Strona 1 z 2

Dziwne szarpanie układem napedowym

PostNapisane: 3 mar 2005, 17:04
przez mayer
Witam
Mazda 626 GE 2,016V – jade sobie spokojnie autem w granicach 90km/h na IV biegu – gwałtownie zdejmuję nogę z gazu bez wciskania sprzęgła i nastepuje silne szarpniecie silnikiem tak silne ze auto skręca w lewą stronę(!!) z jednoczesnym stukiem przy lewarku zmiany biegów – powtarzam ten sam numer jednocześnie wciskając sprzęgło – nic się nie dzieje. Auto sprawdzone na kanale – żadnych sladów uszkodzeń mechanicznych typu "unfall" wahacze – OK, stabilizator łączniki końcówki drążków – OK sworznie – OK prawa poduszka silnika OK Lewa poduszka ta pod filtrem powietrza -OK Tylna poduszka przy przekładni kierowniczej -OK lekko podejrzana wydaje mi się przednia poduszka jakby lekko naderwana – Czy to mozliwe żeby robiła takie jaja?

PostNapisane: 3 mar 2005, 19:24
przez zdis
czy te objawy są także dla jazdy na innych biegach?,co się dzieje przy gwałtownym dodaniu gazu przy podanej szybkości?jak auto zachowuje się na zakrętach przy większych szybkościach? :|

PostNapisane: 5 mar 2005, 10:56
przez mayer
Są na wszystkich biegach na kazdej prędkośc ; iprzy gwałtownym dodaniu gazu niby nic ale jeżeli spuszczę nogę z gazu i gwałtownie dodam jest bardzo mocne szarpnięcie. Im niższy bieg tym bardziej jest to odczuwalne w zakrętach wszystko OK przynajmniej tak mi się wydaje.

PostNapisane: 5 mar 2005, 12:22
przez zdis
sprawdź dokładnie tuleje na wachaczu nawet jeśli trzeba odkręcic co nieco :) , czy śruby mocujące [waaaco?] są dostatecznie podociągane ,te łączące zwrotnicę z amortyzatorem także, przeguby -czy któryś nie ma dużego "luzu" no i czasem ,aczkolwiek sporadycznie jest aut mechanizm różnicowy w skrzyni (no bo olej w skrzyni to napewno jest ??) :)

PostNapisane: 5 mar 2005, 12:38
przez mayer
Olej jest. tuleje na wahaczach sa OK, śruby amorów dolne i górne sprawdzone. A wrażenie jest takie jakby silnik szarpał wszystkim w przód i w tył. przy puszczeniu nogi z gazu silnik szarpie do przodu a przy dodaniu gazu – gwałtownie – do tyłu. z jednoczesnym stukiem pod lewarkiem i jakby nad skrzynią.

PostNapisane: 5 mar 2005, 12:43
przez zdis
to objaw uszkodzonej poduszki,ale jeśli sprawdziłeś baaardzo dokładnie wszystkie to moje rozsądne sugestie sie wyczerpuja :( pozdr

PostNapisane: 5 mar 2005, 13:29
przez mayer
w tym sęk że przzednia dolna jest naderwana ale nie wiem czy to mozliwe żeby aż takie chece z powodu naderwania?

PostNapisane: 5 mar 2005, 14:02
przez zdis
no chyba ,że podpora półosi ??-sprawdź

PostNapisane: 7 mar 2005, 14:14
przez mayer
podpora półosi ok wszystkie śruby na miejscu łożysko w porządku bez luzów ktoś ma jeszcze pomysł?

PostNapisane: 7 mar 2005, 15:43
przez zdis
czasem tez jest takie szarpanie jak rozpadną się sprężyny w tarczy sprzęgła ,ale jeśli jest przy tym też ściąganie -no to może być dodatkowo albo kiepska geometria ,albo coś z różnicowym (mało prawdopodobne ,choć możliwe) :| moje domysły się kończą (nie sprawdzając auta) pozdr.

PostNapisane: 14 mar 2005, 12:48
przez mayer
Temat rozwiązany – naderwana poduszka dolna przednia silnika + zgnieciona(!!!???) poduszka która znajduje się pod lewarkiem zmiany biegów nad układem wydechowym Wymiana poduszek – przednia 15 minut 107 pln JC , naprawa poduszki pod lewarkiem 2,5h – demontaż tłumika bez obcinania śrub przy katalizatorze niemożliwy – mocowanie poduszki wyprostowane – guma wygotowana (stary indiański sposób na zniekształcona gumę) kosztów brak satysfakcjia 100%

PostNapisane: 13 mar 2006, 12:57
przez stuk
mayer napisał(a):naderwana poduszka dolna przednia silnika

Ja ma tak, że jak na niskich biegach zdejmę gwałtownie nogę z gazu to też mam takie szarpnięcie, duże, małe, spokój. Pewnie mam to samo.
Którą poduszkę masz na myśli i jak sprawdzić czy jest naderwana, żeby mieć pewność?


Obrazek



Poniżej linki do lepszych rysunków:
http://www.scrlock.republika.pl/foto/poduchy.jpg
http://www.scrlock.republika.pl/foto/poduchy2.jpg
http://www.scrlock.republika.pl/foto/poduchy3.jpg

PostNapisane: 13 mar 2006, 13:14
przez mayer
"No1 engine " ona w przekroju skałada się tak jakby z tulei zewnetrznej i wewnetrznej które sa połączone ze soba jakby dwoma mostkami musisz sprawdzić czy nie ma tam żadnych pęknięć naderwań itp.

PostNapisane: 13 mar 2006, 13:27
przez stuk
Dzięki, postaram się ją pooglądać, choć od góry to chyba się nie uda? Koszt w razie czego faktycznie nie za duży. Mam nadzieję, że to ta poducha co u Ciebie, a nie ta z prawej (najdroższa) lub ta z tyłu (nie ma do niej dostępu bez odkręcenia kolektora ssącego).

PostNapisane: 13 mar 2006, 16:54
przez mayer
stawiam na przednią tylko od dołu ja dokładnie obejrzysz

PostNapisane: 14 mar 2006, 12:46
przez stuk
mayer napisał(a):stawiam na przednią tylko od dołu ja dokładnie obejrzysz

No właśnie, oglądnałem od góry i niewiele widać. Albo przy jakiejś okazji u mechanika oglądnę z dołu, albo wymienię od razu, zakładając że to ta :–)
Jak tak już zacząłem nasłuchiwać, to oprócz szarpnięć po puszczeniu gazu słychać jakieś wycie,które znika,a przynajmniej słabnie po wciśnięciu sprzęgła – może być jakiś związek, czy mam kolejną rzecz na liście? :]

PostNapisane: 14 mar 2006, 13:53
przez Marcin ( Pycia )
stuk napisał(a):Jak tak już zacząłem nasłuchiwać, to oprócz szarpnięć po puszczeniu gazu słychać jakieś wycie,które znika,a przynajmniej słabnie po wciśnięciu sprzęgła – może być jakiś związek, czy mam kolejną rzecz na liście?
..... Tutaj ja bym stawial na lozysko w sprzegle ....

PostNapisane: 15 mar 2006, 10:17
przez stuk
mayer napisał(a):Wymiana poduszek – przednia 15 minut 107 pln JC

Dzwoniłem do japancarsu i mają zarówno tą poduszkę po 107zł jak i jej odpowiednik jakiejś firmy NOK czy jakoś tak za 140zł... Oszczędzić czy brać tą droższą?

PostNapisane: 15 mar 2006, 22:07
przez mayer
żadna różnica, bierz JC 3 dychy mozemy przepić :D

PostNapisane: 16 mar 2006, 10:12
przez stuk
mayer napisał(a):żadna różnica, bierz JC 3 dychy mozemy przepić

Jasne, że pewnie, że tak :D
W poniedziałek jadę do serwisu, więc przy okazji oglądną dokładnie te poduche i jak trzeba to biorę ta za 107.