Strona 1 z 1

Wymiana automatu na manual – Jeśli ktoś wie, jak oszukać ECU

PostNapisane: 14 lut 2005, 01:21
przez almakot
Witam,
Właśnie, po przygodach, których opisanie zajęło by mi dwie noce, moja Magdalena przechodzi wewnętrzną przemianę (robię to sam przy okazji terminując w fachu mechanika). Jeśli chodzi o sprawy "żelazne", to chyba sobie poradzę, mam też pojęcie o elektronice auta, ale dość niewielkie – mianowicie chodzi mi o podanie sposobu, w jaki można oszukać "komputer" sterujący pracą silnika i skrzyni, aby brak automatu nie spowodował ogólnego rozstroju tego urządzenia.
Stąd prośba o pomoc/pytanie:
Czy ktoś z Szanownych Specjalistów od Grzebania w Bebechach Madziom wie/potrafi podać sposób na zasymulowanie obecności automatu tak, aby auto jeździło "z normalnymi parametrami" i nie wołało "check engine" lub "hold"?

Będę zobowiązany otrzymując porady i wskazówki, w ramach możliwości postaram się też zrewanżować :)

Dziękuję i pozdrawiam,
Marek

PostNapisane: 14 lut 2005, 01:28
przez Paweł
To ja moze zaczne od tylu. Jak masz zamiar zrealizowac funkcje M/T, ktorych nie posiada komputer od A/T?

Podsumowujac ten niezbyt dlugi wywod, wydaje mi sie, ze najprostszym sposobem, bedzie zdobycie komputera od Cronosa FS M/T.

Przy okazji, to jest Kanada, czy USA?

PostNapisane: 14 lut 2005, 20:42
przez almakot
Witam,
Hmmm.. etap elektryczny przede mną, jeszcze nie zagłębiłem się w studiowaniu schematów, mam zresztą tylko Hayesa, który jest ponoć kiepski, więc nie wiem o jakich funkcjach mowa...
Specjaliści (raczej niskich lotów), z którymi miałem okazję rozmawiać ponoć w ogóle nic nie robili z komputerem.
Auto jest z kanady i o ile pamiętam robione na rynek kanadyjski (jak dotąd nie trafiłem na różnice w wersji US/Kanada poza bajerami typu światła).

Reasumując ... proszę więcej danych :)

Pozdrawiam, Marek

PostNapisane: 14 lut 2005, 22:11
przez Paweł
Ktory to jest rok? Postaram sie napisac co wiem, jesli bedzie to EEC-IV.

PostNapisane: 15 lut 2005, 01:23
przez almakot
1994, jaki komputer też napiszę, tylko sprawdzę
Pozdrawiam,
Marek

PostNapisane: 12 sty 2006, 18:20
przez yaaro
Hej almakot :) Sorry, że odgrzewam stary temat ale może Twoja odpowiedź zainteresuje również innych, poszukujących info o kłopotach z kompem przy takim SWAPie. Napisz jak się uporałeś z tym problemem? Stoję właśnie przed decyzja zakupu Xeda w dobrych pieniądzach i pełnym wyposażeniu z padniętym automatem. Zrobiłem rozeznanie w sprawie części i już wiem, że w ostatecznym podliczeniu kosztów to mi się opłaci. Jedynym problemem jakiego sie obawiam jest właśnie elektronika, komputer dlatego bardzo jestem ciekaw, czy sobie poradziłeś, czy jeszcze jeździsz tym autem i jak to u Ciebie finansowo wypadło? Tak w ogóle gratuluje odwagi :) . Jak widzę, większość forumowiczów wizję swapu automata na manual uważa za nieopłacalną.

PostNapisane: 12 sty 2006, 20:06
przez Paweł
Ten swap dotyczy tylko i wylacznie GE FS LA4A-EL A-Spec!

PostNapisane: 13 sty 2006, 09:55
przez yaaro
tco_tm napisał(a):Ten swap dotyczy tylko i wylacznie GE FS LA4A-EL A-Spec!


Nie mniej jednak jestem ciekaw. Nie znam szczegółów różniących GE FS LA4A-EL A-Spec od Xeda w zakresie elektroniki, podstawowych zasad sterowania szkrzynią, wtryskami itp. Niestety nie mam tyle wiedzy o mazdach co Wy.Mam nadzieję, że przez analogię będę mógł wykorzystać doświadczenia almakota :)

PostNapisane: 28 sie 2007, 18:58
przez rs2580
Ja też chcialbym wiedzieć jakie części trzeba kupić (taki spis).Czy serwo od hamulca trzeba przerabiać?
Czy zmiana komputera na manual to jakiś wielki kłopot?(odpadają kwestie niedopasowań elektroniki kompa do skrzyni)