Skrzynia w Mazdach – głośna praca, wyskakujace biegi, haczenie, brak precyzji

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez aaemek » 3 maja 2013, 00:56

Witam,
chodzi o mazdę 626 z silnikiem 2.5 Najbardziej hałasuje bieg piąty, trzeci troszkę mniej i pierwszy najmniej, jednak gwizd jest wyraźnie słyszalny. Dojrzałem wycieki z prawego przegubu, obawiam się że już sporo oleju mogło wyciec. Wydaje mi się że już jakieś łożyska ucierpiały. Czy ma sens naprawiać tą usterkę i łatwo jest dostać takowe łożyska? Bo może lepiej kupić używaną skrzynię?
NO RULES JUST RACING
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 00:11
Posty: 81
Skąd: Poznań
Auto: 626 2.5
mx-5 1.6
H1 2.5crdi

Postprzez noxes » 3 maja 2013, 10:00

Najpierw uzupełnij olej w skrzyni i sprawdź czy się nie poprawi. Jesli nie o zakup urzywaną skrzynie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 3 maja 2013, 10:06

jest to ciągły halas ? czy falujacy i narastajacy wraz z predkoscia ? Takie cos jak u mnie ? jak tak samo masz to wymiana oleju juz nie pomorze :)
http://www.youtube.com/watch?v=_2EBjGERC4I

http://www.youtube.com/watch?v=GrRg1YYN02o takie piski :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 3 maja 2013, 11:18

szumki44 napisał(a):nie pomorze

To może podlasie? <lol> <lol> <lol>
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 3 maja 2013, 11:39

noxes napisał(a):nie pomorze

To może podlasie?


<glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2> Nic nie Pomoże :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez aaemek » 3 maja 2013, 11:55

Szumiki, jakbym miał taki hałas jak u Ciebie to nawet bym się tu nikogo nie pytał tylko od razu wymieniał skrzynię ;P . Noxes, tak zrobię, wymienię olej na ten tanszy o indeksie 80 i jak będzie wszystko ok. to przed zimą zaleję tym co powinien być czyli indeks 75 i wymienię uszczelniacze półosi.
Jeszcze coś mi zaświtało, hałasuje bieg 1,3,5 co dziwne, więc 2 i 4 była mniej używana? Nie sądzę. Myślę że problem może tkwić w mechanizmie który trzyma drążek skrzyni biegów w danym położeniu, ten mechanizm jest zepsuty i po włączeniu jakiegokolwiek biegu drążkiem można sobie machać na wszystkie strony. Więc gdy mechanizm nie trzyma drążka w wyznaczonym miejscu to być może też zęby w skrzyni biegów nie nachodzą ciasno na siebie. Wiadomo bieg 1,3,5 są wbijane do przodu, podczas przyśpieszania mój rozlazły drążek poddaje się sile ciążenia i dąży do rozłączenia zębatek przez to ten świst, a najbardziej go słychać właśnie przy przyśpieszaniu. Tak sobie teoretyzuję :D
NO RULES JUST RACING
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 00:11
Posty: 81
Skąd: Poznań
Auto: 626 2.5
mx-5 1.6
H1 2.5crdi

Postprzez szumki44 » 3 maja 2013, 13:22

;P ja tak przejedzilem 10 000km :P az w koncu dostalem skrzynie 1.8 FP:P za 100 zl;p i problem znikl :)
Mozliwe ze masz tak jak mowisz:D sprawdz jeszcze jak bedziesz miec np 5tke do dopchaj go reka na maxa i trzymaj czy cos sie zmieni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez aaemek » 3 maja 2013, 19:10

Szumiki, też myślałem żeby w czasie jazdy dopchać bieg i to był dobry trop, co prawda dopychanie raczej byłoby szkodliwe dla skrzyni i nie rozwiazywało problemu bo pojawiał się inny hałas, ale trop był słuszny. Gdy w czasie jazdy na obserwowanych biegach ustawiałem drążek w pozycji dla właściwego biegu gwizd kompletnie zanikał. Mechanizm który trzyma drążek w odpowiednich położeniach dla odpowiednich biegów na pewno znajduje się w skrzyni biegów, więc tak czy inaczej skomplikowana to będzie sprawa :|
NO RULES JUST RACING
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 00:11
Posty: 81
Skąd: Poznań
Auto: 626 2.5
mx-5 1.6
H1 2.5crdi

Postprzez kamilspider » 3 maja 2013, 19:27

Dolej oleju do skrzyni i obejrzyj dobrze drążki idące od lewarka do skrzyni bo może z nimi jest coś nie tak.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez zadra » 14 mar 2014, 01:14

Hej.

Odkopałem temat.
Dziś miałem przygodę na autostradzie.
Podczas płynnej jazdy i delikatnego przyspieszania wyskoczył mi 5-y bieg.
Nie udało mi się go już później skutecznie uruchomić i musiałem kulać się dalej na 4ce.
Inne biegi wchodzą prawidłowo(nawet wsteczny); piątkę mogę zakleszczyć w czasie jazdy manewrując sprzęgłem, ale gdy puszczam pedał sprzęgła słychać głośne zgrzyty i bieg jest wybijany na luz.
Wcześniej nie miałem żadnych problemów ze skrzynią biegów; olej...nie ma widocznych wycieków, ale nie sprawdzałem dawno poziomu oleju w skrzyni, a wymieniony był jakieś 80kkm temu(5lat temu)
Zastanawiam się, czy jest szansa na tanią naprawę/usunięcie usterki, czy muszę poszukać jakiejś używki

Czy modele GD w dieslu miały 4-o, czy 5-o biegowe skrzynie? Może warto zamontować 4-kę?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6