Wymiana sprzęgła, demontaż skrzyni biegów – fotorelacja
Jacekm_ja jesteś z Łodzi to w Brzezinach robią zbierzność za 50 zł, mają o tym pojęcie i wszystko na tip top
jakbyś chciał jeszcze zrobić kąty to kolejne 30-50 zł w zależności czy jedna czy dwie osie
więc koszta w sumie żadne
acha brzeziny Stacja Diagnostyczna na ul. Małczewskiej 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Dzięki steven, ale ja mam dobry warsztat od geometrii, w Łodzi, gdzie za za całość biorą 80zł – 100zł. Z tym, że pewnie domyślasz się, jak oni się na mnie patrzą, jak przyjeżdżam 5 raz na poprawienie ustawienia koła kierownicy... Ale oni jak oni, i tak są spoko, bo ciągle są uprzejmi, z tym, że ja sam bym już nie chciał więcej tam jechać. Myślę że to zrozumiałe
Waluś, uspokoiłeś mnie. Oby tak było. Ekipa doktora Jaksy zawsze dobrze zajmowała się moim autem. No nic, zbieram na sprzęgło i będę się modlił o to, żeby belka trafiła w to samo miejsce po robocie.
Waluś, uspokoiłeś mnie. Oby tak było. Ekipa doktora Jaksy zawsze dobrze zajmowała się moim autem. No nic, zbieram na sprzęgło i będę się modlił o to, żeby belka trafiła w to samo miejsce po robocie.
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Jacekm_ tzn. mi się nie chce wierzyć, że warsztat jest dobry, a co chwilę jeździsz na geometrię... chyba, że masz luzy, ale to już oni powinni je wykryć
PS
za 80-100 robią z kątami, czy samą zbieżność
i gdzie
Pojąłem
dziękuję za wyjaśnienie i przepraszam za rozwalanie wątka
jakoś się zagalopowałem 
PS
za 80-100 robią z kątami, czy samą zbieżność
Pojąłem
Ostatnio edytowano 10 gru 2009, 00:16 przez steven, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Nie, nie. Zbieżność ustawiałem tam 2 razy. A 5 razy poprawiałem ustawienie koła kierownicy. Czyli inaczej mówiąc zbierzność połówkową, która za każdym razem po podłączeniu tych urządzeń pomiarowych wychodziła, że jest równa. Mimo to kierownica nie chciała leżeć prosto. Nadmienię tu, że chodziło o pochylenia rzędu 0,5 – 1,5cm w którąś ze stron. Niestety, ale są takie przypadki. Luzów nie mam. Mój problem raczje polega na tym, że mam obniżone zawieszenie. Nie chcę wchodzić w szczegóły bo nie o tym wątek, ale jak chcesz, to mogę na PW. 80-100zł to za sprzwdzenie luzów zawieszenia, kontrolę geometrii, zbieżność obu osi (w zależności, czy dużo przestawiania, czy mało to te 20zł różnicy). Kątów nie przestawiałem u nich, bo róznica 0,01 stopnia w wyprzedzeniu sworznia zwrotnicy i 0,11 stopnia w poczyleniu kół raczej jest w porządku (Mazda dopuszcza 1,3 stopnia). Nie wiem, ile biorą za kąty, ale pewnie nie dużo. Jak na Łódzkie warunki, są tani. To jest firma oponki na ul. mazurskiej, przy stacji Neste. Robią na Beissbarth'cie (czy jakoś tak) – sprzęt wygląda na nowy.W każdym razie, ja byłem raczje ciężkim klientem (czy też moja Mazda, jak kto woli), ale dali radę. Kierownica jest prosto i auto jeździ idealnie, dlatego nie chcę tego zmieniać i zapytałem o możliwość demontażu skrzyni z zachowaniem ustawień zawieszenia 
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
a w GFie nie da się przypadkiem regulować ustawienia koła kierownicy
W Gd po ustawieniu zbieżności po remoncie zawieszenia zawsze miałem kierownicę przekoszoną. To normalne np w przypadku demontażu którejś końcówki, ale potem Pan w warsztacie ją blokował lub kazał trzymać we właściwym położeniu i coś tam przestawiał i było zawsze ok. Nigdy znie zdarzyło mi się wyjechać po zbieżności z przekoszoną kierownicą
W Gd po ustawieniu zbieżności po remoncie zawieszenia zawsze miałem kierownicę przekoszoną. To normalne np w przypadku demontażu którejś końcówki, ale potem Pan w warsztacie ją blokował lub kazał trzymać we właściwym położeniu i coś tam przestawiał i było zawsze ok. Nigdy znie zdarzyło mi się wyjechać po zbieżności z przekoszoną kierownicą

Trochę odeszliśmy od tematu. Waluś, mnie się zdarzyło, i nie jest to mój pierwszy taki przypadek. W każdym, razie ustawienie kierownicy jest parametrem zbieżności połówkowej (tylko estetycznym, ale jest). Ważniejsze jest to, że tam gdzie ustawiałem robili to do skutku i zrobili jak trzeba. Jeszcze jest ta sprawa, że ja piszę o niewielkim pochyleniu , niektórzy nawet nie zwracają uwagi, że jest wtedy krzywo.
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
A gdzie w Wawie mozna zrobić pełną geometrie?
Chodzi o taki warsztat, ktory bedzie mial pojecie o Mazdach i w miare pożądny sprzęt.
W moim przypadku to 626 GF.
Do niedawna robilem to na Urysnowie na Ciszewskiego ale troche sie na nich zawiodlem.
Chodzi o taki warsztat, ktory bedzie mial pojecie o Mazdach i w miare pożądny sprzęt.
W moim przypadku to 626 GF.
Do niedawna robilem to na Urysnowie na Ciszewskiego ale troche sie na nich zawiodlem.
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
Jacekm_ napisał(a):ustawienie kierownicy jest parametrem zbieżności połówkowej (tylko estetycznym, ale jest)
no właśnie. I na bank można usatawić koło bez zmian w zbieżności. Robili mi to parę dni temu
WALUS wymieniłem tarcze i sprzęgło według Twojej fotorelacji,przy poprzednim mi ślizgało na 4 i 5 biegu jak jechałem na benzynie,i po wymianie jest to samo a na dodatek sprzęgło mi bierze prawie na podłodze. Może wiesz jaka to może być przyczyna???? Biegi wchodzą miodzio tylko to ślizganie. Mimo wszystko dzięki za fotorelacje,co nieco podpatrzyłem i skorzystałem.
Pozdro
Pozdro
- Od: 23 lut 2011, 13:01
- Posty: 19
- Skąd: okolice Wawy
- Auto: 626 GD 2.2 12V LX F2 115 KM 90r USA + LPG
Może słoneczko opiera się na łożysku wyciskowym? Przy odpowietrzaniu mógłbyś spróbować cofnąć wysprzęglik i zobaczyć, czy łapa ma trochę luzu. W jakim stanie było koło zamachowe?
the right man in the wrong place...
koło zamachowe wydaje mi się ze było ok,nie przypatrywałem się aż tak dokładnie. W poniedziałek zrobię to o czym piszesz .a jeżeli słoneczko opiera się na łożysku to od nowa będę musiał rozbierać? może wysprzeglik jest do wymiany,może się zapowietrza podczas pracy,może tłoczek jest już wychodzony? nie mam zielonego pojęcia o co kaman z tym sprzęgłem.
- Od: 23 lut 2011, 13:01
- Posty: 19
- Skąd: okolice Wawy
- Auto: 626 GD 2.2 12V LX F2 115 KM 90r USA + LPG
a wymieniałeś uszczelniacz na wale , jak wyglądała stara tarcza nie była przypadkiem w oleju ?
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
a wymieniłeś tylko tarcze czy komplet z dociskiem i łożyskiem 
może wysprzęglik nie odbija do końca
Upewnij się czy łapa na pewno się cofa. Proponuję zdemontować wysprzęglik i to sprawdzić. Bo jeśli sprzęgło jest nowe kompletne, to nie widzę możliwości aby nie działało, chyba że coś jest nie tak z układem hydraulicznym.
a może po prostu pedał jest zbyt wysoko. Pod pedałem jest regulacja. Można troszkę popuścić, ale to wtedy gdy łapa jest podparta przez wysprzęglik. Posprawdzaj wszystko dokładnie zanim rozbierzesz znowu skrzynię. Wyjęcie łożyska oporowego wymaga wyjęcia skrzyni.
Po to wymienia się komplet, co by potem nie mieć problemu, a koszt części jest niższy niż robocizna w tym wypadku. Więc jeśli próbowałeś oszczędzać to teraz kombinuj
może wysprzęglik nie odbija do końca
a może po prostu pedał jest zbyt wysoko. Pod pedałem jest regulacja. Można troszkę popuścić, ale to wtedy gdy łapa jest podparta przez wysprzęglik. Posprawdzaj wszystko dokładnie zanim rozbierzesz znowu skrzynię. Wyjęcie łożyska oporowego wymaga wyjęcia skrzyni.
Po to wymienia się komplet, co by potem nie mieć problemu, a koszt części jest niższy niż robocizna w tym wypadku. Więc jeśli próbowałeś oszczędzać to teraz kombinuj
No i Panowie chyba szykuje mi się większy wydatek
U mnie sprzęgło się ślizga na benzynie bo ma większa moc, na gazie na razie dobrze ale to kwestia czasu. Wydaje mi się że regulacja pedału i odp wysprzęglika nic nie da. Po prostu skończyło mi się sprzęgło 
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6