Kopcenie po wymianie wydechu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukkas_kg » 4 paź 2009, 19:43

Na autostradzie troszeczke go pocisnalem – 170 – 150 na godzine przez jakis czas, no i gdy juz dojezdzalem do domu, odpadła rura kolektorowa(ta czesc przed katalizatorem)

zrobilem pare km okolo 20 w takim stanie jak wyzej, wymienilem rure no i zaczal sie problem blekitnego kopcenia... czyzby uszczelniacze? gdzies czytalem ze to normalny objaw po wymianie czesci wydechu?

pisalem w temacie o kopceniu ale tam chyba nikt nie zaglada :P
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez emilMZ » 4 paź 2009, 22:49

jesli kopcenie w miare szybko ustanie to niemasz co sie bać,tylko zazwczaj z tego co wiem to po wymianie czesci wydechu ma prawo troszke kopcic na czarno ;) a watpie zeby uszkodzenie uszczelniaczy mialo cos do oberwanej rury kolektorowej
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez lukkas_kg » 4 paź 2009, 22:58

no ustaje po jakims czasie, problem dymienia wystepuje zwykle z rana

a co do uszczleniaczy, to nie wiem czy silnika nie przegrzalem ..
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez emilMZ » 4 paź 2009, 23:31

to raczej nie wina wydechu,ja bym obstawiał albo właśnie uszczelniacze lub pierścienie tłokowe a po przegrzaniu mogło własnie coś sie z nimi stac np się zapiec w swoich rowkach.A nie zauważyłeś spadku osiagów?
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez lukkas_kg » 4 paź 2009, 23:42

wlasciwie to odczułem ich przyrost, auto teraz jest elastyczniejsze i nie dusi sie tak jak wczesniej
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez Wiotki » 5 paź 2009, 06:37

lukkas_kg napisał(a):no ustaje po jakims czasie, problem dymienia wystepuje zwykle z rana


To normalne ,że rano dymi :P
Wiotki
 

Postprzez emilMZ » 5 paź 2009, 20:20

Wiotki napisał(a):To normalne ,że rano dymi

moja nie dymi ;D hehe tylko kiedyś jak za dużo nalałem oleju :PP ale tak naprawde może koledze sie obstukał katalizator podczas naprawy i wyrzuca z niego wszystkie "śmieci" ;)
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez lukkas_kg » 5 paź 2009, 21:34

dzisiaj zauwazyłem ze juz nie dymilo, albo minimalnie

za to spadki oleju sa

ile powinno byc oleju w mojej mazdzie? wg isntrukcji 3,5l ale jak wlalem tyle to bylo za duzo na bagnecie ...
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez emilMZ » 5 paź 2009, 23:31

najbezpieczniej jest lać pomiedzy min a max .Ja jak miałem za dużo oleju to przez jakieś 2-3 dni niezłe zasłony dymne stawiała i załuje ze nie odessałem nadmiaru bo potem świece zapłonowe ucierpiały na tym.Dodam że nadmiar duży niebył bo okolo 150 ml. Ile mniej wiecej musisz dolewać na 1000 km?czyli kopci tylko na zimnym silniku?
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez lukkas_kg » 5 paź 2009, 23:42

tak chyba tylko na zimnym, nie zauwazylem chmury za soba

powiem tak, z 4 tys km temu wymienialem olej, bylo wiecej jak max

gdy przygrzałem na autostradzie było juz mniej jak polowe, dolalem tak z 3/4 szklanki, na chwile obecna mam okolo 1/4 -1/3 na bagnecie..
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez emilMZ » 6 paź 2009, 13:41

no zalecalbym sprawdzić kompresję wtedy by było wiadomo co i jak,bo może pierścienie juz sie koncza skoro tylko na zimno kopci a jak sie rozgrzeją i rozszerza to przestaje.Tylko caly czas probuje znalezc tutaj jakis zwiazek z ta wymiana wydechu ;)
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez lukkas_kg » 6 paź 2009, 16:49

gdzie to mozna sprawdzic? w stacji diagnostycznej ?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez Edel » 7 paź 2009, 10:59

Moim zdaniem przegrzanie silnika, tym bardziej że ubywa Ci oleju, to po mojemu oznacza że pierścienie się kończą albo już są w kształcie "sprężynek".
na zimny włączonym silniku wyciągnij bagnet i sprawdź czy nie wyrzuca Ci nim oleju, bo kompresja może uciekać w olej właśnie, bo może wydmuchałeś uszczelkę pod głowicą ?

Off top.
Rozmawiałem ze specjalistą od 626 w serwisie Mazdy, mówił że silniki najlepiej się sprawują kiedy na bagnecie jest między 1/2 a 3/4 oleju nie więcej i nie mniej, taki stan polecał trzymać.
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel

http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 11:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez lukkas_kg » 7 paź 2009, 14:08

sprawdziłem conieco

po odkreceniu korka z wlewem i dodaniu gazu olej rozbryzgał na silnik

po dodaniu gazu prawie do odcieciu z rury wydechowej ciekł olej

w swiecach oleju sporo, szczegolnie w 3 swiecy


jakis ratunek ?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez Tubi » 7 paź 2009, 14:47

Napewno wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez lukkas_kg » 7 paź 2009, 15:18

ok to mamy uszczelke zaworow

co jeszcze?

chcialbym zrobic taka liste azeby u mechanika nie byc zielonym, bo sam tego nie zrobie, a nie chce aby mnie probowal naciac na koszta...
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez emilMZ » 8 paź 2009, 13:02

Tubi napisał(a):Napewno wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

tutaj uszczelka pod pokrywą zaworów raczej niema nic do rzeczy.Najlepiej zmierz kompresje i wtedy bedziesz wiedział na czym stoisz i wtedy wyjdzie czy trzeba remont robic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez Tubi » 8 paź 2009, 13:28

lukkas_kg napisał(a):sprawdziłem conieco

w swiecach oleju sporo, szczegolnie w 3 swiecy


emilMZ napisał(a):
Tubi napisał(a):Napewno wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

tutaj uszczelka pod pokrywą zaworów raczej niema nic do rzeczy.Najlepiej zmierz kompresje i wtedy bedziesz wiedział na czym stoisz i wtedy wyjdzie czy trzeba remont robic


Tak czy siak do wymiany. Ja miałem troszkę w gniazdach i szarpał a co dopiero jak jest sporo.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez emilMZ » 8 paź 2009, 18:17

ja to zrozumialem jako że po odkręceniu świec są one zarzucone olejem,kolega troszke niejasno napisał ;) a fakt że jeśli świece z wierzchu sa zaolejone może szarpać bo przebicia sie robią
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez lukkas_kg » 10 paź 2009, 19:33

nie moge wykrecic swiec, mam klucz 16 i 21 i żaden nie pasuje :/

mozliwa jest wymiana tylko pierscieni tłokowych i uszczelki pod pokrywa zaworow ? bez innych remontow w silniku?

do wymiany mam jeszcze rozrusznik i przegub, a wiem ze jak zrobie to wszystko nei mam gwarancji czy sie cos innnego nie spieprzy... kupujac te mazde wpadlem w kanał ;/ oszukany przebieg prawdopodobnie
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6