RĘCZNY nie odpuszcza... :( Jak skutecznie go naprawić ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ReServeD626 » 5 mar 2005, 03:04

wiem wiem, juz ten temat był ale wracam do niego – chce sie dowiedziec czy Wy tez macie problem z recznym hamulcem – u mnie nie odbija do konca, poprostu te sprężyny czy co tam jest – to co dociska klocek i odciaga go od tarczy, nie odbija do konca – zauwazyłem to po zapachu, podczas jazdy nie jest to odczuwalne, ale w momencie kiedy przejade kawalek to czuć z tyłu samochodu charakterystyczny zapach klocków. Chcialbym uzystkac informacje a zarazem RECEPTE na ten reczny. Slyszalem ze w mazdach pieprzy sie reczny i sa z nim stale jakies problemy – ciekawi mnie czy są wsrod nas osoby ktore bawią się recznym bez problemów (badz z problemami) i czy ktos w ogole ma takie klopoty jak ja?

Ktos mi mówił ze trzeba tam wszystko przesmarowac, i ze to pomoze ale nie wiem... chcialbym tez czasem, chociaz na sniegu zarzucic tył na recznym i nie martwic sie ze nie odbije klocek i ze spale pół klocka wracając do domu :(– odkad mam mazde nie moge sobie na to pozwolic :| – prosze o pomoc i rade
>>> pozdrowienia z syreniego grodu <<<
...serce bije w takt V-acht :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2004, 20:25
Posty: 517
Skąd: Wawa/Ryki
Auto: A acht V acht

Postprzez nightcomer » 5 mar 2005, 05:01

oo.. nocny driver... pozdr...

ile razy ten temat już był...?...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Kamil T » 5 mar 2005, 09:21

Regularnie zwłaszcza zimą, trzeba smarować, części ruchome ręcznego, ( nie ma tego tak dużo, ale może być potrzebny kanał) ja tam używam WD-40 i ręczny całkiem dobrze się spisuje.
Pozdrawiam
K T

EDIT: Skutecznie to tylko generalny przeglądzik zacisków, ew wymiany linek itp. NIE polecam linek z JC... właśnie mi się takowa urwała...
Ostatnio edytowano 7 mar 2005, 21:21 przez Kamil T, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 12:06
Posty: 57
Skąd: Ostrów Maz ...
Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro

Postprzez Pajko » 5 mar 2005, 09:52

Kamil T napisał(a): ja tam używam WD-40 i ręczny całkiem dobrze się spisuje.
K T


równiez uzywam WD-40 i mi sie nic nie zacina a rzecznego uzywam bardzzzzo czesto :) szczególnie na sniegu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez ReServeD626 » 5 mar 2005, 12:51

nightcomer napisał(a):oo.. nocny driver... pozdr...

ile razy ten temat już był...?...


1. Nie do końca nocny :)
2. Nie wiem ile razy był (kurde :P ) ale chce się czegoś konkretnego dowiedzieć od ludzi którzy korzystają z ręcznego częściej niż tylko na parkingu pod tesco ;P
>>> pozdrowienia z syreniego grodu <<<
...serce bije w takt V-acht :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2004, 20:25
Posty: 517
Skąd: Wawa/Ryki
Auto: A acht V acht

Postprzez Smirnoff » 5 mar 2005, 13:29

Czasami tak jest, ze chociaż zacisk sam w sobie jest OK to zacieraja się linki ręcznego – zwłaszcza, jak są z JC... Tak więc sprawdź sobie stan linek, bo np u mnie linka JC wytrzymała niespełna rok i już ją szlag trafił, skutkiem czego lewe koło z tyłu mi nie odbija. Ale lada dzień podmieniam linke na ori i problem zniknie raz na dłuuugi czas :]
Pozdrawiam
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Jaksa » 5 mar 2005, 13:43

Kamil T napisał(a):używam WD-40 i ręczny całkiem dobrze się spisuje.


Pajko napisał(a):równiez uzywam WD-40 i mi sie nic nie zacina
Panowie, nie wiem jak to robicie ( bez rozbierania zacisku ) ze zaciski działają.....Aby fachowo zrobic tylny lub przedni zacisk trzeba wszystko zdemontowac ,wyczyscic , wymienic ewentualnie zestawy naprawcze i t d .
Jak widzę te WD to złoty środek na wszystko <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ReServeD626 » 5 mar 2005, 13:55

Jaksa napisał(a):Panowie, nie wiem jak to robicie ( bez rozbierania zacisku ) ze zaciski działają.....Aby fachowo zrobic tylny lub przedni zacisk trzeba wszystko zdemontowac ,wyczyscic , wymienic ewentualnie zestawy naprawcze i t d .
Jak widzę te WD to złoty środek na wszystko


hehe – goli [tiiit] i zęby wyrywa :D <– złoty środek

ale tak na marginesie bardzo dobra rzecz ten WD
>>> pozdrowienia z syreniego grodu <<<
...serce bije w takt V-acht :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2004, 20:25
Posty: 517
Skąd: Wawa/Ryki
Auto: A acht V acht

Postprzez Waluś » 5 mar 2005, 14:35

Jak mi jak ostatnio zacisk stanął to se mogłem napsiukać tym WDekiem do nosa. To nie jest smar !!!! to jest bęzyna i lepiej nadaje sie do czyszczenia niz do smarowania. Kiedyś cosik napsiukałem i co się stało ???? o jej, zatarło sie do tego stopnia że niestety nadawało sie do wymiany, ale jak to sie mogło stać przecież smarowałem WD 40 ( nie chciało mi sie rozkręcać)
Także to psiukadło to jest tylko i wyłącznie pomocnik na krótką mete. ReSerweD polecam ci jednak podnieść samochodzik, zdjąć kółko, odkręcić zacisk i zobaczyć co go boli i ewentualnie tak jak pisze wyżej Jaksa
Mój poprzednik do tego stopnia zapuścił zacisk z tyłu, że to łożysko igiełkowe przy ręcznym zrobiło sie jednością z obudową zacisku. Musiałem sie sporo nakombinować żeby sie go pozbyć hehe
Ostatnio edytowano 5 mar 2005, 18:16 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Kamil T » 5 mar 2005, 17:23

Waluś napisał(a):To nie jest smar !!!! to jest bęzyna i lepiej nadaje sie do czyszczenia niz do smareowania. Kiedyś cosik napsiukałem i co się stało ???? o jej, zatarło sie do tego stopnia że niestety nadawało sie do wymiany, ale jak to sie mogło stać przecież smarowałem WD 40 ( nie chciało mi sie rozkręcać)
Także to psiukadło to jest tylko i wyłącznie pomocnik na krótką mete. ReSerweD polecam ci jednak podnieść samochodzik, zdjąć kółko, odkręcić zacisk i zobaczyć co go boli i ewentualnie tak jak pisze wyżej Jaksa

Zgadzam się w zupełności, odpowiadałem dość szybko, więc nie dopisałem, że WD'ka używam jako doraźny środek zaradczy, ( gdzieś w drodze etc. gdy szybko trzeba coś poluzować, a jedyną namiastką kanału jest podnosnik samochodowy. Nie mozna oczekiwać od środka opartego na destylacie ropy naftowej, że będzie zachowywał się tak jak smar techniczny etc. i w czarodziejski sposób rozwiąże problem. Poleciłem to w tych sytuacjach, kiedy masz do wyboru spróbować kilkoma psiknięciami odblokowac zacisk/ linkę, lub zdzierać klocek i tarczę w drodze do domu, czy warsztatu.
Podobnie jak moi starsi ( i mądrzejsi) koledzy polecałbym, żebyś bardziej zajął się ręcznym, linkami etc. bo tylko utrzymywanie ich w dobrym stanie, pozwoli Ci na bezproblemowe korzystanie z hamulca ręcznego.
Pozdrawiam
Kamil T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 12:06
Posty: 57
Skąd: Ostrów Maz ...
Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro

Postprzez mayer » 7 mar 2005, 12:50

WD 40 to leczenie syfa pudrem... bez rozebrania i gruntownego wyczyszczenia całego zacisku psikanie wd nic nie da. szkoda zabawy.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6