Problem z wyciągnięciem cylinderka (626 GE)
Strona 1 z 1
Witam
Pomagam mojej kuzynce w doprowadzeniu układu hamulcowego do jako takiego ładu. Mam instrukcję serwisową do tej madzi, ale nie wiem kilku rzeczy. Muszę zdemontować przedni prawy zacisk, bo jest mocno zapieczony i nie zawsze odskakuje. Wiem jak go zdjąć, wiem jak zabezpieczyć przewód żeby płyn nie spierniczył itd itp.
1. Jak wyjąć tłoczek z zacisku? (próbowałem to ręcznie ale za cholere nie chce wyjść)
2. Układ jest mocno zapowietrzony, hamulec jest miękki, auto posiada abs i nie wiem czy da się w warunkach garażowych odpowietrzyć cały ukłąd hamulcowy. Rozumiem, że zaczynam od tylniego prawego, potem tylne lewe, potem przednie prawe i na końcu przednie lewe, tak ?
3. Ręczny jest wyregulowany tą śrubą wewnątrz kabiny, która znajduje się przy dźwigni ręcznego pod zaślepką. Problem w tym, że na zacięgniętym ręczny tylko jedna strona (lewa) jest zablokowana. [jakie?] prawe koło, swobodnie się obraca. Czy tam jest jeszcze jakaś regulacja naciągu linki w tylnych hamulcach ? Nie mówię tu o regulacji skoku cylinderka, który reguluje się imbusem. Chodzi tylko o samą linkę ręcznego.
Pomagam mojej kuzynce w doprowadzeniu układu hamulcowego do jako takiego ładu. Mam instrukcję serwisową do tej madzi, ale nie wiem kilku rzeczy. Muszę zdemontować przedni prawy zacisk, bo jest mocno zapieczony i nie zawsze odskakuje. Wiem jak go zdjąć, wiem jak zabezpieczyć przewód żeby płyn nie spierniczył itd itp.
1. Jak wyjąć tłoczek z zacisku? (próbowałem to ręcznie ale za cholere nie chce wyjść)
2. Układ jest mocno zapowietrzony, hamulec jest miękki, auto posiada abs i nie wiem czy da się w warunkach garażowych odpowietrzyć cały ukłąd hamulcowy. Rozumiem, że zaczynam od tylniego prawego, potem tylne lewe, potem przednie prawe i na końcu przednie lewe, tak ?
3. Ręczny jest wyregulowany tą śrubą wewnątrz kabiny, która znajduje się przy dźwigni ręcznego pod zaślepką. Problem w tym, że na zacięgniętym ręczny tylko jedna strona (lewa) jest zablokowana. [jakie?] prawe koło, swobodnie się obraca. Czy tam jest jeszcze jakaś regulacja naciągu linki w tylnych hamulcach ? Nie mówię tu o regulacji skoku cylinderka, który reguluje się imbusem. Chodzi tylko o samą linkę ręcznego.
- Od: 16 maja 2010, 11:12
- Posty: 10
Czytałem ale dużo tu sprzecznych info. Chodzi mi o to, czy można odpowietrzyć układ nawet jeśli pompa abs jest zapowietrzona. Da się ją skutecznie odpowietrzyć w warunkach domowych bez specjalistycznego sprzętu, metodą "jeden pompuje, drugi trzyma słoik". No i tylny zacisk jest sprawny bo sprawdzałem, hamuje ale tylko przy użyciu pedału hamulca, bo na ręcznym bardzo nie wiele się zaciska.
- Od: 16 maja 2010, 11:12
- Posty: 10
lgolebio napisał(a):1. Jak wyjąć tłoczek z zacisku? (próbowałem to ręcznie ale za cholere nie chce wyjść)
Wykręc tą śrubke którą przykręca się wężyk hamylcowy do zacisku włóż w ten otwór jakiś wybijak, śrubke która wejdzie do środka i uderzaj młotkiem

A co do regulacji ręcznego to może linka się zapiekła od tego koła ale jeżeli jest wszystko ok to musisz podkręcic imbusem w zacisku innej regulacji niema na lince.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
Właśnie tak robiłem jak pisałeś. Pompowałem hamulcem ale nic, tłoczek wyszedł tylko do pewnego momentu a potem kicha, nie chciał dalej wyskoczyć. No to zdemontowałem zacisk, włożyłem gruby śrubokręt i napierniczałem młotkiem, za cholerę ruszyć się nie chce, nawet na milimetr. Aż się boje o ten cylinderek i gwint, że uszkodzę.
- Od: 16 maja 2010, 11:12
- Posty: 10
Ale wybijasz go przez ten otwór na śrubke od wężyka??
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
wojtek79 napisał(a):A co do regulacji ręcznego to może linka się zapiekła od tego koła ale jeżeli jest wszystko ok to musisz podkręcic imbusem w zacisku innej regulacji niema na lince.
A mi sie wydaje ze jest regulacja do każdego z osobna na lince
A co do odpowietrzania to najlepszy sposób jest taki ze jeden pompuje pedał aż zrobi się twardy i trzyma go cały czas do dechy a drugi szybko i na chwileczkę odkręca odpowietrznik tylko żeby raz cyklo zaraz szybko zakręca żeby ten który trzyma pedał nie wleciał mu do samego końca tylko tak do polowy. Powtarzasz to kilka razy na każdym zacisku i powinno być dobrze
A co do tłoczka to ja to zrobiłem sprężonym powietrzem
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3367 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
To w takim razie jest gdzieś przyrdzewiały albo coś innego. Spróbuj go wbic zpowrotem i wybijac i tak do póki nie wyjdzie. Jak po kilku razach wbijania i wybijania nie wyjdzie to wybij go ile się da i wlej przez otwór na tą śrubke WD40 lub inny preparat zostaw na jakiś czas i próbuj od nowa wbic i wybijac w końcu napewno puści.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
A nie lepszy był by sposób wykręcania go
Na pewno lepiej pójdzie 
Złapać tłoczek i prawo, lewo, prawo, lewo i do góry go ciągnąc może wyjdzie.
Złapać tłoczek i prawo, lewo, prawo, lewo i do góry go ciągnąc może wyjdzie.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3367 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Chyba podjadę z tym do jakiegoś warsztatu. Bo tutaj chyba tylko siłowa metoda da radę. Zestaw uszczelniacza i osłony przeciwkurzowej już kupiłem. Także jakoś dam z tym radę, martwi mnie jednak to czy dam radę ten układ odpowietrzyć.
Natomiast co do tylnego prawego koła, to nie widzę tam żadnej regulacji tej linki. Tylko regulacja imbusem samgo cylinderka. Nawet w serwisówce nie ma o tym wzmianki, więc raczej nic tam nie ma.
Natomiast co do tylnego prawego koła, to nie widzę tam żadnej regulacji tej linki. Tylko regulacja imbusem samgo cylinderka. Nawet w serwisówce nie ma o tym wzmianki, więc raczej nic tam nie ma.
- Od: 16 maja 2010, 11:12
- Posty: 10
Szyna napisał(a):A mi sie wydaje ze jest regulacja do każdego z osobna na lincemusisz odkręcić tylne kolo i tam gdzie jest montowana linka od ręcznego chyba przy tylnym wahaczu tam są śruby i możesz sobie tym wyregulować każdy z osobna :–)
No u mnie np tej regulacji niema, jest faktycznie na wachaczu mocowanie linki ale niema tam otworów z możliwością regulacji ( owalnych) tylko są zwykłe dwa otwory na śrubke bodajże 8. Przynajmniej u mnie tak jest.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
Ale tam nie będzie żadnych otworów, tam jest chyba jakaś śrubka i czy jak jej nie wykręcisz albo wkręcisz to ta cala linka się nie przesunie do tył ? Mi się wydaje ze tym powinno się coś zdziałać 
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3367 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Już wiem, wpadłem ! Wiem co zrobię
. Wejdę do kabiny i jeszcze podciągnę tą śrubę do ręcznego przy dźwigni, aż do momentu, w którym tylne prawe będzie już mocno trzymać (przy zaciągniętym ręcznym). Oczywiście po takiej operacji tylne lewe będzie cały czas zablokowane nawet na spuszczonym, dlatego, podreguluję (cofnę) imbusem cylinderek w tym kole i tak metodą prób i błędów ustawię zaciski. 
- Od: 16 maja 2010, 11:12
- Posty: 10
Szyna napisał(a):Ale tam nie będzie żadnych otworów, tam jest chyba jakaś śrubka i czy jak jej nie wykręcisz albo wkręcisz to ta cala linka się nie przesunie do tył ? Mi się wydaje ze tym powinno się coś zdziałać
Są dwa rodzaje linek właśnie z tą regulacją ale nie wiem czy ona jest orginalna od tego modelu no i bez regulacji którą się zabezpiecza wsówką.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6