Strona 1 z 1
		
			
				Czy to oznaka zużytego sprzęgła?
				
Napisane: 
14 gru 2008, 08:00przez janciowf
				Witam. Proszę o poradę. Kupiłem sobie nowe sprzęgło AISIN i chciałem wymienić, bo szarpie mi samochodem ale nie podczas ruszania tylko jak puszczam gaz jadąc na biegu i jak zwalnia to nie płynnie tylko szarpie nim. Jeden mechanik powiedział, że to sprzęgło a drugi, że to nie sprzgło tylko może przegub. I już sam nie wiem czy mam go wymieniać czy nie?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
14 gru 2008, 11:06przez żubr
				NA pewno nie sprzęgło. Sprawdź poduszki pod silnikiem.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
17 gru 2008, 18:16przez Redoo
				sprzęgło raczej nie bardziej poduszki pod skrzynią lub silnikiem albo jakieś luzy na przegubach wew,ale raczej któraś poducha nawaliła!
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
17 gru 2008, 23:24przez toomas
				janciowf chodzi ci o jazde na pierwszym biegu np przy podjazdach w korku. Jedziesz z małą prędkością, obroty około2000 i kiedy puścisz gaz to samochód jakby chciał stanąć w miejscu i po chwili jedzie normalnie (wolniej) 

 Jeśli jest to to o czym piszę to nie jest to wina sprzęgła ani poduszek na 100% więc te opcje możesz już wykluczyć. Kiedyś też to próbowałem usunąć ale kiedy zacząłem chodzić od mechanika do mechanika to zdecydowałem się do tego przyzwyczaić 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
 Niestety na razie tylko tyle mogę pomóc 

 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
18 gru 2008, 09:09przez janciowf
				Ok. Dzięki panowie. Już doszedłem do tego. Poprostu jak silnik nie ma dużych obrotów to tak szarpie. Ale to każdy benzyniak, bo przejechałem się kilkoma furami i tak było w każdym. Pozdro
-----------------------------
Moja MADZIA
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=46448[url][/url]
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
18 gru 2008, 14:51przez Speed
				raczej nie , obstawiam poduchy pod silnikiem. Mam to samo i to nie wynika z typu ze ten model tak ma 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
18 gru 2008, 16:22przez Firepoland
				Ja też to mam. Sporo ostatnio w korku jeżdżę i szlag mnie trafia. Szarpie jak ruszam na małym gazie. Muszę się produkować by płynnie zmieniać biegi. Przeguby mam nowe. Taką jazdą to ja szybciej spalę sprzęgło.
Jak mogę sprawdzić poduszki pod silnikiem? Tylko mechanik ,oże to ocenić? A może to poduchy pod skrzynią biegów?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
18 gru 2008, 17:55przez Hugo
				Ryba81 napisał(a):Jak mogę sprawdzić poduszki pod silnikiem?
 Kawał breszki itp. napierasz na poduszkę. Jak zobaczysz nawet najmniejsze pęknięcie lub skruszenie się gumy to poducha jest do wymiany. Sam przez to przechodzę.
Aha element amortyzujący poduszki zawsze musi być w osi otworu na śrubę. Nic nie może być opuszczone, niesymetrycznie ułożone, "rozlazłe" itp.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
18 gru 2008, 21:52przez żubr
				Standardowe objawy padniętych poduszek to mocne szarpanie autem przy gwałtownym przyspieszaniu oraz szybkim puszczeniu pedału gazu na niskich biegach. Zerwana poduszka pod skrzynią biegów powoduje klopoty ze zmianą biegów, samoczynne wyskakiwanie biegu podczas jazdy. Poduszki można sprawdzić w 2 osoby w prosty sposób, jedna osoba zapina bieg 1 lub R i przy zaciągniętym hamulcu ręcznym próbuje ruszyć, druga obserwuje silnik czy nie próbuje wyskoczyć spod maski 

 drugi sposób działający w autach z silnikiem umieszczonym poprzecznie, wystarczy jedna osoba: przy zgaszonym silniku włączyć bieg 1 lub R i przy otwartej masce bujać auto do przodu i do tyłu.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 gru 2008, 08:10przez Firepoland
				ok. dzięki. dzisiaj sprawdzę. Biegi wchodzą dobrze, ale te pod silnikiem sprawdzę.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 gru 2008, 22:42przez Firepoland
				Po pierwsze znalazłem tylko jedną poduaszkę w Xedosie, tą na wierzchu. Reszty nie widzę. Ruszając na ręcznym nie zauważyłem wyskakiwania silnika. Chyba mechanik musi to zobaczyć. Objawy mówiące o zepsutej poduszce pod silnikiem są.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
20 gru 2008, 09:39przez janciowf
				Po dokładnych oględzinach i jeździe to mi szarpie jak np. jade na dwójce w korku i mam  ok.1500 obrotów na minute. Także to są chyba za małe obroty i dlatego szarpie autem.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
20 gru 2008, 11:24przez Speed
				janciowf napisał(a):Po dokładnych oględzinach i jeździe to mi szarpie jak np. jade na dwójce w korku i mam  ok.1500 obrotów na minute. Także to są chyba za małe obroty i dlatego szarpie autem.
szarpac to ma prawo od 600rpm.
Zrob tak wbij 2 i tak z 3tys i puść gaz , zobaczys ze plynnie schodzi do tych 600rpm.
Jeszcze szarpanie moze byc spowodowane zlym ustawienie zapłonu
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
6 maja 2009, 16:08przez Lastk
				Witam, czy problem został rozwiązany przez Pana 
janciowf, ponieważ mam podobny problem 

 pozdrawiam
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
6 maja 2009, 21:18przez Speed
				jeszcze radze odpowietrzyć sprzęgło bo u mnie mechanik tego nie zrobił i ciut sie poprawiło
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
6 maja 2009, 22:41przez Zubeck
				hmmm
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
7 maja 2009, 12:05przez hubizx
				Elo,
Ja mam podobny problem, i zastanawiają mnie dość duża tolerancja obrotu półosi w skrzyni przy zgadzonym silnku i wrzuconym biegu. Jeden mechanik zasugerował mi że jak w tarczy sprzęgła wytłuką się sprężyny skrętne to tak może być. Może to sprzęgło.
--
Pozdr.
Hubi
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
5 sie 2009, 19:03przez Zubeck
				hubizx napisał(a):zastanawiają mnie dość duża tolerancja obrotu półosi w skrzyni przy zgadzonym silnku i wrzuconym biegu
Mnie tez to zastanawia bo tak mam. Czy ktoś wie czy to normalne?:)
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
5 sie 2009, 21:23przez DamianMX6
				Może mi ktoś wyjaśni co ma poducha pod silnikiem do szarpania autem przy 1500 obr. bo jakoś moja wyobraźnia tego nie potrafi wyświetlić.  

 
			
		
			
				Re: Czy to oznaka zużytego sprzęgła?
				
Napisane: 
11 maja 2011, 17:22przez yaro626
				DamianMX6 napisał(a):Może mi ktoś wyjaśni co ma poducha pod silnikiem do szarpania autem przy 1500 obr. bo jakoś moja wyobraźnia tego nie potrafi wyświetlić.  

 
U mnie też tak sie dzieje na 1 lub na 2 biegu,w korku to bardzo się odczuwa.