Różnice w przełożeniach skrzyni biegów – GD/GC
Witam
Chcialbym wymienic skrzynie w Mazdzie 626 2.0D Comprex z 97r.
Wie ktos moze czy kazda skrzynia z tego modelu (92-97) bedzie pasowala? Albo czy moge kupic skrzynie z silnika benzynowego? Czy tylko z tego modelu i rocznika co mam?
Chcialbym wymienic skrzynie w Mazdzie 626 2.0D Comprex z 97r.
Wie ktos moze czy kazda skrzynia z tego modelu (92-97) bedzie pasowala? Albo czy moge kupic skrzynie z silnika benzynowego? Czy tylko z tego modelu i rocznika co mam?
- Od: 16 lis 2008, 11:48
- Posty: 12
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 626 2.0D Comprex '97
diesle mają zwykle zupełnie inne przełożenia
co znaczy ze musi byc z diesla?
a z kazdego innego comprexa bedzie pasowac czy sa jakies roznice?
Pytam bo kiedys w starym fiacie uno byl problem z dobraniem skrzyni i w ostatecznosci sie okazalo ze zamontowali mi 4 biegowa skrzynie a wczesniej byla 5 biegowa
a z kazdego innego comprexa bedzie pasowac czy sa jakies roznice?
Pytam bo kiedys w starym fiacie uno byl problem z dobraniem skrzyni i w ostatecznosci sie okazalo ze zamontowali mi 4 biegowa skrzynie a wczesniej byla 5 biegowa
- Od: 16 lis 2008, 11:48
- Posty: 12
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 626 2.0D Comprex '97
Niestety, wyskakiwanie IV i V biegu okazało się usterką skrzynki. Czy do tego modelu podejdzie tylko i wyłącznie skrzynia z tego modelu? Czy np. będzie pasowała z silnika 2 litrowego? Wszędzie gdzie się rozglądam, cięzko jest o skrzynkę do 2,2. Łatwiej o skrzynkę z 2 lit. lub z 16 V.
Jestem w kropce.
Jestem w kropce.
------------
jarpod 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
jarpod 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
- Od: 21 sty 2010, 23:31
- Posty: 18
- Auto: 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
max napisał(a):forda probe GL
tylko żeby była z GL bo GT ma inne sprzęgło
Musze się zapytać praktyków – Mazda 626 2,2 12V 1991 kombi 5-bieg. Po VIN-ie – silnik F2 de facto wyprodukowana w 1990. VIN – JMZGV12H201210495. I rzeczywiście skrzynki z modeli 2,0 tu nie wsadzę?? Jaka jest różnica?
Jestem w dużej potrzebie, bo deficyt skrzynek do 2,2. Fordy Probe też przetrzebione:) Na 100% padnięty pierścień zazębiający IV i V biegu.....
Jestem w dużej potrzebie, bo deficyt skrzynek do 2,2. Fordy Probe też przetrzebione:) Na 100% padnięty pierścień zazębiający IV i V biegu.....
------------
jarpod 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
jarpod 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
- Od: 21 sty 2010, 23:31
- Posty: 18
- Auto: 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
A nie prościej i lepiej zadzwonić do jakiegoś aso i dowiedzieć się ocenę w/w pierścienia?
Sam miałem problem z synchronizatorem 2 biegu. Jeden telefon i mam nówkę sztukę
Teraz czeka, aż będę miał chwilę żeby go założyć. Nie będę pisał o cenie jaką za niego dałem bo to inna historia
Wiem jedno, swoją skrzynię znam i działa bez zarzutu – biegi wrzuca się jednym palcem. Może i kupił bym gdzieś jakąś i założył, ale... właśnie to "ale". Jakiej jakości skrzynię założysz tak naprawdę okaże się dopiero przy pierwszej jeździe. Później zwalać wszystko i kombinować od nowa – wg mnie bez sensu.
Może pierścień + robocizna będzie jednak tańsza od używanej skrzyni?
Pozdrawiam
Sam miałem problem z synchronizatorem 2 biegu. Jeden telefon i mam nówkę sztukę
Może pierścień + robocizna będzie jednak tańsza od używanej skrzyni?
Pozdrawiam

Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Niby i racja, biję się z takimi samymi myślami. W jednym z warsztatów w którym zajmują się skrzynkami zaśpiewano 600 zeta ( i to po dostarczeniu wyciągniętej skrzyni! – nie wiem – może to cena normal....) i zrobiono mi wykład na temat odmienności wymiarów pierścieni w japońcach....Ok, ale tu jest mądry pomysł – ASO i cena pierścienia....o ile można zdobyć:).
------------
jarpod 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
jarpod 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
- Od: 21 sty 2010, 23:31
- Posty: 18
- Auto: 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
jarpod napisał(a): i zrobiono mi wykład na temat odmienności wymiarów pierścieni w japońcach....
I już w tym momencie bym podziękował... Ciekawe skąd mają taką obszerną wiedzę na temat japońskich skrzyń – Nie chcę się robić i tyle...
Z tego co pamiętam to w GV (2.2) były montowane dwa rodzaje skrzyń i to identyfikowane po numerze VIN
Na PW podeślę Ci dane gdzie się zaopatruje. Po VIN ściągną Ci wszystko co będziesz chciał. Zadzwoń – być może nie taki diabeł straszny jak go malują
Pozdrawiam

Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
skrzynie były dwóch typów G i H
i głównie różniły się mechanizmem zmiany biegów wewnątrz skrzyni
z tego co się orientuję to pasują zamiennie
tylko 2.2 turbo różniło się od pozostałych
i głównie różniły się mechanizmem zmiany biegów wewnątrz skrzyni
z tego co się orientuję to pasują zamiennie
tylko 2.2 turbo różniło się od pozostałych
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
wg mojej wiedzy tak
zresztą jedna z moich mazd ma silnik F2 2.2 założony do osprzętu F8 1.8 a druga silnik FE DOHC i skrzynię od FE
kosmetyczne różnice są
skrzynia do DOHC powinna mieć otwory do odkręcania miski olejowej silnika
a skrzynia od F8 ma zaślepkę zamiast czujnika "Neutral"
a jednak doczytałem się na forum mx6.com że właśnie skrzynia H to jest ta od turbo
a wszystkie pozostałem to są różne wersje skrzyni G i te na pewno pasują zamiennie
za to skrzynia H różni się wałkiem sprzęgłowym i gniazdami półosi w dyferencjale
do skrzyni H jest inna tarcza sprzęgła i inne przegub wewnętrzny lewej półosi i wałek prawej
reszta pasuje
czy da się złożyć półosie z przegubami wewnętrznymi od skrzyni H i resztą skrzyni G tego nie wiem
zresztą jedna z moich mazd ma silnik F2 2.2 założony do osprzętu F8 1.8 a druga silnik FE DOHC i skrzynię od FE
kosmetyczne różnice są
skrzynia do DOHC powinna mieć otwory do odkręcania miski olejowej silnika
a skrzynia od F8 ma zaślepkę zamiast czujnika "Neutral"
a jednak doczytałem się na forum mx6.com że właśnie skrzynia H to jest ta od turbo
a wszystkie pozostałem to są różne wersje skrzyni G i te na pewno pasują zamiennie
za to skrzynia H różni się wałkiem sprzęgłowym i gniazdami półosi w dyferencjale
do skrzyni H jest inna tarcza sprzęgła i inne przegub wewnętrzny lewej półosi i wałek prawej
reszta pasuje
czy da się złożyć półosie z przegubami wewnętrznymi od skrzyni H i resztą skrzyni G tego nie wiem
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Oprócz turbo wszystkie benzyny mają taką samą skrzynię
w DOHC jest tylko taka różnica że w obudowie sprzęgła są dwa otwory
umożliwiające dostęp do dwóch śrub aluminiowej miski olejowej silnika DOHC
bez tych otworów nie zdejmiemy miski na samochodzie ale w każdej chwili można je wywiercić na samochodzie
najlepiej jest kupić skrzynię od 1.8 lub 2.0 8V bo będzie najmniej zjechany mechanizm różnicowy
z racji małej mocy silnika
w DOHC jest tylko taka różnica że w obudowie sprzęgła są dwa otwory
umożliwiające dostęp do dwóch śrub aluminiowej miski olejowej silnika DOHC
bez tych otworów nie zdejmiemy miski na samochodzie ale w każdej chwili można je wywiercić na samochodzie
najlepiej jest kupić skrzynię od 1.8 lub 2.0 8V bo będzie najmniej zjechany mechanizm różnicowy
z racji małej mocy silnika
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Juz pewnie nieaktualne ale smiem twierdzic ze DOHC ma inną skrzynie. Kiedys zarżnąłem taka i wsadziłem od 2.0 8V i miała inne przełożenia (przynajmniej tak mi sie wydawało)
pzdr
pzdr
Witam koledzy Jak Mogę to się podepnę co sądzicie o wymianie skrzyni biegów z dohc 148 (teraz mam taką) na 2,0 8v (taka mi została)
Pytanie mam takie ponieważ po swapie zauważyłem różnicę w wysokosci obrotów
Pytanie mam takie ponieważ po swapie zauważyłem różnicę w wysokosci obrotów
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
Panowie mam problem, na 99% rozleciał mi się dyferencjał w skrzyni. na przegubach nie ma luzu a strasznie przeskakuje i chrobocze. pewnie będe musiał zmienić skrzynie, bo chyba innej opcji nie ma? ale pytanie moje jest takie, jaką skrzynie moge wrzucić? czy pasuje od diesla? albo do czegoś innego? na mojej jest jakieś oznaczenie: 1FDTT22L4N. wiem że coś tam na forum było o skrzyni od 2.0 ale chciałbym wiedzieć jeszcze raz na 100% dla pewności. pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź 
- Od: 16 sty 2012, 19:08
- Posty: 11
- Skąd: Skawina
- Auto: Mazda 626 coupe 2.2 Turbo
A POWIEDZ GDZIE JEST TO OZNACZENIE AKURAT WYMIENIAM SPRZĘGŁO I IDE ZARAZ WRZUCIĆ SKRZYNIE NA MIEJSCE TO POWIEM CI JAKIE MAM OZNACZENIE W GD DOHC
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
Macius180 napisał(a):Panowie mam problem, na 99% rozleciał mi się dyferencjał w skrzyni. na przegubach nie ma luzu a strasznie przeskakuje i chrobocze. pewnie będe musiał zmienić skrzynie, bo chyba innej opcji nie ma? ale pytanie moje jest takie, jaką skrzynie moge wrzucić? czy pasuje od diesla? albo do czegoś innego? na mojej jest jakieś oznaczenie: 1FDTT22L4N. wiem że coś tam na forum było o skrzyni od 2.0 ale chciałbym wiedzieć jeszcze raz na 100% dla pewności. pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź
Kolego nie powiem ci na 100% ale skrzynie z silnika 2.2 turbo sa inne niż z mazd. Widziałem 2 rozebrane obok siebie od 2.2 i 2.2T i na oko sie różniły. Szukaj od probka.
Pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6