starości). Jeśli mechanik zapomniał Ci o tym wspomnieć to i tak będziesz musiał się turlać do sklepu pekaesem Przewód jest widoczny i łatwo go sprawdzić – Otwierasz maskę, przy servo masz dwa zbiorniki na płyn hamulcowy, ten bliżej środka do hamulce, ten bliżej błotnika i głębiej schowany to właśnie sprzęgło (w 2,2i są oddzielne zbiorniki do hamulców i sprzęgła), Jedna osoba macha pedałem sprzęgła, a druga obserwuje czy miękki przewód nigdzie nie puchnie itp.
To tyle w kwestii przewodów. Jak już coś robić, to zrobić to dobrze
Co do mechaników to się nie wypowiadam Jeden zwróci uwagę na najmniejszą pierdółkę tylko dlatego, że jest dobry i wie co robi, a drugi ma wszsytko w d... i najważniejsza jest tylko kasa za usługę.
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
A jak się wymienia ten wysprzęglik? Odkręcam, wyjmuje i zakładam nowy, cz trzeba sprzęgło rozbierać?
Może w kwietniu przy okazji wymiany płynu hamulcowego, wymienił bym też płyn sprzęgła... ale jak spojrzałem na wysprzęglik to jedna rdza – boje się, że ukręcę odpowietrznik. Przy okazji pytanko: czy hamulce i sprzęgło są w GF podpięte pod jeden zbiorniczek płynu, bo tak mi z pobieżnych oględzin wyszło?
Może w kwietniu przy okazji wymiany płynu hamulcowego, wymienił bym też płyn sprzęgła... ale jak spojrzałem na wysprzęglik to jedna rdza – boje się, że ukręcę odpowietrznik. Przy okazji pytanko: czy hamulce i sprzęgło są w GF podpięte pod jeden zbiorniczek płynu, bo tak mi z pobieżnych oględzin wyszło?
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
rafi201 napisał(a):A jak się wymienia ten wysprzęglik? Odkręcam, wyjmuje i zakładam nowy, cz trzeba sprzęgło rozbierać?
Jest tak jak piszesz. Nie trzeba rozbierać sprzęgła – wysprzęglik trzymają dwie śruby. Niestety najprościej jest to zrobić na kanale, ale jak masz możliwość położenia się przy samochodzie z przodu to też jest do zrobienia Dostęp od strony maski jest mocno ograniczony i stracisz tylko dużo czasu na kombinacje. Wymiana wysprzęglika od pupy strony to ok 15 minut
Płyn sprzęgła wymieniasz razem z hamulcowym. Ciężko będzie Ci ukręcić odpowietrznik bo jest on z mosiądzu i nie koroduje
Z tego co pamiętam w GF jest jeden zbiornik na płyn od sprzęgła i hamulców. Przyjrzyj się dokładnie – będziesz miał dodatkowy sztywny przewód, a do tego niewielką przegrodę w zbiorniku.
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
witam
po wymianie wysprzeglika "swiszczenie" bez wcisnietego pedalu sprzegla ustalo. wniosek: jak sie wymiania sprzeglo (tarcza, docisk, lozysko) to warto rowniez wymienic wysprzeglik. dodatkowe 30zl a wszystko bedzie jasne.
co do samego przewodu – dobrze ze go kupilem: nie ukrecil sie co prawda przy odkrecaniu, ale mimo to byl mocno skorodowany.
pozdrawiam
i to chyba zamyka watek
po wymianie wysprzeglika "swiszczenie" bez wcisnietego pedalu sprzegla ustalo. wniosek: jak sie wymiania sprzeglo (tarcza, docisk, lozysko) to warto rowniez wymienic wysprzeglik. dodatkowe 30zl a wszystko bedzie jasne.
co do samego przewodu – dobrze ze go kupilem: nie ukrecil sie co prawda przy odkrecaniu, ale mimo to byl mocno skorodowany.
pozdrawiam
i to chyba zamyka watek
- Od: 12 lip 2009, 18:52
- Posty: 41
- Skąd: krakow/kielce
- Auto: mazda 626 gd coupe 2.2i 12V + stag4
Ja akurat nie mam dostępu do części bo na wiosce na urlopie jetem więc zamiast wymienić na nowy zregenerowałem ten co mam i śmiga jak nówka:)
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
- Od: 26 lut 2010, 11:58
- Posty: 33
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback
Witam,
Dolacze sie do tematu z moim pytaniem:
Jakie sa objawy zuzytego wysprzeglika? Mam do wymiany sprzeglo, przy wciskaniu ktorego wydaje on odglos takiego jakby metalicznego tarcia, zupelnie jakby nie bylo odpowiednio nasmarowane (?) – bez wzgledu na to czy jade, czy mam wylaczony silnik.
Mechanik nasmarowal tam, co mogl, ale tarcie nie ustapilo – stwierdzil, ze to wysprzeglik. Dodatkowy objaw – czasami ciezko wchodzi 1, tzn. tak do polowy, po poprawce wchodzi OK. Czy oprocz sprzegla mam do wymiany takze wysprzeglik?
Dolacze sie do tematu z moim pytaniem:
Jakie sa objawy zuzytego wysprzeglika? Mam do wymiany sprzeglo, przy wciskaniu ktorego wydaje on odglos takiego jakby metalicznego tarcia, zupelnie jakby nie bylo odpowiednio nasmarowane (?) – bez wzgledu na to czy jade, czy mam wylaczony silnik.
Mechanik nasmarowal tam, co mogl, ale tarcie nie ustapilo – stwierdzil, ze to wysprzeglik. Dodatkowy objaw – czasami ciezko wchodzi 1, tzn. tak do polowy, po poprawce wchodzi OK. Czy oprocz sprzegla mam do wymiany takze wysprzeglik?
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
Witam.
To zależy może być do wymiany pompka sprzęgła,
a czy pedał sprzęgła stał sie ostatnio miękki czy może odbija z opóźnieniem?
Takie bynajmniej sa objawy zużytego wysprzęglika bądź też pompy sprzęgła.
To zależy może być do wymiany pompka sprzęgła,
a czy pedał sprzęgła stał sie ostatnio miękki czy może odbija z opóźnieniem?
Takie bynajmniej sa objawy zużytego wysprzęglika bądź też pompy sprzęgła.
- Od: 16 cze 2011, 10:31
- Posty: 5
- Skąd: kujawsko-pomorskie
- Auto: Mazda 626 GD 1990 2,0i 12V
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6