Strona 1 z 1

Który przegub chrupie? Słyszę chrupanie ale nie wiem który t

PostNapisane: 7 gru 2004, 14:51
przez hazell
Witam,
Jak ruszam z kołami skręconymi w lewo i daję gaz to słyszę chrupanie... tak, tak... przegub na pewno... ale który? Jak skręcam w prawo to nie chrupie, tylko w lewo. Jest jakaś zasada?
Pozdrawiam
Marcin

PostNapisane: 7 gru 2004, 17:11
przez Dubus
prawy zewnętrzny Ci pada :)

PostNapisane: 7 gru 2004, 17:13
przez hazell
Ciekawe ile jeszcze pojezdze... dodam, ze jak jade na wprost i w prawo to cisza.

PostNapisane: 7 gru 2004, 21:38
przez seb69
hazell napisał(a):Ciekawe ile jeszcze pojezdze... dodam, ze jak jade na wprost i w prawo to cisza.

Mam to samo, przejechałem już 2000 km i narazie jest git, troche wk.. przy ruszaniu. Ale nowy kosztuje 1200 zł wiec narazie katuje.

PostNapisane: 8 gru 2004, 09:23
przez hazell
Do mojego z ABS pewnie poniżej 3 stów nie zejdę... chyba na razie czeka mnie regeneracja – 150PLN. Wytrzymuje spoko 100kkm, ile powyżej, tego nie wiem.

PostNapisane: 8 gru 2004, 09:29
przez Koval
http://www.moto.sklep.pl/etap4.asp
204pln to chyba lepiej niż regenerować za 150

PostNapisane: 8 gru 2004, 09:49
przez hazell
Faktycznie... i to nie jest JC...

PostNapisane: 8 gru 2004, 11:42
przez Waclaw_Szubert
hazell napisał(a):Faktycznie... i to nie jest JC...

Wlasnie to jest typowy JC wszystkie nr katalogowe sa jednakowe z JC !!
Poza tym – to jest moje zadanie – mnie nie oplacaloby sie kupowac samego przegubu czy to za 200 czy 300 zl a wlasnie regenerowac we wlasciwym zakladzie naprawczym np http://www.polosie.pl/ lub innym zakladzie, ktory juz zostal sprawdzony przez jednego z klubowiczow (odpowiednie namiary w dziale serwisy polecane) .
Tym bardziej ze mam gwarancje i za max 500zl mam zregenerowany rowniez przegub wewnetrzny !! Jesli natomiast regeneracji podlega tylko jeden to cena jest odpowiednio nizsza !! Wystarczy zadzwonic i zapytac :)
Ten temat juz byl poruszany i to niedawno wystarczy troche poszperac :)
pozdrawiam

PostNapisane: 8 gru 2004, 11:56
przez hazell
Tamten w moto.sklep jest GLO. Czy to tez JC? Jak to jest?

PostNapisane: 8 gru 2004, 11:56
przez Huano
Hmmm... ja zakupiłem z AutoJapan (mają dużo JC) – ale jakiś z certyfikate Lloyd'a – pisałem gdzieś o tym przy okazji posta o zdejmowaniu starego przegubu. W zestawie było wszystko co być powinno (czyli osłona + smar + instrukcja ;) ) i jak na razie po przejechaniu około 3.000 wszystko jest OK (ale co to jest 3.000 km dla przegubu :) a cena była do przyjęcia bo około 250 zł – tak z pamięci strzelam)

PostNapisane: 8 gru 2004, 12:12
przez Waclaw_Szubert
hazell napisał(a):Tamten w moto.sklep jest GLO. Czy to tez JC? Jak to jest?

JC prowadzi nie tylko sprzedaz "swoich" firmowanych, ze sa to JC ale rowniez innych wytworcow z japoni i innych krajow np Europy. co prawda wlasnie JC sa najtansze, ale mozna w JC kupic inne np Wloskie lub Brytyjskie ( o ile dobrze pamietam ) przeguby.
Wlasnie tak to jest :)
pozdrawiam

PostNapisane: 8 mar 2006, 22:27
przez Waluś
Napisałem przed chwiląposta gdzie indziej, ale moje spostrzeżenie dzisiejsze:

Jak skręcam w Prawo "chrupie" jak to nazywacie mi ewidentnie lewa strona. Jeżdże już kilka dni z wyłączonym radiem i nasłuchuje, teraz jestem tego pewien hehe prawoskręt,lewy terkocze.
Czy to oby napewno zewnętrzny czy mam się już bać że coś gorszego ??

PostNapisane: 8 mar 2006, 22:42
przez stuk
Dubus napisał(a):prawy zewnętrzny Ci pada

Też tak myślę. U mnie walił lewy przy skręcaniu w prawo.

PostNapisane: 8 mar 2006, 22:44
przez misiek06
Waluś tutaj masz instrukcje jak dokładnie sprawdzić który przegub się sypie ;) http://www.polosie.pl/www/index.html

PostNapisane: 8 mar 2006, 23:58
przez bartek_bart
hazell napisał(a):Ciekawe ile jeszcze pojezdze... dodam, ze jak jade na wprost i w prawo to cisza


ja na stukającym przegubie przejechałem ok 10tyś km ale teraz już wymieniam bo podczas jazdy powyżej 100km\h nawet na równym asfalcie i po lekkim łuku czuje drgania przenoszone na kierownice

to ile przejedziesz wszystko zależy jak będziesz jeździł tzn jak nie bedziesz dawał w rurę na skręconych kołach to trochę pojezdzisz

PostNapisane: 9 mar 2006, 00:20
przez Waluś
misiek06 napisał(a):Waluś tutaj masz instrukcje jak dokładnie sprawdzić który przegub się sypie

hehe ciekawa lektura. Zajmę sie tym jutro :P

PostNapisane: 9 mar 2006, 15:56
przez Waluś
No dobra przeprowadziłem ten test
A co jeśli zgrzyta i na wprost i przy skręconych ??
Bo z tego co wyczytałem to jeśli stuka na kołach na wprost to przegub wewnętrzny jest uszkodzony, tylko że u mnie ten sam dźwięk towarzyszy prz kołach skręconych w obie strony.
Mówie cały czas o teście na podniesionym aucie http://www.polosie.pl/www/index.html

A jesli chrobota ma obu kołach to już mam sie wieszać czy jeszcze sie powstrzymać ??
Ale mam wrażenie że owo chrobotanie przy kręceniu i prawego i lewegokoła słychać w tym samym miejscu. Może mi sie tylko wydaje Ale co by to w takim razie oznaczało ??

PostNapisane: 9 mar 2006, 16:29
przez Grzyby
Waluś napisał(a):Ale co by to w takim razie oznaczało

że na pewno coś jest nie teges :P
sorki nie powstrzymałem się <glupek2>

PostNapisane: 9 mar 2006, 16:31
przez Waluś
no pacz smieci u siebie na podwórku hahaha

PostNapisane: 9 mar 2006, 16:32
przez Grzyby
ale zawsze może sam posprzątać :P