Strona 1 z 1

Wymiana łożysk przednich – konieczne ustawianie zbieżności?

PostNapisane: 7 kwi 2009, 19:18
przez jedenkg
Witam,

Mam do wymiany przednie łożyska. Nie znam się, ale lekko zdziwiło mnie, gdy mechanik stwierdził konieczność ustawienia zbieżności kół po tej wymianie. Pytałem innego mechanika – powiedział, że nie trzeba. Powiedzcie mi, jak to w końcu jest, bo zbieżność to kolejna stówka lub więcej.

dzięki
kg

Re: Wymiana łożysk przednich – konieczne ustawianie zbieżnoś

PostNapisane: 7 kwi 2009, 21:32
przez ZipperPL
jedenkg napisał(a):Witam,

Mam do wymiany przednie łożyska. Nie znam się, ale lekko zdziwiło mnie, gdy mechanik stwierdził konieczność ustawienia zbieżności kół po tej wymianie. Pytałem innego mechanika – powiedział, że nie trzeba. Powiedzcie mi, jak to w końcu jest, bo zbieżność to kolejna stówka lub więcej.

dzięki
kg


Wg mnie po każdym odkręceniu piasty od zwrotnicy i wahacza zmieni się zbieżność ( minimalnie i teoretycznie, ale jednak zawsze ) Warto to zrobić – w moich okolicach taki zabieg to 50zł...:) a przynajmniej śpię spokojnie :)

Re: Wymiana łożysk przednich – konieczne ustawianie zbieżności?

PostNapisane: 15 kwi 2016, 21:05
przez mark.87
Koledzy jak zdiagnozowac uszkodzone lozysko kola tyl- cos wyje ale rownie dobrze moga to byc opony a niechce wydawac zbednej kasy na lozysko z piasta. macie jakies sposoby na wykrycie ew ze lozysko wyje?

PostNapisane: 19 kwi 2016, 18:11
przez futrzak1966
Ba, jak coś wyraźnie wyje i zamiana kół nie pomaga to zdecydowanie łożysko. Ciekaw jestem na ile wystarczają łożyska z przodu, ponieważ mam niejakie wrażenie, że je słychać (270kkm). Podobnie jak z łożyskiem podpory prawej półosi. Zobaczymy co powie warsztat – własnie zostawiłem <lol>