Strona 1 z 1

Jaki płyn hamulcowy (do dolania) ?

PostNapisane: 17 sty 2005, 18:37
przez pslusarz
Witam !

Mam problem z zapalającą się lampką kont. od hamulca ręcznego. Na forum udało mi się wyczytać, że przyczyną może być zbyt niski poziom płynu w zbiorniczku (u mnie jest w połowie podziałki miedzy min i max).
Moje pytanie dotyczy płynu jakiego najlepiej użyć do dolania. Nie wiem czym układ był zalany wcześniej (626 GE 1.8 16V)

Pozdrawiam !

PostNapisane: 17 sty 2005, 19:50
przez Paweł
Jesli nie wiesz czym byl zalany, to najlepiej wymien calosc na DOT 4.

PostNapisane: 17 sty 2005, 20:27
przez pslusarz
Lepiej było by dolać – mniej roboty.
Czy przy wymianie trzeba odpowietrzyć układ ?

PostNapisane: 18 sty 2005, 09:41
przez tomekrvf
W instrukcji jest napisane DOT 3. Ale ja wymieniłem płyn na DOT4

PostNapisane: 18 sty 2005, 11:25
przez Waluś
Włąśnie przyłączam sie do pytania. Musze zmienić zaciesk, a nie mam zielonego pojęcia jaki był płyn. Ale u mnie jest on mniejwięcej koloru oleju silnikowego :| i jest niedawno wymieniony, więc szkoda było by roboty, a przy wymianie cylinderka napewno będe musiał dolać

PostNapisane: 19 sty 2005, 22:31
przez pslusarz
Witam !

Po dolaniu płynu problem z zniknął.

Pozdrawiam !

PostNapisane: 19 sty 2005, 23:54
przez Paweł
Dla wlasnego bezpieczenstwa nie powinienes mieszac plynow. Teoretycznie sa one mieszalne (jednego rodzaju), ale w praktyce moga zawierac rozne inhibitory korozji, substancje wchlaniajace wilgoc itp, ktore po zmieszaniu moga ze soba wzajemnie reagowac, tym samym obnizajac temperature wrzenia plynu i jego wlasciwosci antykorozyjne.

Z podobnego powodu nie nalezy mieszac plynow chlodniczych i olejow roznych producentow.

PostNapisane: 26 kwi 2007, 08:57
przez brii
Panowie – poważne ostrzeżenie – jakiś miesiąc temu dolałem do zbiorniczka płynu hamulcowego w motocyklu trochę płynu DOT-4 z BP (reszta była z Organiki) i nie skończyło się to dobrze :| Wczoraj zmieniałem klocki i postanowiłem zmienić również płyn. Po zdjęciu dekielka zamykającego zbiornik moim oczom ukazała się gumowa uszczelka ale niestety większa o jakieś 50% niż powinna być :( Płyny się nie zmieszały i doszło do jakiejś reakcji która wypaczyła gumę. Szczęśliwie dolałem tego płynu tylko troszkę i nie zszedł w "dół" układu. Wniosek – nie mieszajcie płynów hamulcowych!!

PostNapisane: 26 kwi 2007, 19:20
przez mayer
brii napisał(a): nie mieszajcie płynów hamulcowych!!

no to akurat normalne ze jak masz układ przystosowany do DOT3 to DOT 4 ci zezre gumki. w mazdach można smiało zalewać zarówno GE jak i GD DOT4 bez zastanawiania się zbednego.

PostNapisane: 26 kwi 2007, 20:24
przez BratCukierka
gdzieś ostatnio czytałem albo oglądałem i właśnie mówili/pisali że płynów hamulcowych się nie miesza!!

PostNapisane: 26 kwi 2007, 21:21
przez Redoo
Panowie kolorki sie kłaniaja po to barwia te płyny by sprawa była jasna <glupek2> jak ktos by wymieniał płyn to polecam textar lub TRV (lucas) Te 2 firmybija wszystkich tarcze ktocki zaciski maja [tiiit] to jeszcze dochodzi brembo choc ta firma sie popsuła od kad tłuka u skosno okich :D