Strona 1 z 2

Migający Hold (626 GE)

PostNapisane: 15 wrz 2009, 01:36
przez M_azu_R
Witam, jestem świeżym posiadaczem Madzi i również świeży na forum ;)
Zdecydowałem się napisać gdyż mam problem z ASB a żaden z założonych już tematów nie pokrywa się w 100% z moim problemem.

A wiec sprawa wygląda następująco:
-co jakiś czas nieregularnie włącza się tryb awaryjny skrzyni-miga mi kontrolka hold, wtedy odłączają się biegi i to prawdopodobnie aż 2, bo przy 60km/h mam 3tys obrotów na liczniku.
Nieregularnie to znaczy raz jest good raz nie w trakcie jednej np 15minutowej jazdy.
Jak wszystko chodzi ok to oczywiście kontrolka nie mruga a hold działa prawidłowo-zdaje mi się ;)
czy i kiedy był wymieniany olej i filtr w skrzyni nie wiem, tata też a jeździł nią 2-3 mies od zakupu i oddał mi... czy to wina oleju? olej jest czerwony i pachnie w zasadzie normalnie raczej... w skrzyni nie ma zgrzytów, czasami szarpnie przy zmianie ale nie często

starałem się połączyć to z hamulcami z racji tego, że są krzywe tarcze i bije pedał przy hamowaniu a do tego tak jakby zacisk nie odchodził bo świeci się kontrolka break co jakiś czas podczas hamowania roboczym i myślałem, że może przez jakiś opór skrzynia nie daje rady wrzucić wyżej, nie znam dokładnie zasady działania ASB więc tak na chłopski rozum kombinuje, niestety teorii nie zdołałem jeszcze zweryfikować bo dopiero niedawno ją opracowałem ;p

jeżeli nie wiecie/uważacie, że tak lepiej... podajcie mi namiar na jakiegoś diagnostę z Wrocka
Z góry dzięki za wszelką pomoc chłopaki i nie tylko ;)

PostNapisane: 15 wrz 2009, 23:14
przez M_azu_R
Widzę, że nie bardzo możecie mi pomóc... szkoda...

PostNapisane: 16 wrz 2009, 07:34
przez Speed
lampa hamulcow to jest niski poziom płynu , a kontrolka migająca hold uszkodzona skrzynia , mozesz sprobowac olej i filtr wymienic ale moze nic niedac

PostNapisane: 16 wrz 2009, 12:15
przez M_azu_R
dzięki za odpowiedź, no to teraz już jestem trochę zmartwiony, naprawa pewno będzie kosztować jakąś niebotyczną kwotę... ile może kosztować taki swap na manualna skrzynię?
Znacie może jakiś dobry warsztat zajmujący się asb? muszę zawieźć i zobaczyć czy mam odkładać pieniążki... :|

PostNapisane: 16 wrz 2009, 12:23
przez marimart81
poszukaj sobie na forum tematu odnośnie zmiany automatu na manual( było tego sporo i jakie części bedziesz musiał zmienić) ,kiedyś taką zamiane przeprowadziłem w swojej 626 bo mi automat padł i tragedii nie było

PostNapisane: 16 wrz 2009, 23:17
przez M_azu_R
Ale jakie koszta to były ta wymiana? nie wiem co jest z tym automatem właśnie bo dziś jechałem i było dobrze... nie macie pojęcia jak się wkurzyłem jak znowu zaczął migać :/

PostNapisane: 17 wrz 2009, 01:06
przez marimart81
gdy kupiłem 626 był podobny problemem co u ciebie(nie włączało ostatniego biegu i hold-niezawsze),poprzedni właściciel już ponoć dwa razy taki automat wymieniał w niej bo w jednym padła mu na amen a druga coś szwankowała z tym ostatnim biegiem więc sprzedał mi dużo taniej nie zagłębiając sie co i jak wymieniłem ją bo za automatem nie przepadam, części miałem ze swojego rozbitka a przekładke robiłem sam.Podjedz do jakiegoś mechaniora od automatów,może coś zaradzi na twoją madzie a jak chcesz się bawić w manuala to spisz sobie jakie graty będą potrzebne i rozejrzyj sie w cenie ,wtedy bedziesz wiedział czy ci sie to opłaca

PostNapisane: 17 wrz 2009, 01:12
przez M_azu_R
Dzięki za radę ;) no ja wolałbym jednak automat, fajna sprawa, tym bardziej, że jeżdżę po mieście w 95% ale niestety jak to w polskim kraju wygra ekonomia ;) będę musiał podjechać do mechanika ;) a w 2005 był generalny skrzyni...

PostNapisane: 20 wrz 2009, 00:03
przez M_azu_R
Słuchajcie, jeszcze jedno pytanie... dzwoniłem do gościa, mechanika od asb, powiedział, że w pierwszej kolejności to trzeba olej i filtr wymienić i koszt tego wraz z robocizną 400zł. Co myślicie o powyższym?

PostNapisane: 20 wrz 2009, 13:34
przez Soluks
olej z 150zł plus filtr 65zł reszta to robocizna... troszke drogo

PostNapisane: 20 wrz 2009, 19:21
przez Speed
drogo , niepamietam ile w ASO kosztowało ale mniej napewno

PostNapisane: 20 wrz 2009, 22:34
przez M_azu_R
A na upartego da rade samemu powalczyć z tym olejem? Do roboty smykałkę mam, ubrudzić też się nie boje ale nie wiem gdzie co jest i czy jest jakiś nieginekologiczny dostęp... ;p

PostNapisane: 20 wrz 2009, 23:22
przez marimart81
poczytaj sobie tu może ci coś pomoże : http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... iana_oleju

PostNapisane: 21 wrz 2009, 00:17
przez M_azu_R
marimart81 napisał(a):poczytaj sobie tu może ci coś pomoże : http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... iana_oleju

Dzięki, myślę, że sobie poradzę z dynamiczną wymianą natomiast gdzie jest filtr? ;)

PostNapisane: 21 wrz 2009, 01:53
przez marimart81
tu sobie jeszcze zerknij : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 620c12fb64 i prawdopodobnie bedzie to ten model skrzyni G4A-EL który jest opisany w poprzednim moim linku a tam masz gdzie znajduje się filtr

PostNapisane: 21 wrz 2009, 22:47
przez M_azu_R
Również mam z '93 rok, natomiast nie ma tam niestety umiejscowienia filtra... a tej instrukcji nie mogę odczytać, już jej nie ma...

PostNapisane: 21 wrz 2009, 23:26
przez marimart81

PostNapisane: 26 wrz 2009, 03:13
przez M_azu_R
Najprawdopodobniej już wiem o co chodzi!! Jak uruchamiam samochód to mam wysokie obroty przez pierwsze parę minut sięgające 1500 obr/min, jak już się uspokoi to trzyma na 750 obr/min.
Jak jadę z takimi obrotami i hamuje gdzieś na krzyżówce to trzymam go na hamulcu przy 1500obr/min, to niedopuszczalne!! Jakbym trzymał gaz i hamulec jednocześnie, także na razie zrzucam na neutral na początku w takich sytuacjach, jak się uspokoi to jest wszystko git... Jeżdżę tak od 3 dni i nie ma kontrolki... teraz pytanie, czemu mam takie obroty na zimnym silniku?
Następna rzecz... takie cykanie wydobywa się z silnika jak się rozgrzeje, czy to zawór EGR?

Migający HOLD – Mazda 626 GE 2.0 automat

PostNapisane: 4 cze 2010, 12:27
przez esesz83
Mój ojciec ma Mazda 626 GE 2.0 automat z 93 roku. Już kilka razy robił z skrzynią i przez jakiś czas był spokój. Może z miesiąc temu zaczęła mu migać kontrolka HOLD.
Po włączeniu wszystko jest dobrze. Samochód normalnie zmienia biegi, nic nie świeci. Po chwili jazdy zaczyna migać kontrolka HOLD, nie wrzuca 4 biegu i szarpie przy przełączeniu z 1 na 2 bieg.
Sprawdziłem kody błędu i wyświetla nr 55 – z tego co znalazłęm to: "Czujnik prędkości własnej pojazdu".
W serwisie mazdy odczytali kod: "czujnik liczenia obrotów wałka wejściowego skrzyni biegów". Możliwe przyczyny: wiązka przewodów, czujnik liczenia obrotów wałka wejściowego. Ojciec wymienił ten czujnik ale nic sie nie zmieniło. Jest jeszcze drugi czujnik, od prędkościomierza ale nie został wymieniony.

Re: Migający HOLD – Mazda 626 GE 2.0 automat

PostNapisane: 4 cze 2010, 15:09
przez Ania69
olej kiedy zmieniany byl w skrzyni i ,resetowales komputer