Stukanie przy skręcie – Przeguby zewnętrzne. GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Waluś » 4 kwi 2004, 17:21

WItajcie. Potrzebuje rady
:D
Ostatnio moim uszom dają się słyszeć niepszyjemne dźwięki dochodzące z prawego przedniego koła. A dokładniej sprawa wygląda następująco:

– przy skręcaniu w lewo z okolic koła dochodzą moich uszu
dzwięki "chrobotania" (to jest taki dźwięk jakby tam coś "mieliło"), ale tylko przy skręcie w lewo, i czym gwałtowniejsz, ostrzejszy i szybszy skręt tym głośniej, a najgłośniejsze w momencie ruszania ze skręconą kierownicą na maxa. Dodam, że koło na pewno o nic nie trze. Łożysko było robione jakieś 10 kkm temu i jest to JC z literkami na końcu kodu JC :|
– druga sprawa to przy chamowani słyszę z kolei "trzeszczenie" nie zbyt głośne, ale chyba coraz bardziej narastające, podobnie jak te objawy wyżej. Trzeszczenie to ma taką częstotliwość jak np. bicie na kierownice przy krzywych tarczach. Moje tarcze parę tygodni temu były toczone, ale menda założyła mi poprzednie klocki zamiast nowych, ale okładziny klocków są jeszcze dosyć gróbe i tłumaczył że dla tego nie wymienił. Dodam jeszcze że moja tarcza nie jest przykręcona, co zauważyłem przy wymianie opon, po prosty mechanik nie przykręcił tych dwóch śrób stożkowych tylko z sobie znanych powodów, o czym nie wiedziałem, <jelen> ale nie wiem czy to ma bezpośredni wpływ na te nazwijmy to trzaski.

W miarę możliwości proszę o pomoc szanowne grono czytelników o porady co może być przyczyną moik prawokołowych problemów i co i za ile musze wymienić... <głaszcze>
Pozdrawiam
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Morder » 4 kwi 2004, 17:49

ja stawiam na przegub.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez Nazgulio » 4 kwi 2004, 18:07

Przy skęcaniu jadąc czy stojąć ???
Jak jadąc to tak jak Morda powiedział pewnie przegub, jeżeli stojąc to może łożysko pod aortyzatorem.
prywatnie proszę mi mówić "pan gruby"
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 00:01
Posty: 38

Postprzez Waluś » 4 kwi 2004, 18:12

Pewnie że jadąc, jak bym stał to raczej nie wiele bym słyszał :D
Załamujecie mnie.... ide zobaczyć cene... :(
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez kaktus » 4 kwi 2004, 18:14

Ja również stawiam na przegub
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2004, 22:12
Posty: 33
Skąd: Łódż
Auto: 323f

Postprzez Darek_B » 4 kwi 2004, 18:21

Ehhh... mam to samo :(
Przegub na 100%, 50 zeta na szrocie, w sklepie około 170-200.
Pozdrawiam – D@rek
Sunrise Red Madzia 323 1,5 BF `86
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2004, 08:21
Posty: 35
Skąd: Mazury
Auto: Mazda 323 `86

Postprzez Waluś » 4 kwi 2004, 18:30

Dobra ,teraz moje pytanie laika. W sklepie zauważyłem dwie opcje : Przegub zewnętrzny i przegub wewnętrzny no i manszety do nich. Rozumiem że manszety to jakieś gumowe osłony (jak w mojej branży – uszczelki do teleskopów kanalizacyjnych hahaha), a przegub to który ?? bo rużnica w cenie jest niebagatelna :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 4 kwi 2004, 18:33

Myślę że wszyscy dobrze mowią że to przegub a co do trzaskow czasami takie dzwięki wydaje zacisk który jest zapieczony na prowadnicach ( klocki zostały które może są wycięte ) ale mechanik oczyścił prowadnice i piastę pod tarczą ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 4 kwi 2004, 18:36

W sklepie zauważyłem dwie opcje : Przegub zewnętrzny i przegub wewnętrzny
klekocze zewnętrzny czyli przy kole ( G13005 japoński -250 zł )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez kaktus » 4 kwi 2004, 18:41

Prawie zawsze zewnętrzny,wewnętrzny mniej pracuje przy skręcie koła więc sie rzadko psuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2004, 22:12
Posty: 33
Skąd: Łódż
Auto: 323f

Postprzez Waluś » 4 kwi 2004, 18:57

ale mechanik oczyścił prowadnice i piastę pod tarczą ?

Nie mam pojęcia, nie stałem nad nim i nie widziałem, a sam sie nie chwalił, ale pamietam że jak mieniałem klocki to zawsze czyścił zaciski. Tarcza obraca się swobodnie.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Waluś » 4 kwi 2004, 19:02

W sklepie Eterna zauważyłem dwie opcje G13005: GLO za 213 i NKN za 365. Jaka jest między nimi różnica ??, oprócz ceny rzecz jasna <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Morder » 4 kwi 2004, 19:14

GLO powinien wytrzymać długo, no chyba, że jesteś katatorem. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez Jaksa » 4 kwi 2004, 19:22

Jeszcze HDK 260
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez JACU626 » 4 kwi 2004, 21:19

Waluś ładuj najtańszy z JC, koszt niewielki a zrobiłem kiedyś tak ze jak kupiłem mazdę to mi obydwa klekotały jeden poszedl za 340 zł drugi za 160 i oba przejechały 200 tkm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Smirnoff » 4 kwi 2004, 21:47

Taa, powiem Wam, że zachęcony wypowiedzią Nightcommera, wspominającego keidys o przegubach, sam kupiłem do swojej 2.5 przegub z JC – 170PLN (z wieńcem ABS). Jeszcze go nie zamontowałem, ale mam nadzieje, ze da rade, bo ostatecznie nie katuję mazdy, zwłaszcza na skręconych kołach. Tobie radze zrobić to samo – kup JC i sie luzuj. Z tego, co widze, to teraz JC dodaje gratis manszete z nawet niezłej gumy i smar oraz opaski. Jak kiedyś kupowałem do słuzbowej, to był golutki, w samym kartonie only i bez żadnych "dodatków". Może poprawili politykę jakości ?? :D Oby, czego sobie i Tobie oraz wszystkim innym w potrzebie życzę.
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez panstasio » 4 kwi 2004, 22:10

Dodam jeszcze że moja tarcza nie jest przykręcona, co zauważyłem przy wymianie opon, po prosty mechanik nie przykręcił tych dwóch śrób stożkowych

to je sie jakos przykreca czy tylko sie naklada na sruby i dociska kolem??
kurna jak wymienialem klocuszki to tarcze mialem luzno na kolach................zaczynam sie martwic
walus u mnie to samo sie dzieje trza bedzie przeguba wymieniac
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez Waluś » 5 kwi 2004, 10:55

Tarcza jest dociśnięta kołem, ale przykręca się ją dwiema śróbami stożkowymi, poto, żeby nie latała, u mnie tych śrób nie ma i dociskam ją kołem
A co do przegubu to kupie tak jak mówicie JC
Dzienks
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez panstasio » 5 kwi 2004, 12:17

hmmmmmm czyli brak tych srub u mnie moze byc przczyna drgania samochodu i kierownicy??
po wymianie klockow nagle mi sie zrobilo a przejechalem juz 1000 km wiec chyba klocek by sie dopasowal do tarczy jakbym mial krzywa...........
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez spec » 5 kwi 2004, 13:35

Siemka raczej jak p[iszą chłopaki przegób, zakładaj ppierwszy lepszy, poprzedni wł mojej założył jc i ma już 60tkm i nic
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 16:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6