Strona 1 z 2

Stukot przy ruszaniu i hamowaniu

PostNapisane: 21 paź 2009, 00:23
przez lukkas_kg
Witam, od jakiegos czasu odczuwam i słysze trzeszcze z okolic lewego koła. Dźwięk podobny jak przy przegubie zewnętrznym, lecz jest tak jakby bardziej stłumiony. Trzeszczenie występuje także przy hamowaniu i ruszaniu, niekiedy przy skręcaniu kół. Nie odczułem tego kiedy było mokro i padały deszcze, ostatnio przy suchej nawierzchni i braku opadów jest bardzo odczuwalne. Czyżby to przegub wewnętrzny?

PostNapisane: 23 paź 2009, 16:42
przez Redoo
hmm...Może i to przegub ale jak przy hamowaniu też to coś mi nie pasuje :|

PostNapisane: 23 paź 2009, 17:48
przez Inte
nie mam pojęcia ale powiem tylko, że mi gdy jest mokro to też przegub cichnie. Może to Cię naprowadzi ;)
z początku dźwięk był stłumiony i myślałem, że to wydech się obija, ale teraz jestem pewny, że to przegub. Z tym, że przy hamowaniu, żadnych stuków nie słyszę...

PostNapisane: 23 paź 2009, 18:44
przez lukkas_kg
jak jade i wcisne hamulec to stuka cos ;/

PostNapisane: 26 paź 2009, 18:01
przez lukkas_kg
byłem dzis ogarnąć temat

póki co z lewej strony, lewa tuleja jest wybita, może to mieć jakiś wpływ?

PostNapisane: 26 paź 2009, 18:44
przez Redoo
tak,ale czy te stuki są jakieś rytmiczne czy tylko jednorazowe???

PostNapisane: 26 paź 2009, 19:14
przez lukkas_kg
różnie, ale przeważnie takie potrójne tryt tryt tryt

PostNapisane: 26 paź 2009, 20:42
przez Redoo
to raczej nie bedzie wina tej Tuleji chyba przegub ale 100% pewności to nie mam :|

PostNapisane: 26 paź 2009, 22:29
przez lukkas_kg
jutro jade do mechanika, zeby rozebral i zdiagnozował

byłem w sklepie z czesciami, przegub zew. ok. 70 zł a wew. 100 zł, az sie zdziwilem ze tak tanio, bo jak wymienailem prawy przegub zew. to placilem 180 za samą cześć

PostNapisane: 26 paź 2009, 23:18
przez krogoth
Zobacz czy Ci się nie zwichrowała tarcza... Zdejmij koło i kręć tarczą szukając oporów. Ona może wydawać takie dźwięki... Przerabiałem już to :P

PostNapisane: 26 paź 2009, 23:42
przez lukkas_kg
tez bralem pod uwage cos tarczami/klockami ale czemu mialoby sie to pojawic rownoczesnie z przegubem ?

PostNapisane: 27 paź 2009, 00:10
przez krogoth
Ale czemu przegubem? Opis z pierwszego posta idealnie opisuje zwichrowana tarcze a nie przegub. Przy hamowaniu i ruszaniu prędkośc jest mała +– docisk klocka i słychać, jak jest mokro nie słychać bo tarcza jest mokra, ma poslizg itd, przy skręcie koła równierz może jak najbardziej być słyszalna :)

Dla mnie to tarcza, sprawdź, diagnostyka tego jest darmowa, szybka i prosta. A sprawdzic nie zawadzi, lepiej tarcza jak przegub, prawda? :) Czasem takie proste czy nawet ZA proste diagnozy potrafia być trafne :) Sam władowałem kupe kasy bez potzreby w auto i teraz najpierw szukam po taniości :)

Tarcza jak jest wmiare nowa może zostać przetoczona (choć nie zawsze sie da) a to i tak taniej jak nowa lub przegub :)

PostNapisane: 27 paź 2009, 00:22
przez lukkas_kg
dobrze prawisz, bo w sumie piszesz sensownie, ale jednak jesli jest dzwiek stukania przy skrecaniu typowu dla przegubu to dlatego tak męczy mnie on

ale to jest myśl z tą tarczą

PostNapisane: 27 paź 2009, 00:31
przez krogoth
Ale stuki przy skrętach pasuja też do tarczy :)

Masz w samochodzie lewarek i klucz do kół :) możesz też skolować kredke, najlepiej swiecowa, ale i inne powinny dzialac. Mażesz całą tarcze i krecisz :) jeżeli sam opor to za maly dowod to bedziesz widział po wytartej kredce :)

Nie obiecuję że moja teoria działa u Ciebie, ale jest równie prawdopodobna, a może i bardziej od przegubu :)

PostNapisane: 27 paź 2009, 00:36
przez lukkas_kg
ok, sprawdze na pewno to

wyjasniałaby się kwestia tego halasowania przy hamowaniu, kto wie czy do tego nie dojdzie motyw przegubu, jak bede juz cos wiedzial na pewno na pisze, poki co dzieki za wskazkowki

PostNapisane: 27 paź 2009, 23:24
przez lukkas_kg
póki co jestem po wymianie tulejki, a więc:

jest minimalnie lepiej, ale to nie w tym tkwił problem

pojechałem na placyk, porobiłem ósemki, ósemeczki wiadomo na skręconych kołach i nie było stukotu

zatrzymalem sie w miejscu, na prostych kolach, złapałem za kolo i zacząłem tarmosić i wydobywał się dźwięk cos w stylu skrzeczenia, takie samo bylo jak naciskalem na samochod od gory, kiedy maxymalnie skrecilem kola w prawo i tarmosiłem dzwiek byl nasycony bardziej

cos podpowiedzialem?

o juz wiem jak nazwac to skrzeczenie, to tkai dzwiek skrzypiącego starego łożka podczas :D:D

PostNapisane: 28 paź 2009, 09:44
przez Redoo
Może amortyzator albo łącznik pionowy wahacza?

PostNapisane: 28 paź 2009, 10:37
przez krogoth
Łacznik stabilizatora może stukać, i to standart w mazdach... Naszczęście nowy kosztuje 40 zł :P Ale czemu tylko przy ruszaniu i hamowaniu? Troche dziwnie :/ Prędzej powinno na wybojach etc. Mi nadal ta tarcza chodzi po głowie...

PostNapisane: 28 paź 2009, 10:48
przez Redoo
krogoth no tak co do tarczy to kolega pisał ze jak naciskał to też było słychać ten dźwięk Może faktycznie coś z amortyzatorem choć nie wykluczam tej tarczy :|

PostNapisane: 28 paź 2009, 13:41
przez krogoth
Gorzej jak jedno i drugie :P Skoro przegub też był do wymiany a część odgłosów nadal została to może byc róznie :| Przy nasiskaniu itp jak najbardziej zgadzam się że to amorek, łacznik tudzież inny element zawieszenia, ale stukot przy hamowaniu i ruszaniu nie pasuje mi do zawieszenia...