Auto wpada w drgania i bicie kierownicy przy hamowaniu – krzywe tarcze hamulcowe

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez glock » 26 sie 2008, 09:02

Powodzenia :)
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez tomaj82 » 28 sie 2008, 19:27

ja miałem planowane [jakie?] tarcze i jak reka odjoł....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:29
Posty: 44
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 Sport Kombi 2.0 Diesel

Postprzez m 626 » 31 sie 2008, 21:15

Miałem podobny przypadek. Już nowe tarcze miały iść do reklamacji, ale okazało się, że podczas wymiany między tarczę a piastę dostał się jakiś śmieć (kawałek rdzy) – pisał wyżej o tym kol. Waldi.
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2006, 21:56
Posty: 24
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 1,8 66kW HB '96

Postprzez modzik » 4 wrz 2008, 14:41

Jarzmo wymienione i jak ręką odjął <peace>
Mechanik pukał się w głowę, kiedy kazałem mu to jarzmo wymienić – twierdził, że to nic nie da. A jednak!
Serdeczne podziękowania dla wszystkich za pomoc, a dla kolegi Glock'a zimne <piwo> , bo w życiu bym nie doszedł do przyczyny.
ps.
Żeby nie zakładać nowego wątku, to zapytam, co może byc przyczyną "lekkiego puknięcia" po prawej stronie, przy maksymalnym skręcie kierownicy w prawo na postoju? (sworznie wymienione, tulejki wahaczy też).
Czy w mocowaniu McPersona jest łożysko i to ono mogło się zatrzeć? (tak podejrzewa mechanik). Czy też może gdzieś przeskakują zwoje spręzyny, czy jeszcze coś innego?
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 13:36
Posty: 73
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Postprzez glock » 5 wrz 2008, 09:36

Cieszę się,że mogłem Koledze pomóc :D Bardzo prawdopodobne,że to łożysko na mcpersonie,gdyby to była pęknięta sprezyna to dodatkowo pukałaby na nierównościach.
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez maryjo » 26 paź 2008, 11:30

Śledzę ostatnio wszystkie wątki na temat tarcz i bicia podczas hamowania. Zastanawia mnie jak to się ma do tylnych tarcz. Jutro będę zaglądał do tylnego zacisku bo mi nie łapie, nie wykluczam możliwości takiej że wszystko zagra jak założę nowe tarcze i kocki. Zawsze uważałem że zwłaszcza w japońcach warto mieć oryginalne i najlepsze części ( w wolnossącym dislu BG/PN '92 lałem V-pover :) ). Tylko teraz się wydatków nazbierało i muszę oszczędzać niestety. Znalazłem na Allegro coś takiego:
http://www.allegro.pl/item451175215_tar ... dos_6.html
Co myślicie ? Nie zakładam że mi to wytrzyma 500 kkm, ale jakbym zrobił 50 (u mnie to 2 lata jazdy) to by było git.
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez Hugo » 26 paź 2008, 12:23

Części NIPPARTS podobno sprzedają w ASO Mazdy. Ja bym brał z miejsca, chociaż podobnie jak Ty myślę: do japońca tylko najdroższe części.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hazu » 26 paź 2008, 12:41

Tarcze na tył proponuję JC – gdyż i tak się nie przegrzja nie pokrzywią itp
a kosztują ok 30zł szt ale klocki to już jakies lepsze ATE, TRW (lucas), Ferrodo

Ja po tym jak naciołem się na tarcze brembo (produkt z polski) teraz założyłem
Tarcze TRW (lucas) przód tył i klocki ATE przód tył.
Na razie jest ok.
Polecam www.carspeed.pl ja tam kupuję cżęsci, bez kosztów przesyłki :P

Hugo napisał(a):tylko najdroższe części.

nie zawsze najdroższe = najlepsze :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez maryjo » 27 paź 2008, 17:06

no i obyło się bez wydawania pieniędzy, bo zacisk był zapieczony i dałem mechanikowi 40 zł i mam w końcu ręczny :P
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez maryjo » 28 paź 2008, 21:35

Dodam jeszcze że odczułem znaczna poprawę jeśli chodzi o sławetne bicie podczas hamowania. Zrobiłem jakieś 100 kilometrów po naprawie tylnego zacisku. Czy to przy mniejszych, czy większych prędkościach odczuwam jedynie bicie (właściwie lekkie pulsowanie) na pedale. Wcześniej drżała kierownica, teraz już nie drży. Moje spostrzeżenie dla wszystkich którzy uskarżają się na wibracje (te przy dodawaniu gazu też ustały) – zerknijcie do tylnych zacisków, może coś blokuje. Jeżeli cała siła hamowania idzie na 3 zamiast 4 koła, to każde lekkie zwichrowanie tarczy przedniej daje o sobie znać ze wzmożoną siłą. Jeśli układ działa prawidłowo można liczyć na przyjemne i niestresujące jak to u mnie od wczoraj hamowanie.

p.s.
Przyjemność z działającego po 4 miesiącach ręcznego jest taka wielka :) mała rzecz a cieszy
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez Hazu » 28 paź 2008, 21:49

KOVI napisał(a):polecam tarcze robione w Poznaniu na zamówienie /czy do Mazdy da radę koleś zrobić nie wiem – ale do Corolli dorobił i dał do tego gwarancję na rok lub 2 że nigdy się nie zagrzeją!


bzdury jakieś – w takimrazie z czego są zrobione?

wystarczy dobrze rozpędzic samochód i ostro zachamować i gwaranuje że po dwóch takich tarcze będą czerwone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 14 lis 2008, 16:31

z czego...?-ceramika z okładzin promu kosmicznego <lol> i rozgrzeje się do czerwoności a będzie je można ręką dotknąć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez qlak1 » 25 maja 2009, 21:21

Wczoraj zakupiłem mazde 626 2000r z silnikiem 2 litry benzyna pełne wyposażenie oprócz skóry. Martwi mnie jedna rzecz. Nigdy nie miałem samochodu z abs i kontrola trakcji, jak jade tym samochodem powyżej 100km/h i zaczynam hamować czuć na kierownicy bicie takie pulsacyjne i jest takie wrażenie jak by to były koła. podczas jazdy nawet powyżej 160km/h samochód jedzie jak po torach nic nie puka nie sciaga zawieszenie na dziurach zachowuje sie idealnie. tarcze i z przodu i z tyłu wygladaja bardzo dobrze człowiek który sie na tym zna ogladł klocki hamulcowe tak samo wiec co to moze byc. Tak ma być czy cos jest uszkodzone?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2009, 21:08
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0 benzyna 2000r

Postprzez Beny » 25 maja 2009, 21:29

Mi sie tak stało po wymianie łozyska przedniego kola :| Objawy identyczne
Bicie ujawnia sie po przejechaniu kawałka z predkoscia ok 120,wtedy przy hamowaniu bije lub nie.
Przy mniejszych predkosciach spokoj.
Mechanik wymyslił zeby dokrecic koła ,innej teorii brak.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez qlak1 » 25 maja 2009, 21:32

ale mi bije zawsze powyżej 100km/h takie drgania na kierownicy koła raczej mam dokręcone :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2009, 21:08
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0 benzyna 2000r

Postprzez Beny » 25 maja 2009, 21:33

a wyważone?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez qlak1 » 25 maja 2009, 21:39

czy wyważone nie wiem ale dopuki nie hamuje to jest ok ile bym nie jechał i jezdziłem już nim bardzo szybko
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2009, 21:08
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0 benzyna 2000r

Postprzez kocurek » 25 maja 2009, 22:15

tarcze hamulcowe do wymiany miałem to samo
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez qlak1 » 25 maja 2009, 22:19

no ale tarcze wygladaja naprawde bardzo dobrze sa jeszcze bardzo grube no i mechanik patrzył i mówił ze sa ok. A te Twoje tarcze (kocurek) jak wygladały przed wymina ? były zwichrowane czy starte?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2009, 21:08
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0 benzyna 2000r

Postprzez Bimbak » 25 maja 2009, 22:23

tarcze do wymiany ... to że wyglądają nie znaczy że nie biją :P
Zmień mechanika.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6