Różnice w przełożeniach skrzyni biegów – GD/GC

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez majchi » 19 kwi 2009, 16:59

Witam
Chcialbym wymienic skrzynie w Mazdzie 626 2.0D Comprex z 97r.
Wie ktos moze czy kazda skrzynia z tego modelu (92-97) bedzie pasowala? Albo czy moge kupic skrzynie z silnika benzynowego? Czy tylko z tego modelu i rocznika co mam?
Początkujący
 
Od: 16 lis 2008, 11:48
Posty: 12
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex '97

Postprzez Waluś » 19 kwi 2009, 21:53

diesle mają zwykle zupełnie inne przełożenia
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez majchi » 19 kwi 2009, 22:23

co znaczy ze musi byc z diesla?
a z kazdego innego comprexa bedzie pasowac czy sa jakies roznice?
Pytam bo kiedys w starym fiacie uno byl problem z dobraniem skrzyni i w ostatecznosci sie okazalo ze zamontowali mi 4 biegowa skrzynie a wczesniej byla 5 biegowa
Początkujący
 
Od: 16 lis 2008, 11:48
Posty: 12
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex '97

Postprzez jarpod » 3 wrz 2010, 20:30

Niestety, wyskakiwanie IV i V biegu okazało się usterką skrzynki. Czy do tego modelu podejdzie tylko i wyłącznie skrzynia z tego modelu? Czy np. będzie pasowała z silnika 2 litrowego? Wszędzie gdzie się rozglądam, cięzko jest o skrzynkę do 2,2. Łatwiej o skrzynkę z 2 lit. lub z 16 V.
Jestem w kropce.
------------
jarpod 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
Początkujący
 
Od: 21 sty 2010, 23:31
Posty: 18
Auto: 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi

Postprzez Waluś » 4 wrz 2010, 19:27

max napisał(a):forda probe GL

tylko żeby była z GL bo GT ma inne sprzęgło :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez jarpod » 4 wrz 2010, 19:44

Heh. Po czym rozróżnić probe GL od GT? I jeszcze jedno: rozumiem że skrzynka tylko od TEGO modelu madzi, albo TYLKO od tego modelu probe? Inne nie wchodzą w grę?
------------
jarpod 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
Początkujący
 
Od: 21 sty 2010, 23:31
Posty: 18
Auto: 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi

Postprzez jarpod » 10 wrz 2010, 12:08

Musze się zapytać praktyków – Mazda 626 2,2 12V 1991 kombi 5-bieg. Po VIN-ie – silnik F2 de facto wyprodukowana w 1990. VIN – JMZGV12H201210495. I rzeczywiście skrzynki z modeli 2,0 tu nie wsadzę?? Jaka jest różnica?
Jestem w dużej potrzebie, bo deficyt skrzynek do 2,2. Fordy Probe też przetrzebione:) Na 100% padnięty pierścień zazębiający IV i V biegu.....
------------
jarpod 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
Początkujący
 
Od: 21 sty 2010, 23:31
Posty: 18
Auto: 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi

Postprzez markmas » 11 wrz 2010, 01:42

A nie prościej i lepiej zadzwonić do jakiegoś aso i dowiedzieć się ocenę w/w pierścienia?
Sam miałem problem z synchronizatorem 2 biegu. Jeden telefon i mam nówkę sztukę :) Teraz czeka, aż będę miał chwilę żeby go założyć. Nie będę pisał o cenie jaką za niego dałem bo to inna historia :P Wiem jedno, swoją skrzynię znam i działa bez zarzutu – biegi wrzuca się jednym palcem. Może i kupił bym gdzieś jakąś i założył, ale... właśnie to "ale". Jakiej jakości skrzynię założysz tak naprawdę okaże się dopiero przy pierwszej jeździe. Później zwalać wszystko i kombinować od nowa – wg mnie bez sensu.
Może pierścień + robocizna będzie jednak tańsza od używanej skrzyni?

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez jarpod » 11 wrz 2010, 02:08

Niby i racja, biję się z takimi samymi myślami. W jednym z warsztatów w którym zajmują się skrzynkami zaśpiewano 600 zeta ( i to po dostarczeniu wyciągniętej skrzyni! – nie wiem – może to cena normal....) i zrobiono mi wykład na temat odmienności wymiarów pierścieni w japońcach....Ok, ale tu jest mądry pomysł – ASO i cena pierścienia....o ile można zdobyć:).
------------
jarpod 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
Początkujący
 
Od: 21 sty 2010, 23:31
Posty: 18
Auto: 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi

Postprzez markmas » 11 wrz 2010, 10:31

jarpod napisał(a): i zrobiono mi wykład na temat odmienności wymiarów pierścieni w japońcach....


I już w tym momencie bym podziękował... Ciekawe skąd mają taką obszerną wiedzę na temat japońskich skrzyń – Nie chcę się robić i tyle...
Z tego co pamiętam to w GV (2.2) były montowane dwa rodzaje skrzyń i to identyfikowane po numerze VIN :)
Na PW podeślę Ci dane gdzie się zaopatruje. Po VIN ściągną Ci wszystko co będziesz chciał. Zadzwoń – być może nie taki diabeł straszny jak go malują :)

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez adam626 » 12 wrz 2010, 11:19

skrzynie były dwóch typów G i H
i głównie różniły się mechanizmem zmiany biegów wewnątrz skrzyni
z tego co się orientuję to pasują zamiennie
tylko 2.2 turbo różniło się od pozostałych
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez jarpod » 12 wrz 2010, 11:45

Czy dobrze zrozumiałem? Skrzynie od 2,0 i 2,2 pasują zamiennie (różnica wewnątrz skrzyni w G i H), jedynie turbo nie pasuje, tak?
------------
jarpod 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
Początkujący
 
Od: 21 sty 2010, 23:31
Posty: 18
Auto: 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi

Postprzez adam626 » 13 wrz 2010, 08:45

wg mojej wiedzy tak
zresztą jedna z moich mazd ma silnik F2 2.2 założony do osprzętu F8 1.8 a druga silnik FE DOHC i skrzynię od FE
kosmetyczne różnice są
skrzynia do DOHC powinna mieć otwory do odkręcania miski olejowej silnika
a skrzynia od F8 ma zaślepkę zamiast czujnika "Neutral"


a jednak doczytałem się na forum mx6.com że właśnie skrzynia H to jest ta od turbo
a wszystkie pozostałem to są różne wersje skrzyni G i te na pewno pasują zamiennie
za to skrzynia H różni się wałkiem sprzęgłowym i gniazdami półosi w dyferencjale
do skrzyni H jest inna tarcza sprzęgła i inne przegub wewnętrzny lewej półosi i wałek prawej
reszta pasuje
czy da się złożyć półosie z przegubami wewnętrznymi od skrzyni H i resztą skrzyni G tego nie wiem
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez vip1012 » 21 lut 2011, 19:38

Witam, mam pytanie czy do silnika 2.2 będzie pasowała skrzynia od 2.0 8V/12V?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 19:02
Posty: 18
Skąd: Chełm (Lubelskie)
Auto: 626 GE 1.8

Postprzez adam626 » 2 mar 2011, 10:55

Oprócz turbo wszystkie benzyny mają taką samą skrzynię
w DOHC jest tylko taka różnica że w obudowie sprzęgła są dwa otwory
umożliwiające dostęp do dwóch śrub aluminiowej miski olejowej silnika DOHC
bez tych otworów nie zdejmiemy miski na samochodzie ale w każdej chwili można je wywiercić na samochodzie
najlepiej jest kupić skrzynię od 1.8 lub 2.0 8V bo będzie najmniej zjechany mechanizm różnicowy
z racji małej mocy silnika
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Pierzaktar » 16 lip 2011, 22:11

Juz pewnie nieaktualne ale smiem twierdzic ze DOHC ma inną skrzynie. Kiedys zarżnąłem taka i wsadziłem od 2.0 8V i miała inne przełożenia (przynajmniej tak mi sie wydawało)

pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez Pudzian84 » 8 sie 2011, 21:32

Witam koledzy Jak Mogę to się podepnę co sądzicie o wymianie skrzyni biegów z dohc 148 (teraz mam taką) na 2,0 8v (taka mi została)
Pytanie mam takie ponieważ po swapie zauważyłem różnicę w wysokosci obrotów :)
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Macius180 » 25 lut 2012, 13:55

Panowie mam problem, na 99% rozleciał mi się dyferencjał w skrzyni. na przegubach nie ma luzu a strasznie przeskakuje i chrobocze. pewnie będe musiał zmienić skrzynie, bo chyba innej opcji nie ma? ale pytanie moje jest takie, jaką skrzynie moge wrzucić? czy pasuje od diesla? albo do czegoś innego? na mojej jest jakieś oznaczenie: 1FDTT22L4N. wiem że coś tam na forum było o skrzyni od 2.0 ale chciałbym wiedzieć jeszcze raz na 100% dla pewności. pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź :)
Początkujący
 
Od: 16 sty 2012, 19:08
Posty: 11
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 626 coupe 2.2 Turbo

Postprzez Pudzian84 » 25 lut 2012, 21:14

A POWIEDZ GDZIE JEST TO OZNACZENIE AKURAT WYMIENIAM SPRZĘGŁO I IDE ZARAZ WRZUCIĆ SKRZYNIE NA MIEJSCE TO POWIEM CI JAKIE MAM OZNACZENIE W GD DOHC
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Pierzaktar » 26 lut 2012, 10:14

Macius180 napisał(a):Panowie mam problem, na 99% rozleciał mi się dyferencjał w skrzyni. na przegubach nie ma luzu a strasznie przeskakuje i chrobocze. pewnie będe musiał zmienić skrzynie, bo chyba innej opcji nie ma? ale pytanie moje jest takie, jaką skrzynie moge wrzucić? czy pasuje od diesla? albo do czegoś innego? na mojej jest jakieś oznaczenie: 1FDTT22L4N. wiem że coś tam na forum było o skrzyni od 2.0 ale chciałbym wiedzieć jeszcze raz na 100% dla pewności. pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź :)


Kolego nie powiem ci na 100% ale skrzynie z silnika 2.2 turbo sa inne niż z mazd. Widziałem 2 rozebrane obok siebie od 2.2 i 2.2T i na oko sie różniły. Szukaj od probka.
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6