Auto wpada w drgania i bicie kierownicy przy hamowaniu – krzywe tarcze hamulcowe
Jarzmo wymienione i jak ręką odjął
Mechanik pukał się w głowę, kiedy kazałem mu to jarzmo wymienić – twierdził, że to nic nie da. A jednak!
Serdeczne podziękowania dla wszystkich za pomoc, a dla kolegi Glock'a zimne
, bo w życiu bym nie doszedł do przyczyny.
ps.
Żeby nie zakładać nowego wątku, to zapytam, co może byc przyczyną "lekkiego puknięcia" po prawej stronie, przy maksymalnym skręcie kierownicy w prawo na postoju? (sworznie wymienione, tulejki wahaczy też).
Czy w mocowaniu McPersona jest łożysko i to ono mogło się zatrzeć? (tak podejrzewa mechanik). Czy też może gdzieś przeskakują zwoje spręzyny, czy jeszcze coś innego?

Mechanik pukał się w głowę, kiedy kazałem mu to jarzmo wymienić – twierdził, że to nic nie da. A jednak!
Serdeczne podziękowania dla wszystkich za pomoc, a dla kolegi Glock'a zimne
ps.
Żeby nie zakładać nowego wątku, to zapytam, co może byc przyczyną "lekkiego puknięcia" po prawej stronie, przy maksymalnym skręcie kierownicy w prawo na postoju? (sworznie wymienione, tulejki wahaczy też).
Czy w mocowaniu McPersona jest łożysko i to ono mogło się zatrzeć? (tak podejrzewa mechanik). Czy też może gdzieś przeskakują zwoje spręzyny, czy jeszcze coś innego?
- Od: 19 maja 2007, 13:36
- Posty: 73
- Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V
Cieszę się,że mogłem Koledze pomóc
Bardzo prawdopodobne,że to łożysko na mcpersonie,gdyby to była pęknięta sprezyna to dodatkowo pukałaby na nierównościach.
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
- Od: 25 sty 2008, 19:12
- Posty: 123
- Skąd: Wołomin
- Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.
Śledzę ostatnio wszystkie wątki na temat tarcz i bicia podczas hamowania. Zastanawia mnie jak to się ma do tylnych tarcz. Jutro będę zaglądał do tylnego zacisku bo mi nie łapie, nie wykluczam możliwości takiej że wszystko zagra jak założę nowe tarcze i kocki. Zawsze uważałem że zwłaszcza w japońcach warto mieć oryginalne i najlepsze części ( w wolnossącym dislu BG/PN '92 lałem V-pover
). Tylko teraz się wydatków nazbierało i muszę oszczędzać niestety. Znalazłem na Allegro coś takiego:
http://www.allegro.pl/item451175215_tar ... dos_6.html
Co myślicie ? Nie zakładam że mi to wytrzyma 500 kkm, ale jakbym zrobił 50 (u mnie to 2 lata jazdy) to by było git.

Co myślicie ? Nie zakładam że mi to wytrzyma 500 kkm, ale jakbym zrobił 50 (u mnie to 2 lata jazdy) to by było git.
zamienię octavię na vana
- Od: 27 kwi 2008, 22:14
- Posty: 187
- Skąd: gdynia
- Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI
Części NIPPARTS podobno sprzedają w ASO Mazdy. Ja bym brał z miejsca, chociaż podobnie jak Ty myślę: do japońca tylko najdroższe części.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Tarcze na tył proponuję JC – gdyż i tak się nie przegrzja nie pokrzywią itp
a kosztują ok 30zł szt ale klocki to już jakies lepsze ATE, TRW (lucas), Ferrodo
Ja po tym jak naciołem się na tarcze brembo (produkt z polski) teraz założyłem
Tarcze TRW (lucas) przód tył i klocki ATE przód tył.
Na razie jest ok.
Polecam www.carspeed.pl ja tam kupuję cżęsci, bez kosztów przesyłki
nie zawsze najdroższe = najlepsze
a kosztują ok 30zł szt ale klocki to już jakies lepsze ATE, TRW (lucas), Ferrodo
Ja po tym jak naciołem się na tarcze brembo (produkt z polski) teraz założyłem
Tarcze TRW (lucas) przód tył i klocki ATE przód tył.
Na razie jest ok.
Polecam www.carspeed.pl ja tam kupuję cżęsci, bez kosztów przesyłki
Hugo napisał(a):tylko najdroższe części.
nie zawsze najdroższe = najlepsze
Dodam jeszcze że odczułem znaczna poprawę jeśli chodzi o sławetne bicie podczas hamowania. Zrobiłem jakieś 100 kilometrów po naprawie tylnego zacisku. Czy to przy mniejszych, czy większych prędkościach odczuwam jedynie bicie (właściwie lekkie pulsowanie) na pedale. Wcześniej drżała kierownica, teraz już nie drży. Moje spostrzeżenie dla wszystkich którzy uskarżają się na wibracje (te przy dodawaniu gazu też ustały) – zerknijcie do tylnych zacisków, może coś blokuje. Jeżeli cała siła hamowania idzie na 3 zamiast 4 koła, to każde lekkie zwichrowanie tarczy przedniej daje o sobie znać ze wzmożoną siłą. Jeśli układ działa prawidłowo można liczyć na przyjemne i niestresujące jak to u mnie od wczoraj hamowanie.
p.s.
Przyjemność z działającego po 4 miesiącach ręcznego jest taka wielka
mała rzecz a cieszy
p.s.
Przyjemność z działającego po 4 miesiącach ręcznego jest taka wielka
zamienię octavię na vana
- Od: 27 kwi 2008, 22:14
- Posty: 187
- Skąd: gdynia
- Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI
KOVI napisał(a):polecam tarcze robione w Poznaniu na zamówienie /czy do Mazdy da radę koleś zrobić nie wiem – ale do Corolli dorobił i dał do tego gwarancję na rok lub 2 że nigdy się nie zagrzeją!
bzdury jakieś – w takimrazie z czego są zrobione?
wystarczy dobrze rozpędzic samochód i ostro zachamować i gwaranuje że po dwóch takich tarcze będą czerwone.
z czego...?-ceramika z okładzin promu kosmicznego
i rozgrzeje się do czerwoności a będzie je można ręką dotknąć 

- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Wczoraj zakupiłem mazde 626 2000r z silnikiem 2 litry benzyna pełne wyposażenie oprócz skóry. Martwi mnie jedna rzecz. Nigdy nie miałem samochodu z abs i kontrola trakcji, jak jade tym samochodem powyżej 100km/h i zaczynam hamować czuć na kierownicy bicie takie pulsacyjne i jest takie wrażenie jak by to były koła. podczas jazdy nawet powyżej 160km/h samochód jedzie jak po torach nic nie puka nie sciaga zawieszenie na dziurach zachowuje sie idealnie. tarcze i z przodu i z tyłu wygladaja bardzo dobrze człowiek który sie na tym zna ogladł klocki hamulcowe tak samo wiec co to moze byc. Tak ma być czy cos jest uszkodzone?
- Od: 25 maja 2009, 21:08
- Posty: 9
- Auto: Mazda 626 2.0 benzyna 2000r
Mi sie tak stało po wymianie łozyska przedniego kola
Objawy identyczne
Bicie ujawnia sie po przejechaniu kawałka z predkoscia ok 120,wtedy przy hamowaniu bije lub nie.
Przy mniejszych predkosciach spokoj.
Mechanik wymyslił zeby dokrecic koła ,innej teorii brak.
Bicie ujawnia sie po przejechaniu kawałka z predkoscia ok 120,wtedy przy hamowaniu bije lub nie.
Przy mniejszych predkosciach spokoj.
Mechanik wymyslił zeby dokrecic koła ,innej teorii brak.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6