Stukot przy ruszaniu i hamowaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukkas_kg » 21 paź 2009, 00:23

Witam, od jakiegos czasu odczuwam i słysze trzeszcze z okolic lewego koła. Dźwięk podobny jak przy przegubie zewnętrznym, lecz jest tak jakby bardziej stłumiony. Trzeszczenie występuje także przy hamowaniu i ruszaniu, niekiedy przy skręcaniu kół. Nie odczułem tego kiedy było mokro i padały deszcze, ostatnio przy suchej nawierzchni i braku opadów jest bardzo odczuwalne. Czyżby to przegub wewnętrzny?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez Redoo » 23 paź 2009, 16:42

hmm...Może i to przegub ale jak przy hamowaniu też to coś mi nie pasuje :|
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Inte » 23 paź 2009, 17:48

nie mam pojęcia ale powiem tylko, że mi gdy jest mokro to też przegub cichnie. Może to Cię naprowadzi ;)
z początku dźwięk był stłumiony i myślałem, że to wydech się obija, ale teraz jestem pewny, że to przegub. Z tym, że przy hamowaniu, żadnych stuków nie słyszę...
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez lukkas_kg » 23 paź 2009, 18:44

jak jade i wcisne hamulec to stuka cos ;/
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez lukkas_kg » 26 paź 2009, 18:01

byłem dzis ogarnąć temat

póki co z lewej strony, lewa tuleja jest wybita, może to mieć jakiś wpływ?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez Redoo » 26 paź 2009, 18:44

tak,ale czy te stuki są jakieś rytmiczne czy tylko jednorazowe???
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez lukkas_kg » 26 paź 2009, 19:14

różnie, ale przeważnie takie potrójne tryt tryt tryt
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez Redoo » 26 paź 2009, 20:42

to raczej nie bedzie wina tej Tuleji chyba przegub ale 100% pewności to nie mam :|
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez lukkas_kg » 26 paź 2009, 22:29

jutro jade do mechanika, zeby rozebral i zdiagnozował

byłem w sklepie z czesciami, przegub zew. ok. 70 zł a wew. 100 zł, az sie zdziwilem ze tak tanio, bo jak wymienailem prawy przegub zew. to placilem 180 za samą cześć
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez krogoth » 26 paź 2009, 23:18

Zobacz czy Ci się nie zwichrowała tarcza... Zdejmij koło i kręć tarczą szukając oporów. Ona może wydawać takie dźwięki... Przerabiałem już to :P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez lukkas_kg » 26 paź 2009, 23:42

tez bralem pod uwage cos tarczami/klockami ale czemu mialoby sie to pojawic rownoczesnie z przegubem ?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez krogoth » 27 paź 2009, 00:10

Ale czemu przegubem? Opis z pierwszego posta idealnie opisuje zwichrowana tarcze a nie przegub. Przy hamowaniu i ruszaniu prędkośc jest mała +– docisk klocka i słychać, jak jest mokro nie słychać bo tarcza jest mokra, ma poslizg itd, przy skręcie koła równierz może jak najbardziej być słyszalna :)

Dla mnie to tarcza, sprawdź, diagnostyka tego jest darmowa, szybka i prosta. A sprawdzic nie zawadzi, lepiej tarcza jak przegub, prawda? :) Czasem takie proste czy nawet ZA proste diagnozy potrafia być trafne :) Sam władowałem kupe kasy bez potzreby w auto i teraz najpierw szukam po taniości :)

Tarcza jak jest wmiare nowa może zostać przetoczona (choć nie zawsze sie da) a to i tak taniej jak nowa lub przegub :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez lukkas_kg » 27 paź 2009, 00:22

dobrze prawisz, bo w sumie piszesz sensownie, ale jednak jesli jest dzwiek stukania przy skrecaniu typowu dla przegubu to dlatego tak męczy mnie on

ale to jest myśl z tą tarczą
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez krogoth » 27 paź 2009, 00:31

Ale stuki przy skrętach pasuja też do tarczy :)

Masz w samochodzie lewarek i klucz do kół :) możesz też skolować kredke, najlepiej swiecowa, ale i inne powinny dzialac. Mażesz całą tarcze i krecisz :) jeżeli sam opor to za maly dowod to bedziesz widział po wytartej kredce :)

Nie obiecuję że moja teoria działa u Ciebie, ale jest równie prawdopodobna, a może i bardziej od przegubu :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez lukkas_kg » 27 paź 2009, 00:36

ok, sprawdze na pewno to

wyjasniałaby się kwestia tego halasowania przy hamowaniu, kto wie czy do tego nie dojdzie motyw przegubu, jak bede juz cos wiedzial na pewno na pisze, poki co dzieki za wskazkowki
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez lukkas_kg » 27 paź 2009, 23:24

póki co jestem po wymianie tulejki, a więc:

jest minimalnie lepiej, ale to nie w tym tkwił problem

pojechałem na placyk, porobiłem ósemki, ósemeczki wiadomo na skręconych kołach i nie było stukotu

zatrzymalem sie w miejscu, na prostych kolach, złapałem za kolo i zacząłem tarmosić i wydobywał się dźwięk cos w stylu skrzeczenia, takie samo bylo jak naciskalem na samochod od gory, kiedy maxymalnie skrecilem kola w prawo i tarmosiłem dzwiek byl nasycony bardziej

cos podpowiedzialem?

o juz wiem jak nazwac to skrzeczenie, to tkai dzwiek skrzypiącego starego łożka podczas :D:D
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez Redoo » 28 paź 2009, 09:44

Może amortyzator albo łącznik pionowy wahacza?
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez krogoth » 28 paź 2009, 10:37

Łacznik stabilizatora może stukać, i to standart w mazdach... Naszczęście nowy kosztuje 40 zł :P Ale czemu tylko przy ruszaniu i hamowaniu? Troche dziwnie :/ Prędzej powinno na wybojach etc. Mi nadal ta tarcza chodzi po głowie...
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez Redoo » 28 paź 2009, 10:48

krogoth no tak co do tarczy to kolega pisał ze jak naciskał to też było słychać ten dźwięk Może faktycznie coś z amortyzatorem choć nie wykluczam tej tarczy :|
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez krogoth » 28 paź 2009, 13:41

Gorzej jak jedno i drugie :P Skoro przegub też był do wymiany a część odgłosów nadal została to może byc róznie :| Przy nasiskaniu itp jak najbardziej zgadzam się że to amorek, łacznik tudzież inny element zawieszenia, ale stukot przy hamowaniu i ruszaniu nie pasuje mi do zawieszenia...
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6