Wymiana szpilek w piastach przednich kół na dłuższe

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez milan2006 » 15 cze 2010, 17:55

Jestem na etapie zakładania dystansów. Potrzebuję wymienić szpilki na troche dłuższe. Moje pytanie jest takie, czy jak odkręcę tą śrubę trzymającą piastę, to czy wyjdzie ona (piasta) bez problemu? Uda się zrobić całą operację bez wymiany łożysk? Szpilki rozumiem, że normalnie wybijam, albo wyciskam na prasie?
Z góry dzięki za odp:
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez DamianMX6 » 15 cze 2010, 20:34

milan2006 napisał(a):czy jak odkręcę tą śrubę trzymającą piastę, to czy wyjdzie ona (piasta) bez problemu? Uda się zrobić całą operację bez wymiany łożysk?


W jakim samochodzie? Jeśli w GE to niestety, musisz mieć ściągacz, ewentualnie oczywiście można zdemontować zwrotnicę i na imadle to wybić na siłę młotem, weź pod uwagę, że przy wyciąganiu piasty szlag trafi łożysko, więc trzeba niestety go wymienić przy wprasowywaniu piasty z powrotem w zwrotnicę.


milan2006 napisał(a):Szpilki rozumiem, że normalnie wybijam, albo wyciskam na prasie?

Wybijesz młotkiem <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez milan2006 » 15 cze 2010, 21:05

thx za odpowiedź. Kurde trochę szkoda łożyska kupować:/
trochę poszukałem na ten temat i znalazłem 2 tematy: viewtopic.php?f=127&t=63950&p=1633788&hilit=wymiana+szpilek#p1633788
i taki, Jaksa tak to opisał jakby nie był to problem:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=125&t=27882&p=398964&hilit=wymiana+szpilek+626#p398964
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły jak to zrobić bez kupowania łożysk?
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez DamianMX6 » 15 cze 2010, 22:06

Napisz w jakim aucie w końcu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez milan2006 » 15 cze 2010, 22:07

aaa, no w 626 ge, w tym dziale jest wątek przecież :)
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez DamianMX6 » 16 cze 2010, 00:36

Moim zdaniem z przodu da się wymienić szpilki bez zdejmowania piasty.
Na dniach będę to robił, zarówno z tyłu jak i z przodu więc jak skończę i będzie bez komplikacji dam znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez milan2006 » 16 cze 2010, 09:10

wielkie dzięki, jakbyś zrobił jakieś fotki, którędy je wyjmujesz byłoby lux. Nie bardzo uśmiecha mi się kupować łożyska. A wszystko po to żeby założyć hantle od M6, nie weszły mi w r16!!! zestaw od polifta jakby co.
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez DamianMX6 » 16 cze 2010, 09:30

milan2006 napisał(a):wielkie dzięki, jakbyś zrobił jakieś fotki, którędy je wyjmujesz byłoby lux. Nie bardzo uśmiecha mi się kupować łożyska. A wszystko po to żeby założyć hantle od M6, nie weszły mi w r16!!! zestaw od polifta jakby co.



Taki właśnie mam plan, aby przy okazji popstrykać co i jak. :) . Jak tylko dojdą do mnie dystanse.

A jakie dystanse i szpilki zamówiłeś (rozmiary?) i jakie ET mają twoje felgi które chcesz założyć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez milan2006 » 16 cze 2010, 09:46

dystanse zamówiłem 8,5mm z centrowaniem z pa6 wszystko robione. Szpilek jeszcze nie zamówiłem, ale na dniach kupię M12x1,5x60mm. A felgi to Atiwe z RX7 FC. R16x7j, et28. Jak założę dystans to na przodzie z oponą 195 będę miał równo z błotnikiem, dlatego nie mogłem kupić normalnie w sklepie 10mm dystansów.
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez DamianMX6 » 16 cze 2010, 10:18

milan2006 napisał(a):dystanse zamówiłem 8,5mm z centrowaniem z pa6 wszystko robione. Szpilek jeszcze nie zamówiłem, ale na dniach kupię M12x1,5x60mm. A felgi to Atiwe z RX7 FC. R16x7j, et28. Jak założę dystans to na przodzie z oponą 195 będę miał równo z błotnikiem, dlatego nie mogłem kupić normalnie w sklepie 10mm dystansów.


Rozumiem że szpilek jesteś pewien. Pytam bo były różne, np u mnie są ze średnicą radełka 13mm. Co do felg to szczerze powiedziawszy trochę dziwne bo fabrycznie ET jest 45 ty masz 28 czyli już koło bedzie 17mm bliżej obrysu auta. Jesteś pewnien że dystanse pomogą? Domyślam się że problemem jest kształt felg, czy na pewno odsadzenie jeszcze, pomoże? Wsadź jakieś podkładki na szpilki na gr. tych 8mm i nałóż koło i zobacz jeśli nie sprawdzałeś, co by nie było niespodzianki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez milan2006 » 16 cze 2010, 10:30

Z felgami jest taki problem, że ich ramiona były za blisko jarzma zacisku hamulcowego, dystansem je od niego oddalę. Podkładki już zakładałem i było z nimi O.K. Czyli właśnie konstrukcja felgi jest problemem-ramiona są strasznie grube, jeszcze takiej felgi nie widziałem, nawet ojca 18" mają cieńsze...Co do szpilek myślałem, że każda 626 ma radełko 13mm. Jeszcze co do felg, na tył wchodzą ok (nawet na hamulce od M6), ale na przodzie walą o zacisk, po założeniu dystansu będzie O.K. Ale zobacz, gdybym miał większe et, czyli felga bliżej auta/bardziej schowana, to byłaby jeszcze bliżej zacisku, więc jeszcze gorzej.
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6