Problem z wyciągnięciem cylinderka (626 GE)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lgolebio » 16 maja 2010, 11:20

Witam
Pomagam mojej kuzynce w doprowadzeniu układu hamulcowego do jako takiego ładu. Mam instrukcję serwisową do tej madzi, ale nie wiem kilku rzeczy. Muszę zdemontować przedni prawy zacisk, bo jest mocno zapieczony i nie zawsze odskakuje. Wiem jak go zdjąć, wiem jak zabezpieczyć przewód żeby płyn nie spierniczył itd itp.

1. Jak wyjąć tłoczek z zacisku? (próbowałem to ręcznie ale za cholere nie chce wyjść)

2. Układ jest mocno zapowietrzony, hamulec jest miękki, auto posiada abs i nie wiem czy da się w warunkach garażowych odpowietrzyć cały ukłąd hamulcowy. Rozumiem, że zaczynam od tylniego prawego, potem tylne lewe, potem przednie prawe i na końcu przednie lewe, tak ?

3. Ręczny jest wyregulowany tą śrubą wewnątrz kabiny, która znajduje się przy dźwigni ręcznego pod zaślepką. Problem w tym, że na zacięgniętym ręczny tylko jedna strona (lewa) jest zablokowana. [jakie?] prawe koło, swobodnie się obraca. Czy tam jest jeszcze jakaś regulacja naciągu linki w tylnych hamulcach ? Nie mówię tu o regulacji skoku cylinderka, który reguluje się imbusem. Chodzi tylko o samą linkę ręcznego.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2010, 11:12
Posty: 10

Postprzez noxes » 16 maja 2010, 11:25

Ad2. Da się. Jedna osoba pompuje a druga spuszcza płyn. Poczytaj gdzieś było na forum.
Ad3. Być może zacisk masz popsuty.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lgolebio » 16 maja 2010, 11:31

Czytałem ale dużo tu sprzecznych info. Chodzi mi o to, czy można odpowietrzyć układ nawet jeśli pompa abs jest zapowietrzona. Da się ją skutecznie odpowietrzyć w warunkach domowych bez specjalistycznego sprzętu, metodą "jeden pompuje, drugi trzyma słoik". No i tylny zacisk jest sprawny bo sprawdzałem, hamuje ale tylko przy użyciu pedału hamulca, bo na ręcznym bardzo nie wiele się zaciska.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2010, 11:12
Posty: 10

Postprzez wojtek79 » 16 maja 2010, 11:39

lgolebio napisał(a):1. Jak wyjąć tłoczek z zacisku? (próbowałem to ręcznie ale za cholere nie chce wyjść)


Wykręc tą śrubke którą przykręca się wężyk hamylcowy do zacisku włóż w ten otwór jakiś wybijak, śrubke która wejdzie do środka i uderzaj młotkiem <cisza> . Poprostu musisz wybic tłoczek od strony przewodu hamulcowego. Albo wkręc zpowrotem przewód hamulcowy i naciśnij na pedał hamulca wyciśnie się sam :D ale szkoda płynu.

A co do regulacji ręcznego to może linka się zapiekła od tego koła ale jeżeli jest wszystko ok to musisz podkręcic imbusem w zacisku innej regulacji niema na lince.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez lgolebio » 16 maja 2010, 11:56

Właśnie tak robiłem jak pisałeś. Pompowałem hamulcem ale nic, tłoczek wyszedł tylko do pewnego momentu a potem kicha, nie chciał dalej wyskoczyć. No to zdemontowałem zacisk, włożyłem gruby śrubokręt i napierniczałem młotkiem, za cholerę ruszyć się nie chce, nawet na milimetr. Aż się boje o ten cylinderek i gwint, że uszkodzę.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2010, 11:12
Posty: 10

Postprzez wojtek79 » 16 maja 2010, 11:59

Ale wybijasz go przez ten otwór na śrubke od wężyka??
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez lgolebio » 16 maja 2010, 12:02

Tak
Początkujący
 
Od: 16 maja 2010, 11:12
Posty: 10

Postprzez Szyna » 16 maja 2010, 12:04

wojtek79 napisał(a):A co do regulacji ręcznego to może linka się zapiekła od tego koła ale jeżeli jest wszystko ok to musisz podkręcic imbusem w zacisku innej regulacji niema na lince.


A mi sie wydaje ze jest regulacja do każdego z osobna na lince :P musisz odkręcić tylne kolo i tam gdzie jest montowana linka od ręcznego chyba przy tylnym wahaczu tam są śruby i możesz sobie tym wyregulować każdy z osobna :)

A co do odpowietrzania to najlepszy sposób jest taki ze jeden pompuje pedał aż zrobi się twardy i trzyma go cały czas do dechy a drugi szybko i na chwileczkę odkręca odpowietrznik tylko żeby raz cyklo zaraz szybko zakręca żeby ten który trzyma pedał nie wleciał mu do samego końca tylko tak do polowy. Powtarzasz to kilka razy na każdym zacisku i powinno być dobrze :)

A co do tłoczka to ja to zrobiłem sprężonym powietrzem :) włożyłem pistolet od sprężarki do tego otworu od wężyka napompowałem tam powietrza i tłoczek wyskoczył.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez wojtek79 » 16 maja 2010, 12:08

To w takim razie jest gdzieś przyrdzewiały albo coś innego. Spróbuj go wbic zpowrotem i wybijac i tak do póki nie wyjdzie. Jak po kilku razach wbijania i wybijania nie wyjdzie to wybij go ile się da i wlej przez otwór na tą śrubke WD40 lub inny preparat zostaw na jakiś czas i próbuj od nowa wbic i wybijac w końcu napewno puści.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez Szyna » 16 maja 2010, 12:09

A nie lepszy był by sposób wykręcania go :P Na pewno lepiej pójdzie ;)
Złapać tłoczek i prawo, lewo, prawo, lewo i do góry go ciągnąc może wyjdzie.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez lgolebio » 16 maja 2010, 12:12

Chyba podjadę z tym do jakiegoś warsztatu. Bo tutaj chyba tylko siłowa metoda da radę. Zestaw uszczelniacza i osłony przeciwkurzowej już kupiłem. Także jakoś dam z tym radę, martwi mnie jednak to czy dam radę ten układ odpowietrzyć.

Natomiast co do tylnego prawego koła, to nie widzę tam żadnej regulacji tej linki. Tylko regulacja imbusem samgo cylinderka. Nawet w serwisówce nie ma o tym wzmianki, więc raczej nic tam nie ma.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2010, 11:12
Posty: 10

Postprzez wojtek79 » 16 maja 2010, 12:15

Szyna napisał(a):A mi sie wydaje ze jest regulacja do każdego z osobna na lince :P musisz odkręcić tylne kolo i tam gdzie jest montowana linka od ręcznego chyba przy tylnym wahaczu tam są śruby i możesz sobie tym wyregulować każdy z osobna :–)


No u mnie np tej regulacji niema, jest faktycznie na wachaczu mocowanie linki ale niema tam otworów z możliwością regulacji ( owalnych) tylko są zwykłe dwa otwory na śrubke bodajże 8. Przynajmniej u mnie tak jest.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez Szyna » 16 maja 2010, 12:19

Ale tam nie będzie żadnych otworów, tam jest chyba jakaś śrubka i czy jak jej nie wykręcisz albo wkręcisz to ta cala linka się nie przesunie do tył ? Mi się wydaje ze tym powinno się coś zdziałać :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez lgolebio » 16 maja 2010, 12:21

Już wiem, wpadłem ! Wiem co zrobię :D. Wejdę do kabiny i jeszcze podciągnę tą śrubę do ręcznego przy dźwigni, aż do momentu, w którym tylne prawe będzie już mocno trzymać (przy zaciągniętym ręcznym). Oczywiście po takiej operacji tylne lewe będzie cały czas zablokowane nawet na spuszczonym, dlatego, podreguluję (cofnę) imbusem cylinderek w tym kole i tak metodą prób i błędów ustawię zaciski. :)
Początkujący
 
Od: 16 maja 2010, 11:12
Posty: 10

Postprzez wojtek79 » 16 maja 2010, 12:25

Szyna napisał(a):Ale tam nie będzie żadnych otworów, tam jest chyba jakaś śrubka i czy jak jej nie wykręcisz albo wkręcisz to ta cala linka się nie przesunie do tył ? Mi się wydaje ze tym powinno się coś zdziałać :D


Są dwa rodzaje linek właśnie z tą regulacją ale nie wiem czy ona jest orginalna od tego modelu no i bez regulacji którą się zabezpiecza wsówką.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6