Regeneracja siłownika sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Przemo » 25 lut 2005, 22:29

Witam. Ostatnio patrząc pod silnik zauważyłm że zaczyna kapać płyn hamulcowy z siłownikia sprzęgł. W związku z tym mam pytanie czy można go zregenerować poprzez np wymiane oringa na nowy, czy należy go wymienić na nowy. W fachowej lekturze pisze oczywiście, że należy wymienić na nowy, natomiast od mechaników wiem że w innych samochodach tą część się regeneruje, ale nie wiem jak jest w tym konkretnym przypadku.
Mam jeszcze jedno pytanie – czy można kupić gumę do końcówki drążka kierowniczego bo chyba mi pękła, a nie mam konieczności wymiany całej końcówki.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Rolbas » 26 lut 2005, 00:26

mialem ten sam problem z silownikiem i wyminilem tylko uszczelnienie. Uzywajac oryginalnych czesci kosztowalo mni eto jesli pamiec nie myli cos ok 70 PLN a moze ciut wiecej.Pewnie zamienniki grosze kosztuja ale ja nie mialem czasu bo w daleka podroz sie udawalem a samochod musial byc na tip-top
Don't drink and drive!!! Take drugs and fly!
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2004, 22:15
Posty: 26
Skąd: Gdzies na Kaszubach... I nie miasto :)
Auto: 626 2.0 D GD 1991 golas

Postprzez Huano » 26 lut 2005, 00:52

Mi zregenenerowali w serwisie Mazdy na Mazdowskim zestawie naprawczym... Jakieś 10 tys. km temu i wszystko nadal jest OK
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Waluś » 26 lut 2005, 12:21

A ja przez 3 lata jeździłem z kapiącym, co kwartał dolałem jakieś 50 ml płynu i sie nie przejmowałe. Takich rzeczy wolałem nie zaczepiać :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez stonoga » 26 lut 2005, 20:50

Tez mam 626 GD i w pewnym momencie "stracilem" sprzeglo juz myslalem ze to zuzyty docisk lub tarcza ale zlokalizowalem wyciek i zorientowalem sie ze nie ma plynu uff. Kapie mi troche i co 10 tys musze uzupelniac ale na razie nie ruszam tego- pytano czy moze tak puscic ze juz zadne dolewanie nie pomoze???
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Waluś » 26 lut 2005, 21:41

Puścić zawsze może. Jak zaczniesz dolewać ze dwa razy w miesiącu to już chyba nie jest dobrze <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez stonoga » 26 lut 2005, 21:55

Jasne- jak mi przyjdzie tak czesto dolewac to juz sie zmobilizuje i wymienie ten uszczelniacz – na razie jednak mam potrzebniejsze wydatki zwiazane z Madzia
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Przemo » 26 lut 2005, 22:08

Czyli, jeśli mam pilniejsze wydatki to nie muszę aż tak bardzo się tym przejmować, ważne aby sprawdzać stan płynu w zbiorniczku. Byłem dzisiaj w Japan Cars i pytałem o ceny takiego urządzonka, zestaw regeneracyjny kosztuje 20,– natomiast komplety siłownik made in Japan 60 zeta. Pytanie tylko czy taki zamiennik dużo wytrzyma. Jestem nastawiony sceptycznie do podrubek.

Mam jeszcze pytanie. Czy nie wiecie do czego służy taki przełącznik nad dzwignią otwierającą maskę?
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Huano » 26 lut 2005, 22:20

Ten przełącznik to po prostu ręczne włączanie ssania – został z modeli w których takowa rzecz była – po co robic nową deske dla nowszysch silników :). Można poszukać zaślepki lub użyć w sobie tylko wiadomym, niecnym celu ;)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Waluś » 26 lut 2005, 22:25

Huano napisał(a):Ten przełącznik to po prostu ręczne włączanie ssania – został z modeli w których takowa rzecz była – po co robic nową deske dla nowszysch silników . Można poszukać zaślepki lub użyć w sobie tylko wiadomym, niecnym celu

hehe, włąśnie, ale u mnie nie ma :| na desce nie ma wnęki po ssaniu, które miałem w poprzedniej hehe ciekawe.....
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 26 lut 2005, 23:10

Waluś napisał(a):hehe, włąśnie, ale u mnie nie ma ysz na desce nie ma wnęki po ssaniu, które miałem w poprzedniej hehe ciekawe..



No w końcu Twoja to amerykanka :) A u nich ma być tylko co byc powinno i najlepiej jeszcze podpisane :D
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Radek_626_2.0D » 26 lut 2005, 23:43

jesli przy temacie sprzegla jaki plyn powinno sie stosowac DOT-4 czy DA-1
Początkujący
 
Od: 27 gru 2004, 19:49
Posty: 5
Skąd: Warmia
Auto: GD 2.0D91r a teraz 1.7TD 97r

Postprzez Adam626GD » 27 lut 2005, 04:01

Mi tez troche kapie. Przez okolo 70kkm dolałem cały baniaczek płynu – chyba ze 200ml.
A zaczelo kapać, bo wyregulowałem luz na pedale sprzegła i okazało sie ze za mały i ze cały czas układ byl pod cisnieniem. Wiec z powrotem powiekszyłem luz. I jakos juz mi dawno nic nei wyciekło:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Waluś » 27 lut 2005, 12:02

Huano napisał(a):A u nich ma być tylko co byc powinno i najlepiej jeszcze podpisane

O to fakt. <lol> poza opisanymi kontrolkami, jest instrukcja obsłgi turbo, zapinania pasów i pare innych śmiesznych rzeczy hahaha

jesli przy temacie sprzegla jaki plyn powinno sie stosowac DOT-4 czy DA-1

U mnie na korku napisane jest DOT – 3, ale to chyba minimum, więc dot – 4 pewnie nie zaszkodzi
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6