Brak skuteczności regulacji ręcznego imbusem (626 GE)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukkas_kg » 28 mar 2010, 21:39

Witam, po wymianie klocków ustawiłem ręczny poprzez regulację tłoczka imbusem z tyłu zacisku. Ustawiłem tak, że na 3 ząbku ręcznego już był opór, a na 4 ząbku nie da się ruszyć ręką koła. Po przejechaniu jakiegoś tam dystansu dzieje się tak, że już po założeniu na 1. ząbek nie można ruszyć ręką, a na spuszczonym ręcznym jest opór. Czemu tak się dzieje? Jak to ustawić? Dodam, że tłoczek ma wymienioną osłonę oraz wszystkie reperaturki są nowe.
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez bazyl wspaniały » 29 mar 2010, 19:58

opisz jak regulowałeś.
Tam jest kasator luzu który sam "dociąga" ręczny w miarę zużycia klocków. Widocznie coś spaprałeś jeśli miał możliwość jeszcze się dociągnąć
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez lukkas_kg » 29 mar 2010, 20:33

na poczatku zruszyłem nakretke przy lince, ktora jest w takiej gumce, a pozniej regulowalem ten reczny imbusem, ale ze ta gumka na lince sie skrecila to odkrecilem tam tak zeby bylo w miare rowna

a samo regulowanie imbusem wygladalo tak, ze jedna reka krecilem deliktanie imbusikiem, a druga obracalem tarczą no i tak jak pisalem wyzej ze na 4 zabku nie da rady reka krecic, a na 3 jest jeszcze opor
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez bazyl wspaniały » 29 mar 2010, 22:06

następnym razem podnieś samochód (tył), koła mają być założone. W obu zaciskach dokręć imbusy w obu zaciskach do pierwszego większego oporu, z podobną siłą z obydwu stron. Tak aby zablokowało koła. Później oba wykręć po pół obrotu i obadaj jak się koła kręcą, jeśli czuć opór to oba o kolejne 90st. Jeśli nie ma oporu to kilka razy silnie zaciagnij i odpuść dźwignię ręcznego, sprawdź jak się koła obracają na odpuszczonym. Jeśli luźno to koniec zajęć, można jechać testować ręczny w zakrętach i po kilku dniach ewentualnie lekko dociągnąć. Jeśli ciasno to znowu odpuszamy o kolejne 90st i ciąg dalszy jak wyżej.
Jest to, zaznaczam, sposób na oko, na diagnostyce wychodził mi margines błędu kilkanaście % więc całkiem nieźle ;)
Miłej zabawy.
Sposób autorski to jest :D

Jeśli zna ktoś lepszy/skuteczniejszy sposób to chętnie skorzystam :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hazu » 29 mar 2010, 22:12

nie trzeba aż podnosić samochodu
wystarczy sie rzucić pod spód od tyłu
samochód zostawić na luzie aby się go dało toczyć ręką za koło.

Sposób sprawdzony na poprzednim aucie gdzie był uszkodzony samoregulator i trzeba było co jakis czas ręcznie regulować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez yaro626 » 31 mar 2010, 09:30

Może dziwnie zabrzmi ale która to dokladnie linka,może jakaś fotka(przy tylnych kołach)to czyli kół nie trzeba zdejmować żeby podregulować.?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez lukkas_kg » 31 mar 2010, 11:27

tam jest tylko jedna linka w gumowym opolocie

jak masz kanal to nie trzeba
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez Hazu » 31 mar 2010, 17:54

ależ przecież nic się linką nie reguluje
a mechanizmem wewnątrz zacisku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez wojtek79 » 31 mar 2010, 19:24

Naciąg linki reguluje się wewnątrz auta przy dzwigni ręcznego.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez doktur » 9 kwi 2010, 08:08

Witam. Chciałbym się nieco podpiąć pod temat. Wyczyściłem sobie zaciski, założyłem nowe gumki i klocki. I tu się pojawił problem, bo w jednym kole pomimo tego że cofnąłem maksymalnie tłoczek wkręcając go nie mogłem założyć nowych klocków. Więc wyciągnąłęm zacis włożyłem w imadło i nieco cofnąłem tłoczek – wchodził leciutko bez użycia większej sily. Wszystko zoałożyłem i próbowalem regulować, ale niestety śruba na imbus się nie obracała, trochę przesadziłem z siłą i zerwał mi się wieloklin – moje pytanie – ten wieloklin – jak się nazywa taki wieloklin i czy da się dopasować jakiś klucz zamiast niego?

I drugie – ponieważ musiałbym nieco wyregulować ten tłoczek gdyż klocki cały czas lekko trzymają – z jednej strony mnie to cieszy gdyż przed naprawą praktycznie nie miałem hamulców z tyłu więc na tarczy miałem wykwity a obecnie już po 500km tarcza ma ładny ślad – ale niestety trochę to hałasuje a też nagrzewanie się koła z tyłu podczas jazdy to nie jest normalny stan :).
Początkujący
 
Od: 6 lip 2009, 12:26
Posty: 13
Skąd: tczew
Auto: Mazda 626 GE 1.8 90KM hb 1997 LPG

Postprzez lukkas_kg » 9 kwi 2010, 15:37

nie mozliwe zeby sruba na imbus sie nie obracala? imbus 4 i leciutko ta regulacja chodzic powinna, byc moze kreciles w inna strone niz trzeba
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez bazyl wspaniały » 10 kwi 2010, 10:47

Grzeje się czyli trze, a jak się przegrzeje to poza tarczą i klockami możesz "niechcący" łożysko zagotować i koszta jeszcze wzrosną. rozbierz to jeszcze raz, wypchnij i obadaj stan tłoczka.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez doktur » 10 kwi 2010, 14:51

Dzięki za rady, już wczoraj wzięłem się za poprawkę. Otóż historia jest taka.. gdy próbowałem wkręcić tłoczek nie wszedł on do końca przez co nie mogłem założyć nowych klocków – już wtedy ukręciłem wieloklin a jego odłamki dostały się pomiędzy trybkiki i teraz mi zaklinowały regulację.
Przeczytałem że również można regulować przez wkręcanie i wykręcanie tłoczka i to poskutkowało – wkręciłem o 1 obrót i jest teraz dobrze. Ręczny trzyma równo i mogę nawet na suchym i czystym asfalcie zablokować koła !

Co najciekawsze – planowałem już naprawę hamulców z przodu bo samochód dość słabo się spisywał przy hamowaniu. Po przywróceniu hamowania z tyłu to jest zupełnie inny samochód :).

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 lip 2009, 12:26
Posty: 13
Skąd: tczew
Auto: Mazda 626 GE 1.8 90KM hb 1997 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6