Stukot przy ruszaniu i hamowaniu
1, 2
Witam, od jakiegos czasu odczuwam i słysze trzeszcze z okolic lewego koła. Dźwięk podobny jak przy przegubie zewnętrznym, lecz jest tak jakby bardziej stłumiony. Trzeszczenie występuje także przy hamowaniu i ruszaniu, niekiedy przy skręcaniu kół. Nie odczułem tego kiedy było mokro i padały deszcze, ostatnio przy suchej nawierzchni i braku opadów jest bardzo odczuwalne. Czyżby to przegub wewnętrzny?
- Od: 15 sie 2009, 05:16
- Posty: 171
- Auto: 626 GE 1.8 96'
nie mam pojęcia ale powiem tylko, że mi gdy jest mokro to też przegub cichnie. Może to Cię naprowadzi
z początku dźwięk był stłumiony i myślałem, że to wydech się obija, ale teraz jestem pewny, że to przegub. Z tym, że przy hamowaniu, żadnych stuków nie słyszę...
z początku dźwięk był stłumiony i myślałem, że to wydech się obija, ale teraz jestem pewny, że to przegub. Z tym, że przy hamowaniu, żadnych stuków nie słyszę...
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
Ale czemu przegubem? Opis z pierwszego posta idealnie opisuje zwichrowana tarcze a nie przegub. Przy hamowaniu i ruszaniu prędkośc jest mała +– docisk klocka i słychać, jak jest mokro nie słychać bo tarcza jest mokra, ma poslizg itd, przy skręcie koła równierz może jak najbardziej być słyszalna
Dla mnie to tarcza, sprawdź, diagnostyka tego jest darmowa, szybka i prosta. A sprawdzic nie zawadzi, lepiej tarcza jak przegub, prawda?
Czasem takie proste czy nawet ZA proste diagnozy potrafia być trafne
Sam władowałem kupe kasy bez potzreby w auto i teraz najpierw szukam po taniości
Tarcza jak jest wmiare nowa może zostać przetoczona (choć nie zawsze sie da) a to i tak taniej jak nowa lub przegub
Dla mnie to tarcza, sprawdź, diagnostyka tego jest darmowa, szybka i prosta. A sprawdzic nie zawadzi, lepiej tarcza jak przegub, prawda?
Tarcza jak jest wmiare nowa może zostać przetoczona (choć nie zawsze sie da) a to i tak taniej jak nowa lub przegub


- Od: 16 lip 2009, 13:12
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP
Ale stuki przy skrętach pasuja też do tarczy
Masz w samochodzie lewarek i klucz do kół
możesz też skolować kredke, najlepiej swiecowa, ale i inne powinny dzialac. Mażesz całą tarcze i krecisz
jeżeli sam opor to za maly dowod to bedziesz widział po wytartej kredce
Nie obiecuję że moja teoria działa u Ciebie, ale jest równie prawdopodobna, a może i bardziej od przegubu
Masz w samochodzie lewarek i klucz do kół
Nie obiecuję że moja teoria działa u Ciebie, ale jest równie prawdopodobna, a może i bardziej od przegubu


- Od: 16 lip 2009, 13:12
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP
póki co jestem po wymianie tulejki, a więc:
jest minimalnie lepiej, ale to nie w tym tkwił problem
pojechałem na placyk, porobiłem ósemki, ósemeczki wiadomo na skręconych kołach i nie było stukotu
zatrzymalem sie w miejscu, na prostych kolach, złapałem za kolo i zacząłem tarmosić i wydobywał się dźwięk cos w stylu skrzeczenia, takie samo bylo jak naciskalem na samochod od gory, kiedy maxymalnie skrecilem kola w prawo i tarmosiłem dzwiek byl nasycony bardziej
cos podpowiedzialem?
o juz wiem jak nazwac to skrzeczenie, to tkai dzwiek skrzypiącego starego łożka podczas
:D
jest minimalnie lepiej, ale to nie w tym tkwił problem
pojechałem na placyk, porobiłem ósemki, ósemeczki wiadomo na skręconych kołach i nie było stukotu
zatrzymalem sie w miejscu, na prostych kolach, złapałem za kolo i zacząłem tarmosić i wydobywał się dźwięk cos w stylu skrzeczenia, takie samo bylo jak naciskalem na samochod od gory, kiedy maxymalnie skrecilem kola w prawo i tarmosiłem dzwiek byl nasycony bardziej
cos podpowiedzialem?
o juz wiem jak nazwac to skrzeczenie, to tkai dzwiek skrzypiącego starego łożka podczas
- Od: 15 sie 2009, 05:16
- Posty: 171
- Auto: 626 GE 1.8 96'
Łacznik stabilizatora może stukać, i to standart w mazdach... Naszczęście nowy kosztuje 40 zł
Ale czemu tylko przy ruszaniu i hamowaniu? Troche dziwnie :/ Prędzej powinno na wybojach etc. Mi nadal ta tarcza chodzi po głowie...


- Od: 16 lip 2009, 13:12
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP
krogoth no tak co do tarczy to kolega pisał ze jak naciskał to też było słychać ten dźwięk Może faktycznie coś z amortyzatorem choć nie wykluczam tej tarczy 
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Gorzej jak jedno i drugie
Skoro przegub też był do wymiany a część odgłosów nadal została to może byc róznie
Przy nasiskaniu itp jak najbardziej zgadzam się że to amorek, łacznik tudzież inny element zawieszenia, ale stukot przy hamowaniu i ruszaniu nie pasuje mi do zawieszenia...


- Od: 16 lip 2009, 13:12
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6