Po wymianie tulei kierownica skręcona w prawo (626 GE FS 93)
Witam wszystkich,
Wymieniłem ostatnio przednią tuleję w przednim prawym wahaczu, sam. Tylna wyglądała jeszcze w porządku, przynajmniej tak mi się wydaje – wahacz miał luz tylko na przedniej. Odrazu dodam, że się przygotowałem i przed wymianą trochę poczytałem i obejrzałem fotorelację. Więc śruby dokręciłem gdy samochód stał już na kołach oraz oczywiście pobujałem trochę przodem przed dokręcaniem.
W każdym razie, po wymianie wszystko było OK. Przejechałem na tej tulei jakieś 100 km potem samochód stał 2 czy 3 dni nie ruszany. Wczoraj wybrałem się na krótką przejażdżkę i zauważyłem, że kierownica jest skręcona lekko w prawo pomimo, że samochód jedzie prosto. Puściłem kierownicę aby sprawdzić czy ściąga i nic. Podczas hamowania też jedzie prosto i nie ściąga. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna? Dodam, że ciśnienie w kołach jest w porządku bo sprawdzałem.
Problem w tym, że jest mokro i nie chce mi zaglądać tam bez kanału. Ale jeśli będzie trzeba to pojadę do znajomego.
Wiem, że skręcona kierownica może oznaczać rozbieżność kół przednich (brat przerabiał to w Oplu Vectra A po wymianie McPhersona) , ale wydaje mi się, że po demontażu wahacza koła powinny być dalej zbieżne (oczywiście jeśli były wcześniej, a u mnie były). Czy mogłem coś zepsuć podczas tej wymiany, coś innego niż tuleję? Czy może być to wina tylnej tulei? Jej wymiana potrwa najwyżej pół godziny.
Wymieniłem ostatnio przednią tuleję w przednim prawym wahaczu, sam. Tylna wyglądała jeszcze w porządku, przynajmniej tak mi się wydaje – wahacz miał luz tylko na przedniej. Odrazu dodam, że się przygotowałem i przed wymianą trochę poczytałem i obejrzałem fotorelację. Więc śruby dokręciłem gdy samochód stał już na kołach oraz oczywiście pobujałem trochę przodem przed dokręcaniem.
W każdym razie, po wymianie wszystko było OK. Przejechałem na tej tulei jakieś 100 km potem samochód stał 2 czy 3 dni nie ruszany. Wczoraj wybrałem się na krótką przejażdżkę i zauważyłem, że kierownica jest skręcona lekko w prawo pomimo, że samochód jedzie prosto. Puściłem kierownicę aby sprawdzić czy ściąga i nic. Podczas hamowania też jedzie prosto i nie ściąga. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna? Dodam, że ciśnienie w kołach jest w porządku bo sprawdzałem.
Problem w tym, że jest mokro i nie chce mi zaglądać tam bez kanału. Ale jeśli będzie trzeba to pojadę do znajomego.
Wiem, że skręcona kierownica może oznaczać rozbieżność kół przednich (brat przerabiał to w Oplu Vectra A po wymianie McPhersona) , ale wydaje mi się, że po demontażu wahacza koła powinny być dalej zbieżne (oczywiście jeśli były wcześniej, a u mnie były). Czy mogłem coś zepsuć podczas tej wymiany, coś innego niż tuleję? Czy może być to wina tylnej tulei? Jej wymiana potrwa najwyżej pół godziny.