Strona 1 z 1

Ustawiona geometria a problem ściągania auta

PostNapisane: 3 gru 2004, 20:10
przez navroth
Wszystko w układzie kierowniczym zrobione jest zero luzów, opony nowe , cisnienie sprawdzalem 4 razy, hamulce zrobione przod i tyl , zibeznosc i konty kol (wszystkich 4) ustawione wczoraj --- tylko ze jak puszcze fajere to zaczyna Obrazek sciagac w prawo :{

Pan z okregowej stacji kontroli pojazdow po ustawieniu zbieznosci i kontów kół powiedzial ze samochod na 100% NIE byl bity bo wszystko jest idealnie i dodal ze moze to opony bo to czesto spotykany problem, quna ale nowe opony? maja tylko 2 tygodnie!
Obrazek

Aha fajera jest ciagle jakby leciutko w aucie na prawo skierowana, moze ten "super" pan z okregowej stacji kontroli nie potrafil jednak dobrze ustawic jej w pozycje 0 ??

Zalacze tu wynik zbieznosci ponizej:
Obrazek

Moze ktos cos z tego rozumie ??

PostNapisane: 3 gru 2004, 20:25
przez Jaksa
navroth napisał(a):Aha fajera jest ciagle jakby leciutko w aucie na prawo skierowana
Na 100% masz tył zle ustawiony.
navroth napisał(a):moze ten "super" pan z okregowej stacji kontroli nie potrafil jednak dobrze ustawic jej w pozycje 0
Bo nie moze byc zero....jak chcesz miec dobrze zrobioną geometrię auta to zadzwon sobie tu..722-33-94 tam ludzie zjedli zęby na geometrii. A panowie ze stacji diagnostycznych powinni przejść szkolenie. :P

PostNapisane: 3 gru 2004, 20:30
przez Paweł
Jaksa napisał(a):Na 100% masz tył zle ustawiony.

Potwierdzam uwage, bo u mnie tez przez pol roku bokiem jezdzilem od zakladu, do zakladu zanim mi dobrze tylu nie ustawili. Bylem na stacji diagnostycznej naprzeciwko budynku TVNu.

PostNapisane: 3 gru 2004, 21:22
przez navroth
Jaksa napisał(a): zadzwon sobie tu..722-33-94


A w jakich godzinach dzwonic ? 9 – 17 czy dluzej tam pracuja?

PostNapisane: 3 gru 2004, 21:50
przez Jaksa
navroth napisał(a):A w jakich godzinach dzwonic ? 9 – 17 czy dluzej tam pracuja?
8,00-18,00 sobota 8,00-14,00 Powołaj się na mnie ( Jarek z mazdy )

PostNapisane: 3 gru 2004, 22:39
przez navroth
Jaksa napisał(a): masz tył zle ustawiony.

A to widac gdzies wsrod tych cyferek z tego wydruku?
Co oni mają zmienic w tym tyle aby nie krecil w prawo? konty ustawienia kół obu czy tylko jednego? zbieżność?

PostNapisane: 3 gru 2004, 23:06
przez Jaksa
navroth napisał(a):zbieżność?
Tylko to...ciekawe czy śruby ( mimosrodowe ) puszczą .... moja rada : zanim fachowiec będzie ciągną te sruby kup sobie 2 sztuki nowe na Rydygiera bo inaczej będzie kicha.Kątów z tyłu nie ustawia się. ( tylko blacharz jak był dzwon ) Jedz do Oponexu tam chłopaki wiedzą o co chodzi ( wszystkie mazdy moich klientow obsługują )

PostNapisane: 3 gru 2004, 23:40
przez Bokciu
Z tą zbieżnością to różnie bywa.Jeśli chodzi o kierownice to nie sugeruj sie tym ,ze nie jest idealnie prosto.W nowych autach nawet niekiedy tak nie jest.Jeżdze na codzien nowymi autami ktore maja przejechane po pareset kilometrów i uwierz mi ,ze prawie w każdym jak ustawie kierw dokładnie prosto to zaraz lece do rowu albo na przeciwny pas.
Kolejna sprawa to drogi.Niekiedy jest krzywa droga i niby zbieznosc ustawiona OK a i tak lekko cignie w ktorąś stronę.
Ja też ostatnio ustawiałem sobie zbieżnośc u mnie na serwisie i na kompie wyszło ,ze mam idealnie prosto kierownice a jak wyjechalem na droge to lekko jest skrzywiona a jak jade do pracy to mam takie odcinki drogi chore ,ze mnie lekko ciągnie.
pozdr.

PostNapisane: 3 gru 2004, 23:58
przez Jaksa
Bokciu napisał(a):Ja też ostatnio ustawiałem sobie zbieżnośc u mnie na serwisie i na kompie wyszło ,ze mam idealnie prosto kierownice a jak wyjechalem na droge to lekko jest skrzywiona
To cały czas jest zle ustawione...Bokciu , Ja tez się śmiałem z ustawiania tyłu ( jak to ,co tam z tyłu moze się dziać <lol> fabryka ustawiła i tak ma być ) miałem to samo niby na kompie wszystko ok a fajera lekko w lewo i co? Zonk...chłopaki ruszyli tył i nie ma bata musi byc fajera prosto. Sprzęt to jeszcze nie wszystko ,liczy sie wiedza i wieloletnia praktyka ( bez obrazy ) To tak jak diagnosta.....1 na 100 ma wiedzę w tematach diagnostycznych a reszta pracuję bo mu ojciec kazal.... <lol> ( bo z takiej pracy jest duża kasa bokiem )

PostNapisane: 4 gru 2004, 00:16
przez Bokciu
Jaksa napisał(a):To cały czas jest zle ustawione...Bokciu

Tez miałem własnie tył zle ustawiony wiec poszedł do poprawki to jedno.oczywiscie jak ruszyli tył trzeba było ustawic potem przod na nowo.No i wyszło niby OK.
tez uwazam ,ze powinna byc idealnie prosto.No ale jak wytlumaczysz nowe auta ktore maja tak samo.
Przyjezdzaja z fabryki i krzywo maja kierwy.heheh
Np. taka Asterka ,albo Vectra ....
jade sobie i idelanie prosto ustawiam kierownice...i co sie dzieje ?zjezdzam do rowu.Inna sprawa to to ,ze niekiedy jest droga sfatygowana i o dziwo naraz po ustawieniu kierwy prosto ,auto faktycznie jedzie prosto.Ale to tylko niekiedy....
Pozdr.

PostNapisane: 4 gru 2004, 00:52
przez Jaksa
Bokciu napisał(a):taka Asterka ,albo Vectra
A to jest samochód? :P hahaha hahaha ....Ok. Pogadamy jeszcze o tym jak się zobaczymy ( może )

PostNapisane: 4 gru 2004, 01:08
przez Bokciu
Jaksa napisał(a):A to jest samochód?

No opel Oplem ,ale Vectra C to im sie udała akurat no nie mowie ,ze jest najlepsza
ale jak by nie bylo konkuruje dosc skutecznie z innymi ..
Prada jest taka ,ze pewnie wybrałbym Mazde 6 ,chociażby z samego sentymentu.

PostNapisane: 4 gru 2004, 15:36
przez navroth
Byłem dzisiaj na tylnej zbieżnosci w Oponexie na Poznanskiej. Diagnoza ich to ze jeszcze przedni silentblock musze zmienic.
Niepotrzebnie wiec zrobilem jeszcze raz tylna zbierznosc a i tu mi sie cos nie zgadza bo oni tam powiedzieli cytując "zaufaj fachowcom czyli nam ale tylna zbieznosc nie wplywa na sciaganie auta" wzieli 4 dychy i kazali zrobic ten silent block i umiescic na forum aby z piwem przyjezdzac do nich. Jak to faktycznie bedzie ten silent block to respect.
Wiec kto tu ma racje bo piszecie ze wpływa a oni spece w koncu mowia ze nie wplywa?

Pojechalem wiec do Jaksy aby zweryfikować czy to faktycznie silentblok bo bylo obok i ... chyba zostawilem tam duzo sliny całując klamke, albo to nie ten warsztat. Normalnie żywego ducha, cały sklep PerfectService mozna bylo wyniesc razem z radyjem co gralo. Na podworku stal czarny sedan 626 i nieco nadgryziony zębem czasu srebrny 929 i bardziej po prawo chyba 323. Byla to godzina gdzies tak 12.40-12.50.

PostNapisane: 4 gru 2004, 18:38
przez Paweł
navroth napisał(a):Wiec kto tu ma racje bo piszecie ze wpływa a oni spece w koncu mowia ze nie wplywa?


Jak najbardziej wplywa, tylko moze byc taka sytuacja, ze przod ustawia nieswiadomie do krzywego tylu i wtedy samochodu nie sciaga, ale jezdzi on bokiem i najczesciej ze skrzywiona kierownica (bo kierownice ustawia sie wzgledem trapezowej geometrii skretu przednich kol).

Walniety silentblock na pewno uniemozliwia poprawne ustawienie geometrii, ale na drodze objawia sie zmiennoscia prowadzania, zwykle w zaleznosci od przyspieszania / hamowania.

PostNapisane: 4 gru 2004, 19:29
przez Jaksa
navroth napisał(a):Pojechalem wiec do Jaksy aby zweryfikować czy to faktycznie silentblok bo bylo obok i ... chyba zostawilem tam duzo sliny całując klamke, albo to nie ten warsztat. Normalnie żywego ducha, cały sklep PerfectService mozna bylo wyniesc razem z radyjem co gralo. Na podworku stal czarny sedan 626 i nieco nadgryziony zębem czasu srebrny 929 i bardziej po prawo chyba 323. Byla to godzina gdzies tak 12.40-12.50
Przykro mi ale w soboty nie pracujemy ( wszystko jest na stronce www.autojaksa.com.pl ) Sklep nie jest moj <lol> tam jest wypożyczalnia przyczep i lawet no i sprzedaż częsci do przyczep.Moja częsc jest po prawej stronie ( 2 bramy )

PostNapisane: 4 gru 2004, 19:36
przez Jaksa
navroth napisał(a):powiedzieli cytując "zaufaj fachowcom czyli nam ale tylna zbieznosc nie wplywa na sciaganie auta
Słuchaj , mowa była o poprzeczce fajery a ściąganie masz pewnie przez luz na wahaczu....a co Ja jestem prorok ....przeciez nie widziałem Twojego auta .....

PostNapisane: 6 gru 2004, 08:59
przez navroth
Jaksa napisał(a):Moja częsc jest po prawej stronie ( 2 bramy )

Tak taz myslalem bo byly tam nalepki mazda. Przynajmniej zobaczylem gdzie to jest dokładnie. Jeszcze na wiosne tego roku mieszkalem na Jelonkach przy Lazurowej i Polczynskiej i widac niepotrzebnie sie przenosilem dalej bo mialbym 3 minuty do Ciebie.

PostNapisane: 7 gru 2004, 12:22
przez adam626
Jaksa napisał(a):
navroth napisał(a):Aha fajera jest ciagle jakby leciutko w aucie na prawo skierowana
Na 100% masz tył zle ustawiony.
navroth napisał(a):moze ten "super" pan z okregowej stacji kontroli nie potrafil jednak dobrze ustawic jej w pozycje 0
Bo nie moze byc zero....jak chcesz miec dobrze zrobioną geometrię auta to zadzwon sobie tu..722-33-94 tam ludzie zjedli zęby na geometrii. A panowie ze stacji diagnostycznych powinni przejść szkolenie. :P


Jarek ale oni usilnie u mnie ustawiali na zero obie osie
Zawsze w moich przednionapędowych samochodach ustawiałem przód na minusie a tył na plusie.

Mazda jeździła mi bardzo dobrze dokąd AzAuto nie zmieniło mi bez konsultacji zbieżności z przodu .
Była ponoć -10 a oni ustawili na katalogowe -3
samochód zaczął szybciej tracić przyczepność przy hamowaniu i gorzej się prowadzić
po moich usilnych nagabywaniach zgodzili się na +3 z tyłu i -6 z przodu
było lepiej ale mazda nigdy już tak nie jeździła jak wcześniej

A na poznańskiej pan powiedział że ma być zero na obu osiach
i Mazda tak zawsze ma i on zawsze tak ustawia
Ja mówię że w katalogach i książkach jest inaczej
a on że wie lepiej

Sam już nie wiem
Wiem że dawno temu byłem bardziej zadowolony z trakcji mazdy
A nie mam teraz czasu i pieniędzy na eksperymenty.
Samochód jeździ poprawnie, ale czy nie było lepiej teraz nie powiem

Jak mam przód na dużym minusie poprostu lepiej się czuję na drodze i zawsze mi się to sprawdzało
tylko że jakoś mi nie wypada w maździe ustawiać zbieżności na listwę
a spece od geometrii każdy ma inne zdanie
szukam dostępu do stanowiska pomiarowego

PostNapisane: 7 gru 2004, 20:52
przez Jaksa
adam626 napisał(a):Mazda jeździła mi bardzo dobrze dokąd AzAuto nie zmieniło mi bez konsultacji zbieżności z przodu .
A Ja mam ustawione w Oponexie i jest ok ..... :P Miałem problem własnie z kierą ale po ustawieniu tyłu jest już dobrze. Geometrię sprawdzam co drugi przegląd czyli co 20 tysiecy.

PostNapisane: 8 gru 2004, 09:33
przez adam626
Nie twierdzę że to zły zakład.
I wiem że pojadę tam następnym razem kiedy będę chciał zrobić geometrię a nie będę mógł tego zrobić sam.
Chodzi mi o rozbieżność zdań.
Twierdzisz że nie może być na zero.
Ja się z tym zgadzam
Zawsze tak się robiło bo geometrię ustawia się statycznie a w czasie jazdy następuje jej zmiana na skutek różnych sił działających na zawieszenie.
Pan powiedział że w maździe ma być zero i kropka.
Na obu osiach.