Strona 1 z 1

Glosny dzwiek podczas jazdy

PostNapisane: 24 mar 2009, 00:36
przez suchy11111
Witam wszystkich jestem tu nowy wiec jak cos zlego to nie ja :) ok teraz chcialbym przejsc do mojego problemu.
Posiadam mazde 626 94rok CRONOS 2.0 B+G (usa version) i mam taki problem mianowicie chodzi mi tu o dosc uciazliwe i glosne buczenie podczas jazdy im mniejsza proskosc tym mniejsze nasilenie dzwieku przy okolo 120 nie da sie wytrzymac :(

Podczas jazdy okolo 120 tj. okolo 3500 rpm i jak wrzuce mu luz to dzwiek slabnie ale jest nadal glosno (nie wiem czy mnie zrozumiecie ale mimo to prosze o jakies wskazowki)

Wydaje mi sie ze to moze byc Lozysko w ktoryms z przednich kol ale mozliwe ze to silnik( chociaz podczas gdy auto stoi na luzie i daje mu gazu to nie slychac tego buczenia) i wlasnie sie zastanawiam i prosze o pomoc????

dzieki wszystkim z Gory POZDRAWIAM :–)[/list]

PostNapisane: 24 mar 2009, 01:18
przez MazDarek
Nie ma sprawy. Informacja o opcji szukaj była w ramach pakietu powitalnego ;)
Edit – wyczyściłem off topic.

PostNapisane: 24 mar 2009, 09:41
przez Redoo
na początek nigdy przy takich prędkościach nie wyrzucaj na "luz"bo nie daj Boże silnik ci zgaśnie i może dojść do tragedii :|
Jeżeli głośno buczy a dzwięk narasta względem prędkości to faktycznie może to być łożysko w kole ale niekoniecznie,rozpędz się do 60km albo pojeździj po zakrętach prawy lewy i nasłuchuj czy w zakrętach dźwięk ucicha albo się zmienia nie jest to proste ale chyba najłatwiejszy sposób,a jak odpalisz i podniesiesz maske nie słychać jakiś szumów (mi tak dawało w kość łożysko od pompy wody)w samym silniku nie ma tam co zabardzo buczeć może stukać :P ale buczenie to raczej rzadko spotykany przypadek,możesz też mieć coś ze sprzęgłem ale najprawdopodobniej bedzie to łożysko.Z tymi zgrzytami,stukami to ciężko tak dopomóc przez forum ;) Powodzenia!

PostNapisane: 24 mar 2009, 16:00
przez magikgt
albo skrzynia Panie kolego.Więcej informacji prosimy

PostNapisane: 24 mar 2009, 19:54
przez ravlos
no ja bym stawiał na łożyska kół, ewentualnie posprawdzaj poduszki silnika i skrzyni

PostNapisane: 29 mar 2009, 20:56
przez zygaol
mam podobny problem,powymianie paska rozrządu,silnik po uruchomieniu dziwnie buczy,przed wymianą nie było tego.Przy wiiększych obrotach buczenie zwiększa śię i jest głośniejsza praca silnika,czy rozrząd może mić coś z tym wspólnego? 626 komprex 94r.dizel.Proszę o pomoc.

Re: Glosny dzwiek podczas jazdy

PostNapisane: 29 mar 2009, 22:34
przez Speed
suchy11111 napisał(a):Podczas jazdy okolo 120 tj. okolo 3500 rpm i jak wrzuce mu luz to dzwiek slabnie ale jest nadal glosno (nie wiem czy mnie zrozumiecie ale mimo to prosze o jakies wskazowki)


sprawdz to jeszcze raz bo 120km.h w manualu to 2900 a w automacie jeszcze mniej

PostNapisane: 1 wrz 2009, 15:47
przez Szyna
Witam, mam ten sam problem co kolega suchy11111 tylko ze w GD
Tylko ze u mnie wlasnie przy skręcaniu na boki cichnie.
Czy to będzie łożysko ? Bo podejrzewałem jeszcze mechanizm różnicowy albo półośkę.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 1 wrz 2009, 16:17
przez jacobs
A może wyząbkowane opony?

EDIT: Spojrzałem na pierwszy post :P

PostNapisane: 1 wrz 2009, 16:34
przez Hugo
zygaol napisał(a):mam podobny problem,powymianie paska rozrządu,silnik po uruchomieniu dziwnie buczy,przed wymianą nie było tego.Przy wiiększych obrotach buczenie zwiększa śię i jest głośniejsza praca silnika,czy rozrząd może mić coś z tym wspólnego? 626 komprex 94r.dizel.
Rozrząd przestawiony na znakach.

PostNapisane: 1 wrz 2009, 17:00
przez Szyna
Opony sa na pewno dobre bo sprawdzałem na zimówka i na letnich cały czas to samo :/

PostNapisane: 1 wrz 2009, 17:27
przez widlak
U mnie też huczy ale przy większych prędkościach cichnie jakby i przy skręcie w lewo jest głośniejsze. Byłem w "dobrej stacji" i powiedzieli żeby jeździć bo nie jednoznaczne jeszcze objawy. Dziwna diagnoza ale objawy też. U ciebie myśle że łożysko ze względu na to że narasta przy predkości znaczy conajmniej łożysko.

PostNapisane: 1 wrz 2009, 21:50
przez rikardo
Ja stawiam na łożysko sprawdź jak kolega napisał wyżej czy na zakrętach buczenie narasta czy nie. Jeśli nie to może być któreś łożysko alternator, pompa wspomagania , skrzynia, itp. Najlepiej nagraj dźwięk na telefonie i wstaw na youtube wklej link na forum to może ktoś skojaży odgłosy :)

PostNapisane: 1 wrz 2009, 22:57
przez Hugo
widlak napisał(a):huczy ale przy większych prędkościach cichnie jakby i przy skręcie w lewo jest głośniejsze
Identyczne objawy w Galancie powodowało padnięte łożysko przedniego prawego koła.

PostNapisane: 1 wrz 2009, 23:25
przez Szyna
No właśnie tak jak napisałem wyżej jak skręcam to buczenie maleje tylko nie wiem w która stronę. Najmocniej słychać przy jeździe na wprost i powyżej 60 km/h potem im szybciej tym głośniej. Nie ważne czy wrzucę na luz czy zwiększę obroty silnika, wiec raczej alternator i pompa to nie będzie :P

PostNapisane: 2 wrz 2009, 10:42
przez widlak
Hugo napisał(a):
widlak napisał(a):huczy ale przy większych prędkościach cichnie jakby i przy skręcie w lewo jest głośniejsze
Identyczne objawy w Galancie powodowało padnięte łożysko przedniego prawego koła.


Najlepiej by było żeby to było łożysko koła.
Tylko pytanie: czemu robi się cichsze przy większej prędkości czyżby auto się unosiło hehehe?

PostNapisane: 2 wrz 2009, 18:15
przez rikardo
Zawsze możesz sprawdzić czy to łożysko w sposób nastepujący , nie koniecznie bezpieczny ale czasami się sprawdza. A wiec podnieś samochód na podnośniku jedną strone i podłóż w miejsce podnośnika jakis duży klocek drewna chodzi o to żeby był stabilny . i potem włącz bieg i wkręć tak do 50 km/h . Jedno koło stoi na ziemi więć układ różnicowy zwany dyferencjałem spowoduje ,że drugie będzie sie obracało 2 razy szybciej czyli 100km/h . i Wtedy trzeba drugą osobe żeby słuchała koło koła czy buczy czy nie . Identycznie zrób z 2 stroną. Łożysko w powietrzu działa bez oporów związanych z ciężarem auta więć buczenie powinno być dużo cichsze ale słyszalne .

PostNapisane: 3 wrz 2009, 00:40
przez radar88
zygaol wróc do gościa i niech sprawdzi pasek rozrządu czy dobrze ułożył oraz czy wszystko dobrze po składał jeżeli przed wymianą nic sie nie działo a teraz hałasuje.Przestawianie rozrządu powoduje hałas lub nie odpalanie samochodu,zalewanie się,brak mocy. Miałem w X6 wymieniany pasek,problemy typu, nie odpalała za pierwszym razem, za 2 razem mało mocy – na 1 biegu pod górę 6500rpm gdzie szła na 3 bez małego ale.

Co do łożyska. musisz znaleśc to co naprawdę powoduje hałas żebyście nie wydali pieniędzy na np łożysko a hałas nie ucichnie. Poszukajcie dobrego mechanika który ma pojęcie i od razu będzie wiedział co i jak albo sami szukajcie różnymi sposobami. Ciężka sprawa z tym hałasem :(

Pozdrawiam,
radar88

PostNapisane: 3 wrz 2009, 09:04
przez steven
Szyna łożysko... teraz pozostaje tylko zidentyfikować czy z przodu czy z tyłu :) koszt łożyska najtańszego ok. 100 zł (+-20 w zależności od dystrybutora) a dobrego 180zł-230zł :)

PostNapisane: 3 wrz 2009, 09:46
przez Szyna
Teraz to już tez wiem ze łożysko ;) bylem wczoraj u mechanika przejechał się ze ma i mówi ze na bank łożysko z przodu bo podnosiłem samochód i sprawdzałem :) Wczoraj już zamówiłem jakieś Japońskie za 143 zł z wysyłka z allegro.
http://moto.allegro.pl/item731436954_lo ... 7_92r.html

Po dzisiejszej wymianie cisza i spokój :)