Strona 1 z 1

Odpowietrzanie układu hamulcowego z ABS – 626 GE

PostNapisane: 26 cze 2009, 12:56
przez Malpiszon78
Witam.

Po ostatnim zagotowaniu płynu w układzie hamulcowym chciałbym wymienić cały obieg.
Nigdy tego nie robiłem więc pytam :

Jak spuścić płyn z całego układu hamulcowego, czy są jakieś środki do przepłukania układu zanim naleję płynu i ile mniej więcej wchodzi płynu do układu.
Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę przed rozpoczęciem jazdy (to hample więc wolę uważać) ?

Dziękuję z góry za wszelkie porady.

Pozdrawiam. :)

Poprawiłem Ci trochę temat.
Don

PostNapisane: 26 cze 2009, 21:32
przez Krisek
Masz ABS ?
Plukasz uklad nowym plynem hamulcowym – pamietaj zeby nie uzywac plynu silikonowego ... czyli dot 5 nie stosuje sie w takich ukladach

Dot 3, 4, 5.1 jest ok do uzycia
Wszystkie plyny hamulcowe sa syntetyczne.

Proces plukania odpowietrzania zaczyna sie od najdelszego zaworka od master cylindra ? ( Ktos musi potwierdzic nie pamietam )

Wazne zebys nie zapowietrzyl ukladu ..

UWAGA plyn hamulcowy jesli bedzie mial kontakt z lakierem uszkodzi go !

ja uzywam takiego wynalazku – tanie i skuteczne wlewam plyn zakladam na zbiorniczek pod pompwouje i nowy plyn jest w pychany stary wypachany ,...

Obrazek

PostNapisane: 27 cze 2009, 06:36
przez Malpiszon78
Tak, mam ABS.

W jaki sposób uniknąć zapowietrzenia układu ?
Czyli odpowietrzać w określonej kolejności ?

PostNapisane: 12 wrz 2009, 10:30
przez dejww
Krisek,gdzie można nabyć taki wynalazek ????

PostNapisane: 12 wrz 2009, 15:44
przez Krisek
dejww – ja kupilem od znajomego ..... takie cos mozna samemu prosto zrobic

za pare zloty ... bo koszt orginalu jest spory za nowy .... ( ja uzywke prawie nowa )

http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/ca ... /index.htm
tu jak zrobic za pol darmo

no co do ABS to niektorzy mowia ze normalna procedura ...
ja usiebie zapowietrzylem ABS I teraz dupa bende musial WDS uruchomic cykl ABSU chyba

zaczynasz od najbardziej oddalanoego hamulca od master cylinder ..

PostNapisane: 12 wrz 2009, 22:28
przez Siw-y
Krisek napisał(a):ja usiebie zapowietrzylem ABS I teraz bende musial WDS uruchomic cykl ABSU chyba

Możesz to jakoś prościej wytłumaczyć?

Ja jak robiłem hamulce u siebie to nie miałem czym zatkać przewodu i cvały mi wyciekł, i tak bez płynu stał z jakieś 2 tygodnie, ale po zalaniu nowym płynem i odpowietrzeniu nie zauważyłem nieprawidłowości, jedynie brak działającego ABS'u (jak czasem zadziała to pedał wpada wpodłogę i w tedy jest bardzo słaba skuteczność) ale przed tym zabiegiem ABS również nie działał.

Będę na dniach wymieniał pompę ABS'u i czy trzeba do tego jakichś specjalnych zabiegów? czy poprostu wymiana i odpowietrzenie przez przepchanie powietrza do zacisków.


Malpiszon78 napisał(a):ile mniej więcej wchodzi płynu do układu.

Mnie niecały litr poszedł na całkowicie pusty układ (może bliżej połowy litra, nie wiem, nie pamiętam teraz)

PostNapisane: 14 wrz 2009, 14:45
przez dejww
Dzięki Krisek za info.To chyba lepiej będzie dać parę zł w ASO i niech wymienią płyn sami.Pozdrówki

PostNapisane: 3 sty 2013, 17:37
przez Szyna
Mój sprawdzony sposób:
Jeden pompuje pedał aż zrobi się twardy i trzyma go cały czas do dechy, drugi w tym czasie szybko i na chwileczkę odkręca odpowietrznik tylko żeby raz cykło. Zaraz szybko zakręca odpowietrznik żeby pedał hamulca nie wleciał całkowicie tylko tak do połowy. Powtarzasz to kilka razy na każdym zacisku i powinno być dobrze :)
Oczywiście operacje zaczynamy od najdalszego zacisku od pompy i na wyłączonym silniku.

PostNapisane: 3 sty 2013, 20:46
przez tomi-ex
Szyna napisał(a):Mój sprawdzony sposób:
Jeden pompuje pedał aż zrobi się twardy i trzyma go cały czas do dechy, drugi w tym czasie szybko i na chwileczkę odkręca odpowietrznik tylko żeby raz cykło. Zaraz szybko zakręca odpowietrznik żeby pedał hamulca nie wleciał całkowicie tylko tak do połowy. Powtarzasz to kilka razy na każdym zacisku i powinno być dobrze :)
Oczywiście operacje zaczynamy od najdalszego zacisku od pompy i na wyłączonym silniku.



zamierzam w ten sposób odpowietrzyć przewody a czy tym sposobem pompa hamulcowa tez się odpowietrzy ? odkręciłem przewody z każdego zacisku , regeneruje zaciski , wyleciał cały płyn . Zastanawiam się co z ABSem , czy wystarczy zwykłe odpowietrzenie przewodów ?

Dopisano 3 sty 2013, 19:55:

a czemu hamulca nie wciskasz do podłogi tylko tak troche ?

PostNapisane: 3 sty 2013, 21:29
przez Szyna
Żeby było cały czas ciśnienie.

PostNapisane: 3 sty 2013, 21:40
przez tomi-ex
a ABS mi sie samoistnie odpowietrzy tym sposobem , wiem ze truje cie ale chce jak najszybciej poskładac samochod

Szyna napisał(a):Żeby było cały czas ciśnienie.

PostNapisane: 3 sty 2013, 21:55
przez Szyna
Tak ABS odpowietrzy się samoistnie. Pilnuj tylko żeby w zbiorniczku był cały czas płyn w normie.
No i tego ze zaczynamy od kola najdalej serwa (czyli to które ma najdłuższy wężyk) chyba nie muszę wspominać :)

PostNapisane: 3 sty 2013, 21:58
przez szumki44
Polecam przerobic pompke od roweru na ssanie :P i dac 2 zaworki i 2 wentyle :D wtedy wysysajac mozna sobie odrazu plyn ze zbiorniczka do zacisku

2- odpalam autko 1 wlewa plyn ciagle :D drugi lekko naciska hamulec a trzeci odkreca odpowietrznik.

Ja tam na odpalonym odpowietrzam :) Na zgaszonym najpierw zalac na full odkrecic odpowietrzniki na maxa i poczekac az plyn zacznie wyciekac i wtedy odpalam i odpowietrzam pokolei :)

PostNapisane: 3 sty 2013, 22:14
przez Szyna
Pierwsze słyszę żeby odpowietrzać na odpalonym :|

PostNapisane: 3 sty 2013, 23:01
przez kamilspider
Kolega mechanik mi mówił kiedyś, że wystarczy nalać do pełna w zbiorniczku płynu, odkręcić odpowietrznik przy zacisku i czekać aż przestaną lecieć bąble. Mówił też, że to dobry moment na zapalenie fajki :D
Ale sam pompuję pedałem tak jak piszecie.

PostNapisane: 4 sty 2013, 20:55
przez szumki44
Szyna napisał(a):Pierwsze słyszę żeby odpowietrzać na odpalonym
ja tak robie bo w innych japoncach mialem problem z abs-em:D i tak to mi zostalo

PostNapisane: 6 sty 2013, 14:33
przez tomi-ex
kamilspider napisał(a):Kolega mechanik mi mówił kiedyś, że wystarczy nalać do pełna w zbiorniczku płynu, odkręcić odpowietrznik przy zacisku i czekać aż przestaną lecieć bąble. Mówił też, że to dobry moment na zapalenie fajki :D
Ale sam pompuję pedałem tak jak piszecie.




nie da się tak w pompie są tłoczki i jak są źle ustawione to płyn sam nie przeleci do przewodów

PostNapisane: 6 sty 2013, 14:55
przez Szyna
Ale dlaczego niby maja być złe ustawione ? :| Jeżeli pompa nie pracuje to nie ma to nic wspólnego.