Regeneracja tylnych zacisków [fotorelacja]

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez todi » 16 lut 2013, 15:30

a no ok to jak tak to zamówię, dzięki :*
a mam jeszcze jedno pytanie bo mam właśnie zakupiony ten drugi zestaw w tym niebieskim pudełku i jak zakupię ten własnie zestaw drugi czy się części nie będą powtarzać w nim?
no i czy ten zestaw jest potrzebny co się o niego pytałem czy się obejdzie bez?
Pozdrawiam :)
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez Siw-y » 16 lut 2013, 16:33

Powtarzają się dwie uszczelki, ale nie jest ten zestaw konieczny, wszystko zależy od stopnia zużycia prowadnicy.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez todi » 16 lut 2013, 18:11

Ok czyli najpierw porozbieram i zobaczę w jakim stanie to jest, dzięki <spoko>
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez todi » 5 mar 2013, 19:08

dobra jestem w trakcie regeneracji tylnego lewego zacisku i mam problem bo co jest ta śruba co wypycha tłoczek nie mogłem jej odkręcić a dokładniej nie miałem dobrego ampula 4 za mała a 5 za duża więc zmierzyłem suwmiarką to 4,5 więc chciałem kupić ale nigdzie nie dostałem więc kupiłem 5 i zeszlifowałem ale widać było że już coś było majstrowane przy tej śrubie i była lekko obrobiona więc chciałem odkręcić i obrobiła się raczej do końca czyli nie wykręcę jej więc chcę przyspawać śrubkę jakąś na tą śrubkę aby to wykręcić tylko pytanie czym zastąpię później tę śrubę z zacisku? czy jest taka możliwość czymś zastąpienia? proszę o szybką pomoc ponieważ samochód rozebrany i stoi na kanale :) pozdrawiam
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez szumki44 » 5 mar 2013, 22:39

Imbulsy sa standardowe. Pamietaj jak juz zregenerujesz to musisz zalozyc kola i ta oto srobka wyregulowac tloczek tak zeby klocki tarly ale nie blokowaly obrotu kola :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Bartosz_ » 6 mar 2013, 05:07

todi napisał(a):dobra jestem w trakcie regeneracji tylnego lewego zacisku i mam problem bo co jest ta śruba co wypycha tłoczek nie mogłem jej odkręcić a dokładniej nie miałem dobrego ampula 4 za mała a 5 za duża więc zmierzyłem suwmiarką to 4,5 więc chciałem kupić ale nigdzie nie dostałem więc kupiłem 5 i zeszlifowałem ale widać było że już coś było majstrowane przy tej śrubie i była lekko obrobiona więc chciałem odkręcić i obrobiła się raczej do końca czyli nie wykręcę jej więc chcę przyspawać śrubkę jakąś na tą śrubkę aby to wykręcić tylko pytanie czym zastąpię później tę śrubę z zacisku? czy jest taka możliwość czymś zastąpienia? proszę o szybką pomoc ponieważ samochód rozebrany i stoi na kanale :) pozdrawiam

tylko pamiętaj żeby kręcić w prawo... a po drugie jak odwrócisz zacisk to ona powinna sama wypaść...... bez żadnego kręcenia...... ona służy tylko do regulacji tłoczka....
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez todi » 6 mar 2013, 08:42

ona jest obrobio a czyli sie nie ruszy nic ale tloczek udalo sie ojdcu w robocie wykrecic wiec tloczek wyszedl to wyjme reszte a sruba niech bedzie na swoim miejscu mam nadzieje ze jak wsadze tloczek to bedzie ok bo ta sruba sie nic nie ruszyla czyli wroci do tych ustawien starych tak mi sie wydaje
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez Siw-y » 6 mar 2013, 09:42

Zalej czymś niech się bród rozpuści to ta śruba (w zasadzie to nie śruba) sama wypadnie.
A jak nie to jak wyciągniesz mechanizm pchający tłoczek (zabezpieczony segerem) to wypchniesz od środka.

Ta regulacja wygląda tak:

Obrazek
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez szumki44 » 6 mar 2013, 10:10

ja wczoraj probowalem w xedosie wyregulowac tloczki bo reczny slabiej bral I powiem wam ze za cholere nie moglem obrocic ani w lewo ani w prawo tej glupiej srobki jak by sie zapiekla ;/ w mx-6 wczoraj tez robilem to praktycznie jak po masle:) i nie wiem co moze byc przyczyna tego zapieczenia ? pewnie trzeba bedzie rozebrac zacisk i jak wzyej opisane ja wyciagnac:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez todi » 6 mar 2013, 11:56

panowie wyciągnąłem tłoczek oczyściłem i co? masakra wżery praktycznie do połowy tłoczka, zakładać go? znalazłem tłoczek za 30zł czyli z przesyłką by mnie wyniosło ok.50zł ale zanim bym go miał by to był piątek,poniedziałek i czy założyć ten tłoczek i max tydzień pojezdzić na nim można? bo w IC tłoczek ponad 80zł ze zniżką <oczy>
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez Siw-y » 6 mar 2013, 12:00

Można, ale wyszlifuj po obwodzie to mniej będzie przeciekał.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez szumki44 » 6 mar 2013, 13:01

ja mam jakies tloczki :) jak by cie to interesowalo :) i za 30 zl moge caly zacisk wyslac z tloczkiem uszkodzony odpowietrznik i nie do naprawy :) ale sprawny mechanicznie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez todi » 6 mar 2013, 15:37

dobra a mam jeszcze takie pytanie aby wyjąć tą dźwignię od ręcznego to muszę wyciągnąć ten seger i ten trzpień? bo inaczej nie wyjdzie?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez kamilspider » 6 mar 2013, 17:38

"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 6 mar 2013, 21:50

Kamil Spider nic wiecej dodac nic ujac :) jak ktos tego nie zrozumie filmiku to lepiej niech sie nie zabiera za regeneracje :)

Tylko dodam ze warto kupic paste do tloczkow i smar miedziany :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez todi » 6 mar 2013, 22:10

dzieki panowie, filmik bardzo przydatny :) mam zakupioną pastę ate do zacisków oraz smar miedziany ale z tego co czytałem pasta lepsza i tłoczki wszelakie posmaruję tą pastą :) dzięki i wiszę wam duuuże piwo! :)
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez Siw-y » 6 mar 2013, 22:11

szumki44 napisał(a):paste do tloczkow i smar miedziany

Pastę tak, smar miedzowy odradzam.
Są specjalne smarowidła do tego.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez kamilspider » 6 mar 2013, 22:25

Smar miedziowy wg mnie nadaje się tylko do smarowania klocków hamulcowych i śrub od kół, a do reszty nie polecam...
Czasami nie smaruj tym tłoczka bo smar miedziowy z czasem zasycha i robi się z niego takie suche błoto. Najlepszy będzie smar do tłoczków, a w prowadnice i wszędzie gdzie można polecam najzwyklejszy zielony smar.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Siw-y » 6 mar 2013, 22:37

Też nie do końca. Smar do tłoczków jest rozpuszczalny w płynie hamulcowym także nawet jak się go za dużo da to w niczym nie przeszkadza. Do prowadnic także się go stosuje.
Do klocków ja zawsze używam specjalnego smarowidła (też ATE, a dokładniej Plastitube)

Polecam lekturę http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/Dodatek25_WWW.pdf :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez szumki44 » 6 mar 2013, 22:55

Siw-y napisał(a):mar miedzowy odradzam.
na gwinty w sroby :P ^_^ tu sie zgodzisz ;P

wszystko z umiarem paste przetrzec tloczek w prowadnice nawalic tyle ile trzeba smar na klocki i na gwinty . Wszystko dobrze druciakiem wyskrobac, gwinty i zacisk ! najwazniejsze odpowietrzniki kapturku i tam smaru nawrzucac zeby nie bylo problemu pozniej . dobrze dokrecic i czesto recznego uzywac by to pracowalo :) i cieszyc sie Japonska mysla techniczna tylnych zaciskow hahaha ze nie mamy bebnow :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6